Rakyat mempersoal mengapa perlu biar Mahathir tadbir negara. - Randau Sarawak

Breaking

Monday, July 30, 2018

Rakyat mempersoal mengapa perlu biar Mahathir tadbir negara.

Kini telah mula tersebar di media sosial tentang keresahan mengenai kepercayaan kepada Perdana Menteri Malaysia Baru.



Ini adalah kerana sejak seminggu sudah, telah tersebar mesej beratai yang menyedarkan natizen mengenai rekod buruk Tun Mahathir ketika beliau menjadi PM ke-4 selama 22 tahun.



Natizen menpersoalkan tentang kemampuan Mahathir unyuk memajukan ekonomi negara sedangkan boleh dikatakan 90% daripada perniagaan yang dibuat semuanya rugi dan muflis.



Di bawah adalah senarai rekod,



#Perniagaan_Besar_Yang_diilhamkan_Tun_M:



Perwaja - Rugi
Maminco - Rugi
MAS - Rugi
Bank Bumi - Rugi
MEC Gambang - Rugi
Proton - Rugi
Sepang Circuit - Rugi
Cyberjaya - hampir gagal
Bakun - terpaksa diselamatkan
TNB - Rugi (Kena tipu dengan IPP yg diilhamkan Tun)
SUKOM - rugi
Bank Negara - rugi
Ringgit - jatuh
Tol - rugi (memanjang kena bayar pampasan)



#Perniagaan_Kecil_Yang_Diilhamkan_Tun_M:



Kedai Roti The Loaf - rugi (kemungkinan bakal dibuka semula)



Rakyat golongan B40 mula gelisah terutama natizen di media sosial kerana pelbagai kerugian telah dialami oleh Makaysia Baru seperti kehilangan banyak pekerjaan, inflasi, larinya pelabur-pelabur dan kejatuhan matawang dan nilai harga pasaran saham.



Harga minyak juga masih tinggi dan pelbagai janji Manifesto PH dilihat masih gagal dilaksanakan walaupun kerajaan BN telah meninggalkan rizab dalam dan luar negara yang amat banyak kepada Kerajaan PH.



-Tun Carlos

#prkSungaiKandis #DosaDosaMahathir

Rujukan: http://pakdin.my/tag/mahathir

264 comments:

  1. Tu pun ramai yang rindu zaman Tun
    Apa yang buat mereka suka melantun-lantun

    ReplyDelete
  2. AKAN JADI BERITA TERBAIK JIKA KUTTY JATUH KUDA ATAU KAPAL TERBANG YANG DINAIKI TERHEMPAS....

    ReplyDelete
  3. Masalah rakyat dn agama menjadi hangat sekarang ni dia langsung tak abil berat..yg dia fikirkan asyik 1mdb dn 2.6 billion itu saja yg bermain dlm kepala dia..

    ReplyDelete
  4. Yg rugi yg kalah pru14 hari tu. Kuasa dh hilang. Xyah lh nk Meratabhiba plk....ni proses demokrasi.

    ReplyDelete
  5. Lihat betapa beraninya kaum lain mempertikaikan / mempersendakan hak keistimewaan orang melayu zaman pemerintahan madey

    ReplyDelete
  6. Sepatut nya usia bergini perlu berehat beri lah peluang KP orang lain hidup di dunia ini tak selama nya menongkat dunia usha lah lebih untuk bekalan di sana...

    ReplyDelete
  7. awal2 ph dh letak madir jadi pm. Rakyat yg bagi menang lepas tu rakyat persoal. pelik betul.

    ReplyDelete
  8. https://www.facebook.com/100016161512665/posts/226298067918909/ 😆😆😆Dr. Mahathir bin Mohamad
    Dr Maszlee Malik 😈😈😈
    Lokman Noor Bin Adam

    ReplyDelete
  9. Ish ish ish...nafkin jgn lupa dipakaikan org tua tu

    ReplyDelete
  10. HARGA BERAS SUBSIDI KERAJAAN DAH X DE.. BERAS JATI RM13// DAH JUAL RM16++

    ReplyDelete
  11. Org BN dah tahu SIAPA dia ni siapa tak rasa zaman dia pm boleh kata lah kami ni yg rasa

    ReplyDelete
  12. Tak pernah pun aku dgr rakyat persoalkan tentang isu ni...rakyat yg memilih PH menang pd PRU14...yg pertikaikan cuma puak2 BARUA NAJIB !!! Mcm Tun Carlos cytro sampah tu...puiiii

    ReplyDelete
  13. Begitu banyak yang rugi dairpada yang untung, percayalah akhirnya MALAYSIA AKAN MENJADI NEGARA YANG MAHARUGI

    ReplyDelete
  14. Oi! Majoriti rakyat pilih PH PRU14, bererti majoriti rakyat pilih Tun M utk tadbir negara...paham!

    ReplyDelete
  15. Betul ..memang dah tak boleh dah tadbir negara..suruh turun jadi pm

    ReplyDelete
  16. Tak ada yg layak mentadbir negara dgn keadaan yg telah rosak, melainkan Tun M. Dia negarawan yg berwibawa dan bukan penyangakwan! Hidup Tun M. Salute!

    ReplyDelete
  17. Siapa rakyat yg mempesoalkan itu? Macai2 Umno yg masih tidak move on dan masih berharap tumbangnya Najib dan kalahnya Umno adalah satu mimpi ke?

    ReplyDelete
  18. Gi luar NEGARA, KUTUK RAKYAT DAN PENJAWAT AWAT SENDIRI.TIADA P.M. NEGARA LAIN BATU API DAN RIAK, HANYA KUTTY. 22 TAHUN BUKAN UMNO DAN RAKYAT SOKONG BELIAU. ALLAHUAKBAR 1 TRILLIONS

    ReplyDelete
  19. Hutang negara rendah, harga barang murah, harga petrol murah, bonus kakitangan awam sebulan gaji dan ekonomi dalam keadaan baik..

    ReplyDelete
  20. Najib penyamun... Tun m terbaik

    ReplyDelete
  21. Suasana dan warna warna kehidupan begitu kelabu sejak Madey mengambil.tampuk pemerintahan Malaysua..terasa moody..apatah lagi bila menonton beri tv ..amat kecewa..pc yg lazim nya cari kesalahan.pecat jawatan.ekonomi negara bertambah teruk..tunggu 100 hari...aduhai...

    ReplyDelete
  22. sb yg sokong PH tu educated tp pendek akal

    ReplyDelete
  23. Aku benci madey..aku benci madey....🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    ReplyDelete
  24. Orang tanya sebelum ari tu dh lepas tak guna lagi dh.. Nasi sudah jadi air longkang dh semuanya..?

    ReplyDelete
  25. Admin..takutlah wahai penyebar fitnah akan panasnya api neraka....

    ReplyDelete
  26. Idola sapa lah nih..sampai gaduh nga aku nak pertahankan idolanya..kahkahkah

    ReplyDelete
  27. Mula2 semangat dok baca..sekali mamat tun Carlos daa

    ReplyDelete
  28. Dia berjaya sebab minyak petroleum mahal aje, Najib memerintah minyak murah.."

    ReplyDelete
  29. Rakyat yg bodoh terutamanya golongan cikgu2,perajurit2 dan penjawat2 awam yg tamak dengan janji palsu PH

    ReplyDelete
  30. Ini semua taik , semasa umnobn yg mmentakbir......skr Tun

    ReplyDelete
  31. Tak boleh salahkan PM sebab dia semua TAK TAHU.

    ReplyDelete
  32. Macai umno la tu.umno buat utang pandai

    ReplyDelete
  33. Setakat hari ini tiada satu pun yg membanggakan rakyat....

    ReplyDelete
  34. Habis tu nk suruh najib haramjadah yg tadbir? Mmg jahanam la negara!

    ReplyDelete
  35. Tun is the best PM. Harimau Asia.

    ReplyDelete
  36. Tun , mau selamatkan negara, kalau tanpa Tun ..... Najib umnobn merintah negara kita mesti semua digadai, napjib jadi kerajaan 10 tahun.
    3,650 Hari vs 80hari .... Semua wang habis , rakyat mahu faham , banyak halamgan terhadap manisfesto...... Amno b end perkianat ,semua halangan ,
    Dan tiap hari berpolitic , bagaimana Tun boleh senang memuaskan janji manisfesto, mereka sengaja ceramah, kekauman , banyak lagi halangan, lagi banyak yg atas Top masih orang ............ah jib.

    ReplyDelete
  37. Suka atau tidak beliau adalah PM yg dipilih oleh rakyat yg bodoh.
    Dan DAP mengkudakan madey
    Org cina pun ramai tak suka madey
    Belakang madey israel dan Iran

    ReplyDelete
  38. Tu lh taksub sgt dgn janji2 PH .dri senang nk susah.

    ReplyDelete
  39. Rakyat x pernah soal.sebab rakyat dah angkat tun m kali kedua jd pm.skrg yg soal umno bn sje yg x puas ht kan.party keramat la sgt.hancur lebur keramat.hampehhh.dasar penipu terbesar.

    ReplyDelete
  40. Selagi orang Melayu ambil fitnah sebagai makanan maka selagi itulah Melayu akan rugi

    ReplyDelete
  41. Dulu dia ok.. Tp skrg.. Dah x ok.. Principle dia u turn byk sgt.. Pening.
    Kita dan investor..

    ReplyDelete
  42. mesej berantai d kalangan org2 umno yg kecewa jerr tu kot??.. jgn bimbang apa2 lahh!!
    hakikatnya yg umno-najib duk sedap pulun berbeliyun hari ni pun hasil dari harta2 peninggalan zaman pemerintahan tun kan??

    ReplyDelete
  43. Rkyt jgk yg memilih org tua ni tdbir ngraaaa ....knp bru skrg nk prsoalkn 😫

    ReplyDelete
  44. Kesian tengok tun.. Tapi Apa ble buat semua pun Angkara nya jua..

    ReplyDelete
  45. tlg komen muka PM Malaysia nie.... PH- PUNAH HARAPAN...

    ReplyDelete
  46. Orang tua ne lah yng banyak berjasa kpda negara
    Wahai manchai umno yng tolol

    ReplyDelete
  47. Krugian ..... apa hal sedang rakyat marhain rasa ok ekonomi dlm recovery stage .... ni yg bkuasa n sllu dpt duit haram dh dsekat

    ReplyDelete
  48. Dah kalah... udahhhh... tunggu 5 tahun lagi.....Baru adjust dedak baru

    ReplyDelete
  49. Masa najib bnyak kilang TUTUP operasi yg hilang keja ank tempatan .....

    ReplyDelete
  50. Hari2 lah engkau lalak mcm hanjing. Tak runtuh pun gunung. Menambah dosa lagi ada la....wahai Macai ****

    ReplyDelete
  51. Tu lah dilu masa nk memileh dulu xnk fikir betul2. . skrg ni kn dah menyesal. .Tun nk jdi PM pn cuma nk bls dendam n kepintingan ia sendiri. .bkn nk maju kn negara atau memikir kn kehidupan raayat. .yg penting hasrat ia tecapai. .

    ReplyDelete
  52. Ni cybertroper UMNO...ada 3 org kawan ja....mcm account baru buat ...

    APA PUN TUN M....TERBAEK ..

    ReplyDelete
  53. Ahhh depa nanti cakap itu dulu la ni diaaa dah berubah dia la nii ibarat malaikat yg d turun kan untok membantu rakyat d malaysia

    ReplyDelete
  54. Mmg atok tk pandai urus tadbir negara..

    ReplyDelete
  55. Kerana mu malaysian baru rakyat merana

    ReplyDelete
  56. Abis perjanjian nye msa suruh undi pru 14 tu. Semua harga barang turun. Masing 2 berangan nk ke alam dulu 2.. Yg mna msa tu naik basikal.
    Npk sngt melayu mudah di tipu. Bru bgi gula 2 dah banga.

    ReplyDelete
  57. klo nk di kira mati dh lama madey ninggal , yg ada pd tubuh bdn nya skrg khadam saka yg menguasai tubuh kerna kekebalan ilmu saka ,itu sbb payah utk ninggal , kita tgu ia akan mereput dgn kuasa yg kian lumat

    ReplyDelete
  58. PH ...Tun tetap di hati apa pun itu semua ckp2 org yg dah xada arah lau xada arah sgt baik p mati dr menyusahkan org apa pun hati puas umno bn dah trsungkur sembah bumi ...

    ReplyDelete
  59. Sepatut nya dengan usia dia patut berehat tak perlu lagi berpolitik beri lah orang lain yg sesuai berpeluang mentakbir kan negara ini berehat lah dengan aman dengan keluarga semasa usia masih bersisa kami sayang Tun kerana sudah banyak berjasa KP negara Malaysia yg tercinta ini...

    ReplyDelete
  60. Org tamak selalu rugi..mcm anjing dan bayang2

    ReplyDelete
  61. Lebih baik dr pilih penyamun memerintah

    ReplyDelete
  62. Tapi kenapa Negara boleh maju dan gah serta dikenali Harimau Asia eranya? Rakyat pula boleh hidup senang dan harmoni.

    ReplyDelete
  63. Allah bakpe masam begitu wajah madey..ya allah jauhi mirip wajah begitu ketika mati..aminn

    ReplyDelete
  64. Batu api yg ada ni melayu islam ka? Ingat janji Allah takut api itu membakar diri masa d dunia lg

    ReplyDelete
  65. Beza dulu n sekarang.. Dulu berkarisma skrg berkarat.. Sial la

    ReplyDelete
  66. Rakyar mana tu.. rakyat umno boleh blah

    ReplyDelete
  67. Tiada yg paksa lu pilih dia...lu sendili bodo cayak sama itu firaun...aikalang lu olang lasa lahjhhjjjj

    ReplyDelete
  68. Xpela...Bg budak-budak wicet rasa pentadbiran tun. Pm cemerlang tu. 3 anaknya bilionair tu..

    ReplyDelete
  69. Hidup TUN mampus Najib Penyamun.

    ReplyDelete
  70. Inilah dia melayu yang akan menjahanamkan melayu ...
    #UmnoKiniDanSelamanya

    ReplyDelete
  71. Sape rakyat tu admin sorang kot pertikai termasuk pembangkang

    ReplyDelete
  72. Muka pn dh mcm muka ape x thu nk ckp lh bila tngk muka mahathir ne..

    ReplyDelete
  73. Org yg hidup zaman pm 4, 22 thun... Berapa kali kena memelesetan ekonomi... Kami semua seluruh negara kne menyumbang n potongan gaji.. Tu mane surat yg tanam kt lebuhraya n budak yg pegang masa tu budak tu 5 thn... Apa isi surat tu x tau...n surat tu akan di buka pd 2020....kami org lama takut menanti, sbb tu dia nk 2 thn mesti ada agenda tu... Genap 2020...

    ReplyDelete
  74. Rakyat mn ni persoal..umno sudhlh lgi2 mlayu..otak tu jgn bodohsgtt

    ReplyDelete
  75. Melayu ph kata punca dari dsnr juga tak puki mak nama nya semua salah pm lama .......haram jadah

    ReplyDelete
  76. Ramai rakyat suka cara Tun tadbir negara dengan telus dan kebasan cakap

    ReplyDelete
  77. Tun dlm proses pemulihan negara yg mana pentadbir dahulu yg korup dan klepitokrat dan bnyk berhutang dan pengadaian tanah dan prjk mega yg lbh menguntungkan pelabur asing dlm jangka panjang.

    ReplyDelete
  78. Walaupun aku supporter pH..yg ni aku setuju. Namun yg nyata rugi tu betul tapi projek tetap jalan. Bak kata Mat Sabu buat klcc ada..buat putrajaya ada..Jibon? Buat hutang bilion2 apa pon tarak..

    ReplyDelete
  79. X persoalkan pun.. Malah kami rasa lebih selamat..

    ReplyDelete
  80. Kongsikan sebyk mungkin supaya 30 juta rakyat sedar

    ReplyDelete
  81. Ada projek d sabah yang berjaya zaman beliau...lupa sdh nma projek tu...😅

    ReplyDelete
  82. tapi depa ada yg ketegaq..buta tuli dok sokong juga lagi

    ReplyDelete
  83. Nak sangat tengok cai backup isu ni...agaknya dah seronok basah kena kencing...

    1 keling tu dah claim isu penduduk asal malaya...

    1 puak jahanam pulak sibuk claim komunis memperjuangkan kemerdekaan...padahal dorang pun tak lagi zaman tu...

    Ape lagi nak claim lepas ni..malaysia baru katanya...RM terus menyusut...kerajaan tomato dok cari salah yg mungkin dibuat2...

    Yg patut dibuat tak mau..macam sibuk merompak dlm diam...susun orang2 tertentu dlm agensi lubuk duit...

    Adoi...ape pun tarak...😂😂😂

    Barang makin mahal...org tertentu claim benda2 bodoh...yg janji free 2 buat gula2 orang muda dah jadi cuka...

    Padan muka korang sape yg percaya...

    ReplyDelete
  84. sikit lagi jalan pun z laratkah tu

    ReplyDelete
  85. Lebih baik tun jaga dan tingkatkan amalan serta bersiap siap untk di panggil pulang...dan jgn sibuk pasal dunia dan kuasa lagi di usia yg telah meningkat....

    ReplyDelete
  86. Sekurang2 nya dia pernah berjasa cai apa jasa pada negara. Sembang kencang habuk pun tarak. Ingat sesiapa pun yg perintah rakyat tetap kena keluar cari makan cuma kita tak sokong kezaliman selama 60 tahun. Dulu PM tapi sembunyi rahsia konon tapi sekarang bagai nak rak suara...masih ada masa bole bercakap nanti klu dah tetkucil jgn salah rakyat pulak

    ReplyDelete
  87. Ingat yg selama2 tu bukan umngok.. allah swt kini kekal dan selama2nya

    ReplyDelete
  88. atuk ! atuk kata atuk
    akan membuat Perubahan , Adoi tak nampak pun, Adoi cuma nampak yg gelek gelek untuk tabung harapan aje . Adoi ada tanya dgn cik boi boi, Atuk tu kenapa muka berkerut aje , cik boi2 kataatuk kau tu sbakit jiwa.

    ReplyDelete
  89. Ye mengapa kita biar kan mahadhir memusnah kan negara Malaysia yg makmor ini

    ReplyDelete
  90. Entah asik potong kek...je ..tak sedor diri dah tua nyayok semua tak tau ....UTURN sana sini ..janji capati je Dr Mahathir Mohammad ni... PM karalla layak utk Madey ni...

    ReplyDelete
  91. DhYiA aDA 22 TaHOon POonGaLAmAn. -Every mahacaibi ever.

    ReplyDelete
  92. Maaf nak tahu ni.
    Sekira pemerentah Tentera diRaja Malaysia. Agong sendiri ke lantik PM dari tentera diraja. Menteri semua di singkir, ganti
    tentera diraje je, bukan orang politik ke. Pembakang tetap jadi pembakang kot
    Siap Sedia

    ReplyDelete
  93. Selg anak beliau lom jd TPM itulah tujuan asal Mahathir.

    ReplyDelete
  94. Nak resah gelisah apa lagi pilihan Rakyat kita semesti nya memberi sokongan padu dan bersatu.

    ReplyDelete
  95. Ukur tara.. $50 hengget kita.. SGD14.00...do something...

    ReplyDelete
  96. PM dulu terlalu berlembut dlm hal begini... konon hormat dan menghargai jasa... Tu kan budiperkerti org melayu sebenarnya...Tp tidak dihargai dan diambil kesempatan....Ini lah akhirnya yg kita kena tanggong.... bila madu dibalas dengan tuba dan bagai melepas anjing yg tersepit..

    ReplyDelete
  97. Dulu x fikir skg apa holeh buat kuasa di tangan dia redooooo la....

    ReplyDelete
  98. Kita kena rasional sekarang, tidak kira fahaman politik masing2, manusia yg dah lanjut usia kalau tidak kembali pada agama sepatutnya tidak boleh dibiarkan pimpin negara, kita tak tahu bila masa seseorang yg lanjut usia itu akan kehilangan rasionalnya dgn beban tanggungjawab yg berat.

    Dlm kontak kepimpinan Malaysia sekarang hendaklah ada di kalangan penasihat yg baik, ikhlas dan beragama berada di samping pm.

    Malaysia sekarang adalah dlm fasa ke 3 sejak penjajahan, pasca penjajahan dan kebebasan bersuara sekarang.

    Akhirnya bukan politik yg bawa keharmonian, tapi sikap rasional dan ketaatan pd agama akan selamatkan manusia dari bencana di dunia mahupun akhirat.

    Allahu'alam...

    ReplyDelete
  99. Duit..duit...semuanya kerana duit....
    Marah kerana Najib dapat duit...
    Tak mau bahagi sorang sedikit...
    Sedangkan poket dah penuh duit...
    Duit..duit..semuanya kerana duit..
    Fitnah, bohong...Najib curi duit....
    Tak pernah bayar cukai pun....ngaku itu rakyat punya duit...
    Jatuhkan Najib..rakyat masih tunggu duit...
    Heboh 1 trillion bolih dapat balik duit...
    Tapi hilang 3 trillion ....dah tersepit.

    ReplyDelete
  100. Muka dh mncerminkn dlman diri... 😵

    ReplyDelete
  101. Mabuk punya group nie.meroyan tak habis2 dh kalah.

    ReplyDelete
  102. Tak apa asal jangan sorok duit bawah katil

    ReplyDelete
  103. jgn lah buat fitnah ..pilihanraya dah selesai ,bagi peluang lima memerintah dok mengacau kerajaan buat kerja buat fitnah rakyat dah memilih ph...kesemua mahathir laksana kut tu siapa yg merosakan.,faham lah sendiri..musabah diri...terima hakikat ...jgn menuding. kerajaan bagi peluang kerajaan yang ade sekarang...dok kalut buat fitnah ..kami merana dimasa bn..rakyat dah nenolak .walau pun kami kata ditipu...rakyat nak perubahan ...jgn dok kalut .pilihan dah selesai .,,biarkan ph buat kerja.,,.menggangu..kerajaan buat kerja....berubahlah cara permikiran .saudara khairi jelas menerangkan...umno sedia berubah dari sekarang..jgn nak jalan pintas.....

    ReplyDelete
  104. Muka org nak masuk kubur kan mcm tu..tak sempat mengucap..dah munafik ....

    ReplyDelete
  105. Tak pe. Nanti semua dah muflis mcm dulu, akan nangis kat parlimen, diorg akan serah balik la

    ReplyDelete
  106. Apa masalahnya......kami dh pilih tun M untuk selamat kan malaysia.....kalau rasa tun M buat silap 5 tahun lagi ko la masuk bertanding.....
    Mana tau malaysia boleh bebas dari segala tomohan

    ReplyDelete
  107. 12 kerusi dlm parlimen aje bolih jadi PM., hehehe .. PKR dayus

    ReplyDelete
  108. rakyat mne resah tu..rakyat afrika ke..haha....rakyat yg pilih....so..itulah pmnye...suka x suka hadapp jerlh

    ReplyDelete
  109. Sbb rindu minyk murah troly penuh rm50.... lahakahaaka

    ReplyDelete
  110. Atok ni sanggup kuburkan org melayu demi anak anak dia. Beringtla org melayu. Sbb tu dia nak kuburkan umno. Umno naik blk dia sakit. Drpd sakit baik dia pijak pijak. Sekarang pun da nmpk. Melayu kena pijak. Ada dia kisah. Sedaqla tngan yg memgkah. Naik nya atok bkn utk org melayu. Utk anak anak dia. Ada lg yg nak sokong tu.. Da nmpk pun msh x sdq.

    ReplyDelete
  111. Impian atok mahter...kereta terbang tak kena cok kai. Nak buat padang ais bnyk² kat malasia pakei cocok² dia main ski skey samua free of tax

    ReplyDelete
  112. Suatu pemberian....
    Sebelum ditarik balik...

    ReplyDelete
  113. Mahatdhirr gagal memimpin negara 22thn lepas. Sejarah sudaa berbicara,,budak² hingusan sj yg tdk sedar gara² disuap dgn sejarah putar alam. Semoga semua rakhayat jelata sedarrr

    ReplyDelete
  114. Pendedak umno memang bodoh... Dah kalah tak bole terima kenyataan... Sampai mampus la tetap bodoh!!!!

    ReplyDelete
  115. Semoga Allah selamatkan negara tercinta ini dari malapetaka..aamiin

    ReplyDelete
  116. Ini sebahagian usaha berterusan macai2 untuk menggugat kerajaan sedia ada...abaikan..

    ReplyDelete
  117. Sebab dia sayang kan negarany dan pandai menceri pancuri yg d dalam negara

    ReplyDelete
  118. cuma nak cakap:

    SUDAH TERLEWAT, NASI DAH JADI BUBUR...

    nak ber "huhu" pun dah xguna. apa akan jadi dengan anak cucu kita nanti?

    😭

    ReplyDelete
  119. sya stju apa yg dkta kn staney langis.btul apa u kata.

    ReplyDelete
  120. Projek kereta api laju.. 55bilion naik 81 bilion.. sangat meragukan.
    Kiraan semula dalam beberapa minggu selepas ambil alih kerajaan..penyamun terhormat.

    ReplyDelete
  121. PH KERAjaan TOMATO MENTERI plk PASOLA.KENciiiiiiiing bersepah HANciiiiiiing la.

    ReplyDelete
  122. Rakyat yg memilih madey, nk ckp ape lg.. Hadam je la dalam2 ramai2.. Haha tepuklah

    ReplyDelete
  123. Kah kah kah kah...tepokkkk!!!

    ReplyDelete
  124. Orang BN je yg tak puas ati sebenarnya
    Kikikikikikki

    ReplyDelete
  125. Sape ckp madey hebat, pada kroni dia mmg la hebat tp kpd golongan seperti peneroka sehingga tahun 2003 hidup peneroka masih lg kelas ke3 harga sawit pun tersangat rendah kais pagi mkn pagi dan skrg perkara sama berulang kembali..

    ReplyDelete
  126. kata 1 trillion htg negara tapi tipu
    kata Najib curi duit 1mdb,xda bukti tipu
    kata nak hapus gst,tapi kena sst lg teruk tipu
    kata nk hapus semua tol,tipu lg
    kata nk turunkan minyak rm1.50 tipu lg
    kata nk hapus ptptn tipu lg
    kata nk naik gaji rm1500 tipu lg
    kata nk tangkap Najib masuk penjara tipu lg....byk lagi la...xlrt nk tulis...semua kencing,semua hancing..pakatan dajjal anak haram.

    ReplyDelete
  127. Kalau atuk 93thn..jaga lembu pun harus pergi tengok..takut takut..tinggal seekor saja..atau pun tinggal kandang...

    ReplyDelete
  128. Mereka suka memalukan diri mereka senderi..itulah Tun m..😁🤗

    ReplyDelete
  129. Madey kutty hanya nahu jadi PM kerana mau lantik anak dia si boboy jadi pm..
    Mau kuasa supaya kroni2 dia dpt hidup lebih mewah,komisyen asyukkk....
    Lagi pun madey kutty hanya boneka saja yg sebenarnya memerintah adalah kominis DAP...dll.

    ReplyDelete
  130. Yg tadbir DAPig, Mahathir cuma BONEKA

    ReplyDelete
  131. Saya cadangkan rakyat Malaysia boleh undi samada setuju TM jadi terus PM atau tidak boleh terus jadi PM. Kita tengok dalam 10 hari berapa banyak undi kita terima.

    ReplyDelete
  132. 1 malaysia yg undi dia..ape nk pertikaikn lgi..aritu knpe x nk bertanding masa pru...

    ReplyDelete
  133. apek yg mendarat kt bt.pahat tu suka sama atok sbb bleh bg melayu skrew melayu

    ReplyDelete
  134. Bukan Madey seorang Tadbir Negara,ada 5 hantu dibelakangnya dan 1 Tokong yang selalu ingatkannya

    ReplyDelete
  135. Budak2 weechat kencing dlm pampers lagi waktu tu..

    ReplyDelete
  136. Mana punta analisis fitnah ko ambik bro .. macam tak educate je😁😁

    ReplyDelete
  137. Jgn sembarangan mengeluarkan kenyataan... Takut2 ianya mnjadj fitnah berantai yg dosanya tidak berkesudahan.. ..

    ReplyDelete
  138. korg dh undi, dh sokong pastu persoal plak???mcm bangang jer...mcm bangang jerrrrrr......

    ReplyDelete
  139. Lucut jawatan PM ..buta tuli dh nyanyuk

    ReplyDelete
  140. PKR memasang strategi.....buat kerajaan PH...yg diketuai...PPBM

    ReplyDelete
  141. Mahathir punca org melayu islam berpecah belah

    ReplyDelete
  142. Admin & pembangkang bangang yg persoalkan bkn rakyat yg mengundi PH

    ReplyDelete