Gadis Cina, Caryn Yean menghina kematian Muhammad Adib di media sosial - Randau Sarawak

Breaking

Tuesday, December 18, 2018

Gadis Cina, Caryn Yean menghina kematian Muhammad Adib di media sosial



Kami tidak memerlukan orang bodoh yang tidak bertanggungjawab untuk menjadi rakyat Malaysia! Caryn Yean!

Seorang gadis Cina yang bekerja di HONDA, telah meninggalkan komen yang tidak bertanggungjawab berikutan kenyataan kematian Muhammad Adib, anggota Bomba yang mengalami kecederaan teruk dalam rusuhan kuil Seafield.

Caryn menulis," Bkn kerajaan gagal....tuhan u yg gagal xsembuhkan adib."

Sejak bila Cina Malaysia telah menjadi sangat menjengkelkan dan tidak berajal? Semenjak negara di perintah oleh rejim Pakatan Harapan?

Caryn Yean, siapa kamu mengutuk kepercayaan agama lain?

Dia fikir dia siapa untuk menuduh orang lain dalam hal ini?

Seluruh negara sedang berdukacita diatas kematian Adib yang malang, tidakkah adakah sedikit rasa hormat dan simpati kepada anggota keluarga Allahyarham Adib?

Kita semua pecah kepala memikirkan untuk mencari cara untuk mengharmonikan kembali hubungan antara kaum yang kian goyah dan longgar, dan anda dengan gembira menjadikan kedamaian di Malaysia sebagai permainan.

Tidak mengapa jika anda tidak bermaksud membantu dalam memurnikan hubungan antara kaum kerana saya tidak mengharapkan anda boleh membantu, tetapi adakah anda perlu menambah garam pada luka?

Sahabat saya berbangsa cina juga malu dengan sikap anda.

Jangan mudah menjadi besar kepala dan ego hanya kerana kerajaan berubah, anda bermain api, api boleh membakar anda menjadi abu jika kita mengawal.

Masa akan menentukan.




No comments:

Post a Comment