'Surat CIA' tiada kaitan dengan Najib, kata bekas ketua perisikan - Randau Sarawak

Breaking

Wednesday, August 1, 2018

'Surat CIA' tiada kaitan dengan Najib, kata bekas ketua perisikan

Bekas ketua pengarah Organisasi Perisikan Luar Malaysia (ME10) Datuk Hasanah Abdul Hamid hari ini memfailkan laporan polis mengenai dakwaan bahawa beliau menulis surat kepada CIA menjelang pilihan raya umum 9 Mei.



Hasanah membuat laporan di balai polis Travers di Kuala Lumpur pada jam 1 petang hari ini.



Beliau menghabiskan kira-kira satu jam memfailkan laporan tersebut, dengan disertai oleh peguamnya, Shaharudin Ali dan Khairul Azam.



Ditanya mengenai laporan itu, Hasanah hanya mengulas bahawa "surat itu tidak ada kaitan dengan (bekas perdana menteri, Datuk Seri) Najib (Razak)".



Hasanah juga memohon kepada Malaysiakini agar tidak memaparkan wajahnya.



Pasukan peguamnya dijangka mengadakan sidang media di pejabat firma mereka di Sentul, lewat petang ini, tetapi Hasanah tidak akan hadir untuk menjawab soalan daripada media.



Ini kali pertama Hasanah membuat penampilan dan bertindak susulan laporan berita yang mengaitkan suratnya kepada Pengarah CIA, Gina Haspel meminta kerajaan Amerika Syarikat menyokong Najib dan BN jika "menang tipis" pada pilihan raya umum ke-14.



Surat berkenaan juga menggambarkan Najib sebagai pemimpin progresif yang menyokong AS, manakala Dr Mahathir Mohamad digambarkan sebagai "anti-Barat".



Najib bagaimanapun menafikan mengetahui kewujudan surat itu mahupun dakwaan memberi arahan kepada Hasanah untuk menulis surat itu.



Malah, kata bekas perdana menteri, perkara seumpama itu adalah rahsia kerajaan.



.......
http://pakdin.my/tag/cia

28 comments:

  1. Apa tah nama budak yg up fitnah ni ari tu. Lupa pulak. Aku nak doa esok dia jalan2 jatuh longkang yg tepinya ada bakul tomato...

    ReplyDelete
  2. Puak2 PH gay lgbt ni fitnah mmg makanan diorg

    ReplyDelete
  3. Tiada kaitan Najib, maknanya dia suka2 je tulis. Mampus negara boleh ke orang gini.

    ReplyDelete
  4. Bagus saman yang sebar fitnah kasi ajar sama dia

    ReplyDelete
  5. Tu lah kerja kerajaan PH ...tak puas hati nak cari salah DSN je...salah orang depan hidung dia tak nampak...

    ReplyDelete
  6. Sebagai ketua negara ketika itu..tak tahu ?
    Tak lojik

    ReplyDelete
  7. masasekarang tiadasipa yg tehu
    Tungu sahaja..jangan banyak itu
    Dn ini..

    ReplyDelete
  8. habis kau jer yang mandai mandai tulis? ingat rakyat bodoh cam kau

    ReplyDelete
  9. Semua nak salahkan Najib, padahal mrk tahu xterlibat, semuanya wayang, tujuan mrk nak alihkan skandal n kesalahan mrk lakukan drp rakyat, mrk ingat rakyat bodoh ker, sebaliknya mrk yg bodoh..

    ReplyDelete
  10. PRU14, 10juta dana kempen mathir camana? Dah isytihar harta k belum. Gilerr

    ReplyDelete
  11. Mudah2an mereka yg menabur Fitnah utk DSNR akn dilaknat Allah s.w.t..

    ReplyDelete
  12. Apabila Najib menafikan mengetahui Surat tersebut makcik agen jebon Ni cpt2 mengeluarkan kenyataan yg dia Akan membuat laporan polis...maknanya dia Akan memohon perlindungan polis kerana mungkin Akan diugut Dan nyawanya terancam oleh puak2 agen penyamun Najib...jd Hari Ni dia buat laporan polis Dan terpaksa Dan Tanpa rela mengatakan yg najib penyamun tidak terlibat..
    Harap polis cekup trus makcik jebon Ni Dan siasat kerana ini merupakan satu pengkhianatan terhadap keselamatan negara..petualang bangsa..

    ReplyDelete
  13. Sirul Azhar senyap dah...hega minyak kat pas menang hega turun penipu harapan tul le

    ReplyDelete
  14. Kelentong lah ekau din, apa kau tau hanya mengampu je lah ...hampees

    ReplyDelete
  15. ada kaitan ke tak ..... bukan isu...yg penting maruah negara...

    ReplyDelete
  16. Ya allah bantu lah datuk seri najib...bantu lah ye yaallah... jika dia tak bersalah ya allah...engkau permudahkan lah ya allah...kami pohon pada mu hanya pada m❤❤❤❤❤u.

    ReplyDelete
  17. Akhir zaman..
    Zaman fitnh dajjal.. dan ramai yg lebih suka mmpercayai dn menyabar fitnh..

    ReplyDelete
  18. La..nape tutup muka lak..patut glamer..dato lg..

    ReplyDelete
  19. Harap buatlah lagi fitnah untuk memalukan DSN...dah macam2 fitnah yg kau orang buat...hidup didunia ni klu kita ketepikan ugama nilah jadinya

    ReplyDelete
  20. Macai2 kelab Che Det tgh melalak pasal bende ni.....hahahaha....tomato sekali mereka

    ReplyDelete
  21. Bsngsat punya dap, jadi menteri buat la kerja, tak habis2 cari salah org.

    ReplyDelete
  22. Seb baik repot polis ... Kalo x boleh jd pengkhianat negara. Kirim salam kat x boss

    ReplyDelete
  23. owner da mengaku da..masih mahu tipu ka..???😎

    ReplyDelete
  24. Tangkap pompuan ini anto simpang renggam 5 tahun...pco

    ReplyDelete