#PRKDUNSungaiKandis: 4 Ogos ini tuan puan pengundi kena mengundi dengan rasional bukan Emosi. - Randau Sarawak

Breaking

Tuesday, July 31, 2018

#PRKDUNSungaiKandis: 4 Ogos ini tuan puan pengundi kena mengundi dengan rasional bukan Emosi.

9 Mei yang lalu kita telah beri kemenangan yang besar kepada Pakatan Harapan, hari ini sudah 80 hari lebih tiada 1 pun janji yang mereka tunaikan.



Apa yang lebih mengecewakan mereka kenakan rakyat 10% cukai SST.



Jika mereka umum 10% SST pada PRU 14 yang lalu belum tentu Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri 2 kali.



Isu SST akan menumbangkan Pakatan lebih awal, sebagai Ahli Keadilan sejak zaman Refomasi Jalan Kebun, saya tak merasakan perkara sebodoh ini.



Rakyat buat perubahan untuk kita beri khidmat lebih baik bukan menekan lagi kehidupan rakyat dengan SST 10%.



Semalam Menteri dah bersuara akan naik kan kadar tarif air di Selangor dan mungkin kaji semula air percuma. Inikan style Rejim UMNO/BN yang dulu.



Kami sebagai penyokong penat nak basuh taik pemimpin diatas. Belum cukup SST, air percuma pula hendak ditarik.



Saya menyeru kepada rakan-rakan penyokong dan pendokong Pakatan Harapan, kita kena ajar Kerajaan hari ini di Sungai Kandis jika kita mahu Pakatan Memerintah lebih lama di Pusat.



Jika kita menyokong dasar yang membebankan rakyat kita saling tak tumpah seperti pemakan dedak zaman Najib Rosmah.



Ayuh 4 Ogos ini kita terjemahkan undi kita kepada Lokman Adam untuk beri isyarat kepada yang atas jangan layan rakyat mcm sampah.



Ini bukan soal Lokman Adam, bukan soal UMNO/BN, tapi ini sahaja cara untuk kita ajar pimpinan atas yang dah mula mendongak ke langit.



#KeluarUndiBantahSST



 

http://pakdin.my/tag/prk-sungai-kandis

28 comments:

  1. CnP blog pkdin lg... Dh x de sumber lain ke... Hahahahaha....

    ReplyDelete
  2. Baru 80 Hari huhuhuhu
    Kerajaan lama punya ape cite cukup tempoh tu.
    PRU-13: PM Lancar Manifesto Barisan Nasional - Berita Semasa | mStar
    www.mstar.com.my › berita › 2013/04/06

    ReplyDelete
  3. Untuk kesinambungan yg gemilang undi ph lambang pkr..

    ReplyDelete
  4. Blum cukup 5 thun nk kecewa ape. Tempoh percubaan 5 thun la. ish3

    ReplyDelete
  5. Jilat jubor tahik aku Ni klu Umngok lalokman boleh menang...wakaka..

    ReplyDelete
  6. Memang kena mengundi. Undi PH tau. bn Umno suruh bangunkan Pahang dan perlis yg dia tawan pru lepas. Buat apa menang pru kalau tak buat apa2.

    ReplyDelete
  7. Benar Tuan Kamaluddin.beri isyarat untok tunaikan janji.

    ReplyDelete
  8. 10k mjrty dah dpt kat pkr.tanding apa lgi bn woii.

    ReplyDelete
  9. Lukman kalah debat dgn budak kecik,pastu dia arahkan budak untuk pukul budak kecik tu..so korg nk kena pukul ke kalau si lukman ni di undi..pastikan lukman xdpt satu undi pun ye.

    ReplyDelete
  10. Ko tido ke,tau mimpi di siang hari.

    ReplyDelete
  11. PH kalah sg kandis pn krajaan pusat x trjejas.. tahniah org2 islam yg pgkah DAP pru dulu.. ape? pgkh PH bkn dap? tula kecik2 xnk mampos, besar2 bodoh..

    ReplyDelete
  12. Ini panggil pejuangan untuk agama, ini kepentingan diri sendiri untuk dapat dedak bulanan kalau menang. MUNAFIK !! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ€£πŸ€£

    ReplyDelete
  13. Kerajaan terakhir pegang malaysia . Imam mahdi khalifah Allah semakin hampir .

    ReplyDelete
  14. Jangan mimpi la bn....kami pengundi don sg kandis.tetap undi ph...πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

    ReplyDelete
  15. Ajak sparing dulu laa atas stage...geram plak aku tgk ustaz tahfiz ni jadi barwa PH... wei tahfiz PH nk tutup lagi ko nk jd wakil dorg ke... reput laa ustaz ni... tarik diri laa wei, bagi menang tanpa bertanding... biar celik sikit PH tu.

    ReplyDelete
  16. semoga umno menang,kita rebut satu persatu kerusi yg hilang.

    ReplyDelete