Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser - Randau Sarawak

Breaking

Friday, July 6, 2018

Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.



Pembekuan akaun bank milik anggota keluarga terdekat dan keluarga Dato 'Seri Najib Tun Razak telah menyebabkan kesedihan yang amat sangat kepada anak perempuannya, Puteri Noorlisa binti Najib.



Akibat pembekuan, Noorlisa menghadapi kesukaran untuk mengendalikan bil bagi rawatan beliau yang didiagnosis menghidap kanser tahap-empat.



Untuk melaksanakan pembekuan, Dato 'Seri Mohd Shukri Abdull akan mengemukakan laporan kepada Tommy Thomas dengan menyatakan dengan terma yang tidak dipastikan SPRM mengesyaki bahawa dia menerima dana dari 1MDB.



Bagi pihak Tommy, perlu mengkaji laporan terlebih dahulu sebelum mengarahkan Bank Negara membekukan akaunnya.



Persoalannya, adakah Tommy membaca laporan DoJ Amerika Syarikat - yang, secara kebetulan, apa yang disiasat oleh SPRM keatas 1MDB hanya berdasarkan dokumen DoJ - dan lihat adakah nama Noorlisa disebut di mana-mana di dalamnya?



 


297 comments:

  1. Wktu d ats bkn main boros...skrg bru la rasa...

    ReplyDelete
  2. kejam nye kerajaan ph... 😒

    ReplyDelete
  3. Orang yang zalim tindakan tidak mrmperduli siapa mangsanya ❗

    ReplyDelete
  4. Ya allah.. engkau beri kan lh pembalasan di dunia ini pada org2 yg zalim...

    ReplyDelete
  5. Salam. Tak tahu pun ada anak DSN yg menghidap kanser. Dia tak cerita pun masaalah dia kpd rakyat.

    ReplyDelete
  6. itulah beza kerajaan islam dengan kerajaan kafir.

    ReplyDelete
  7. Harap mahacai bertanggungjawab di sana.

    ReplyDelete
  8. Memg kita berdoa mark zubr yg mkbul kn ke???

    ReplyDelete
  9. Semoga Ank DSN Diberikn Kekuatan Yng Kuat 😒😒

    ReplyDelete
  10. Tangki minyak d kemaman terbakar..apakah ?

    ReplyDelete
  11. Rmai komen kata bkn tangki minyak tp kilang tar..mane 1 yg btl ntah..

    ReplyDelete
  12. Kerajaan skrg semakin kejam & zalim,xada belas kasihan langsung.

    ReplyDelete
  13. Sbb buat tar kan pakai minyak ape tah..mgkn minyak tu yg t'bakar..ni kata org yg komen kat live td la.

    ReplyDelete
  14. Apa pihak bank x boleh buat ssuatu hingga semua arahan kerajaan kena di ikuti ??

    ReplyDelete
  15. Wassalam. Itu lah DSN....masalah dirinya hanya untk keluarganya je saje. Rakyat x perlu tahu...

    ReplyDelete
  16. Tp knp msh ramai npk kerajaan skg sgt suci?

    ReplyDelete
  17. Knp msh ramai yg kata kerajaan skg bgus..suci sgt. Bngsa melayu pn ramai

    ReplyDelete
  18. Bila kita baca komen ni, tak ke secara automatik kita akan bacakan doa sekali? Logik macam ni budak tadika pun faham

    ReplyDelete
  19. Nanti kalau di cerita takut dituduh minta simpati...

    ReplyDelete
  20. Malas nk komen lebih2..cuba kau baca ayat aku dibawah

    Kalau najib difitnah

    ALLAH SELAMATKN NAJIB
    ALLAH SELAMATAKN NAJIB

    YA ALLAH HANCURKN PEMIMPIN YANG ZALIM..
    yang membacanya ayat diatas seperti mdoaknny...Trutamany trima kasih bagi pnyokong PH,anda mbaca kira anda mndoaknny..amiin...😁

    ReplyDelete
  21. kerajaan sekarang baru beberapa hari saja..masih bersandiwara.tapi kita sudah dapat bau pekungnya.sedikit demi sedikit terbuka.melayu liberal walaupun semua sokong ph tapi taklah ramai jumlahnya.yg ramai melayu yg kena kencing sampai hancing.

    ReplyDelete
  22. Tangki bitumen..minyak utk wat jalan tar..KBC..

    ReplyDelete
  23. harap yg beku ekaun tu dia pulak dibekukan. sila simennnn.

    ReplyDelete
  24. Ann Husain sbb buta mata buta hati

    ReplyDelete
  25. Rejim DAJJAL stage 1 dah bermula.

    ReplyDelete
  26. 2 Π²za ΔΈΟ…Ρ‚Ρ‚y ngn najΞΉΠ².

    ReplyDelete
  27. Ann Husain xda sapa pun yg suci,Kita semua pendosa

    ReplyDelete
  28. apapun produknya,sumbernya dari petroleum(minyak mentah).

    ReplyDelete
  29. Kelakauu la fans najib ni..kalau na berdoa atas sejadah oii..bukan dalam ni...na tunggu mark zurkberg amin kn ke..dia belum masuk islam la..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚..

    ReplyDelete
  30. Anak dia sorang je yg hampa semua kesahkn...rakyat2 malaysia yg kering duit disedut sampai na mati kebulorkk hampa semua kesah tak..kerajaan skrang tgah na bersihkn taik2 yg dok ada ni hangpa tau tak...hangpa ingat nak bersihkn hutang negara mcm bayar along kaa..ckap pakai lutut mmng patut la hangpa sume jadi fans dia..kebodohan tahap MASTER n PHD..SATUUUUUUU☝...

    ReplyDelete
  31. Buktikn rakyat msia yg nk mati kebulur tu..bukti kukuh ye nak..buktikn jgk duit yg disedut tu..n btul ke krjaan skrg nk bersih2kn hutang..buktikn sbenar2 nya..

    ReplyDelete
  32. Akaun bank bini dr fazley tak kena beku ke

    ReplyDelete
  33. Elok dibekukan sehingga siasatan selesai kalau x nnti dipindahkan plk kpd yg lain

    ReplyDelete
  34. Tv tade ke kat umah...tu la..ckap besar lg..kn dah tercipta sejarah malaysia baharu..jgn riak jgn takabur..itu semua karma..kelakau tgok video org ckap besar..comel je TUN M jawab..huhu..kalau belum tgok video tu..cari la kat youtube ye..93 tak bole jadi PM..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚..sekarang baru ada akaii..

    ReplyDelete
  35. Kalau betul duit rakyat dah kering disedut ko tak duduk main fb... ko kerja setengah mati nak sara hidup.

    ReplyDelete
  36. Main fb ni tak pakai duit org pon...pakai duit sndri la..berdikari sndri la kak oii..da usaha sndri..suke ati la na pakai duit ni utk ape pon...tido lg baik..selesa sikit skarang...na derma bantu kerajaan pon rse puas ati sekarang..assalamualaikum✌

    ReplyDelete
  37. Kerajaan baru ke kerajaan batu?
    Ekonomi smakin teruk, kos meningkat, 100hri menipuu rakyat..sekadar kesumat dendam smpai tua kereput.
    Hutang Niagara zaman 22tahn firaun pun tak terbayar..hancur hidup rakyat.

    ReplyDelete
  38. Apa ni bang. Orang mintak bukti Rakyat kebulur nak mati duit kena sedut kau boleh pusing karma takbur apa lancau bagai. Tunjukla bukti kalau kau rasa pandai sangat.

    ReplyDelete
  39. Husnudzon. Mungkin penyokong PH tak tahu membaca

    ReplyDelete
  40. UNTUK PENGETAHUAN GENERASI YG BELUM MERASA SEMASA 22THN ZAMAN PENTADBIRAN PM KE-4
    SEMUA HARUS SEDAR, BERBILLION² DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT² NI.

    MAMINCO - bangkrap
    MAKUWASA - bangkrap
    PERWAJA - bangkrap
    BMF - bangkrap
    BNM - rugi RM30 billion
    Forex - gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN - rugi
    MAS - rugi
    ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ - rugi
    PUTRA LRT - bangkrap
    STAR LRT - bangkrap
    MONOREL - bangkrap
    BAS INTRAKOTA - bangkrap
    SILTERRA - rugi
    JARING - gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    MIMOS - gagal
    HICOM - gagal
    EAGLE PLANE
    IPP - rugikan TNB berbilion
    TNB - rugi
    PROTON - rugi
    FIMA Rantei - gagal
    SOGOSHOSHA - gagal
    JUDICIARY - dicemar
    UMNO - diharamkan
    DAYABUMI - gagal
    TIME dotCom - rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    MISC - lingkup
    IWK - rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
    KRONISME - berleluasa
    HARGA BARANG - naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Skrg si bensin tan pun dh masok kroni pertama yg akn kenyang

    ReplyDelete
  41. Ini lh kamu baka yg di lahir kn zaman Firaun ni,semoga Allah mendatangkan azab satu hari nanti kepada keluarga jamu,Aamiin.

    ReplyDelete
  42. Satu hari nanti ada ank atau isteri kamu kena musibah mcm ni baru kamu tahu rasa,Aamiin.

    ReplyDelete
  43. Klu hidup pemalas..mne nak dpt rezeki..cb bgtau kat mne ade rakyat malaysia yg mati tak mkn..

    ReplyDelete
  44. Amie Azmie kata duit kena sedut ms kerajaan dulu ya...ko kawin masa kerajaan baru kot...boleh tahan cantik isteri ko...eh dah ada anak la...
    kawin hari ni dah dapat anak esoknya...

    ReplyDelete
  45. Penganut PH dengan fitnah x dapat dipisahkan...Tang Mana kebulurnya? KFC..Mcd..penuh selalu..

    ReplyDelete
  46. Ni mmg kaki auta tahap dewa ni. 🀣

    ReplyDelete
  47. sangat tak berhati perut!!! semoga Allah Taala membalas segala penganiayaan dan kezaliman kerajaan PH ini, aminnn...

    ReplyDelete
  48. Laaaa harap muka je jambu tapi lagi BODOH TAHAP DEWA BABI SONDOL rupanya adoiiii ada mata tu lebih baik ko dermakan pada orang buta rugi je ada mata celik tapi taraf buta

    ReplyDelete
  49. Bumi ni milik Allah rajin xrajin jer. Xpnh plk dgr kerajaan dulu mcm AS yg sedut duit rkyat direct dr acc msg2 utk byr cukai...

    ReplyDelete
  50. Tang mana duit yg disedut tu..? Rasanya time lani yg makin disedut.. patutnya dpt sblm raya & bln 7 ni BATAL..

    ReplyDelete
  51. Husain Wan Husain Husain bgn tido di subuh2 pg jumaat yg barakah ni, ada org doa agar musibah yg diberikan Allah swt kpd kamu.. Amin

    Apa kau rasa?

    ReplyDelete
  52. Minta Allah jauhkan anak kau mengidap kanser,semoga Allah lindungi diri mu dari kata2 mu hari ini kembali kpd diri mu suatu hari nanti..amminn ya Allah.

    ReplyDelete
  53. Berdoa tak semestinya atas sejadah. Bila-bila masa boleh berdoa. Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

    Ramai yang membaca dan menyokong akan turut sama berdoa.

    Mark Zuckerberg tak ada masa kot nak baca semua posting kat akaun-akaun fb di seluruh dunia. Dia bukan Yang Maha Mengetahui.

    Kalau nak comment pun, fikirlah dulu elok2.

    ReplyDelete
  54. dah thp nak mati kebulur boleh main fb ek?

    ReplyDelete
  55. Ingat.. kes najib sudah dibawa ke mahkamah. Mengatakan bahawa najib bersalah sebelum diputuskan mahkamah boleh dijatuhkan hukuman kerana menghina mahkamah.

    ReplyDelete
  56. Semoga mahafiraun cepat mati...

    ReplyDelete
  57. Amie Azmie oghaenya comel tapi kata2 kurae comel sikit... Siyae ko oghae comel... Ingatkan Allah s.w.t...

    ReplyDelete
  58. Eh, apasal waktu aku tukarkan RM ke USD waktu sebelum PRU14, ringgit lagi besar vs USD berbanding sekarang ni?

    Mana hilang duit aku? Patutnya makin banyak sebab kononnya pentadbiran sekarang tak curi wang?

    Bagi penjawat awam, mana hilangnya RM500 yang dijanjikan? Dah ada tulis dalam belanjawan kot?

    Ko nak cerita apa lagi cai?

    ReplyDelete
  59. Betul tu.....hanya mahkamah PH yang menghukum DSN bersalah.? Mahkamah sebenar tidak pun....kertas dakwaan pun Tak siap?

    ReplyDelete
  60. ko doa laaa ank² bini ko xde diserang penyakit kanser tahap 4.. dh ko doa juga ko x kena pnyakit mcm ni...baru kau tau karma fitnah tu mcm mana... doakan dr jauh semua gais.. baru tau die terduduk ke x

    ReplyDelete
  61. Aq tak mati kebulur pon...walau kerje cleaner....tipu ni.....

    ReplyDelete
  62. Ko xmakan ke pun selama BN memerintah?? Kalau ko rajin Mcm2 rezeki ko boleh dapat. Kalau RAJIN la. Duk Kalau nak bantuan je naya la. ☺️

    ReplyDelete
  63. Ya allah jatuh kan la juga musibah pada Husain Wan Husain Husain amin.....

    ReplyDelete
  64. ameen....ya allah musibahkan lah kepada ahli keluarga Husain Wan Husain Husain seperti ia inginkan kesusahan kpd keluarga org lain...

    ReplyDelete
  65. Pnyokong pH tlbh mnum air kencing.. Pedulikn

    ReplyDelete
  66. Elok.jek gemok gedempol tgk belaka2

    ReplyDelete
  67. YaAllah salamatkan keluargeDSN daripade bale bencane.dan fitnah dunia .aamiin

    ReplyDelete
  68. Zaman madey rakyat tak boleh simpan duit banyak biarlah turunan dia anak dia yg jadi kaya raya dlm dunia ph dia yg punya sekarang ni

    ReplyDelete
  69. Baru aku fhm skrg , knp gelaran mahafiraun Dan mahazalim diberikn kpd Mahadev.....

    ReplyDelete
  70. Pokcik mu ade derma kt akaun pakatan ke...kompiden ke duit pokcik tu x masok kt tembolok kroni2...jgn umur saje tua pokcik tapi mulot bau bangkai

    ReplyDelete
  71. MAHADIR TAK ADA PERI KEMANUSIAAN.
    Layak kah lagi dia dipanggil manusia.

    ReplyDelete
  72. Dsn x separri mahafir yang suka berlakun untuk minta simpati.

    ReplyDelete
  73. MADEY ni dah JADI ASSASIN......dah ni.....

    ReplyDelete
  74. Ya Allah permudahkan lah urusan keluarga DSN..Aaminn..

    ReplyDelete
  75. Kerajaan tomatoπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

    ReplyDelete
  76. Ella Affandy aik ada anak DSN yang ngidap kanser? Kenapa boleh tak tahu ni??

    ReplyDelete
  77. Ya Allah kami mohon pada ya Allah sembuhkan lah penyakit yg di hadapi putri DSN seperti sedia kala,hanya pada mu ya Allah yg dapat menyembukan penyakit nya.Aamin....... Aamin yarobialalamin

    ReplyDelete
  78. Pembekuan account ni pun ada kena mengena dgn GUAN ENG menteri kewangan. Jgn kita lupa GE Ayah segala dalang. Pemghasut jgk dia ni. Kita doa yg baik2 utk umat2 Islam moga Allah beri petunjuk dan permudahkan urusan

    ReplyDelete
  79. Ya Allah kesiannya.... kenapalah kejam zalim sangat begini.... Mahafiraun!!!

    ReplyDelete
  80. Bodoh piang bukan nak simpati...mulut puaka

    ReplyDelete
  81. Husain Wan Husain Husain salam. Cantik bahasa awak
    Ini ke cara orang yg beriman dgn hari akhirat.

    ReplyDelete
  82. moga yg memberi arahan membekukn akaun akan dpt azab pada saktarul maut....

    ReplyDelete
  83. Masa PM ke 4 dulu ,nk ambil loan motor pun rasa x mampu...masa DSN ..tiap2 rmh mesti 2 atau 3 biji kereta..ank,menantu suami isteri semua ada kereta ...itu susah ke namanya
    ,celik mata semua dah ada dpn mata..janji usaha.

    ReplyDelete
  84. Semoga Allah permudahkan urusannya dan keluarganya.

    ReplyDelete
  85. Apa punya statement bodoh ni pakcik!

    ReplyDelete
  86. Ya Allah..permudahkan segala urusan DSN dan keluarganya

    ReplyDelete
  87. Jangan lah terlalu zalim ....kita sendiri pun bukan nya bersih....tak ke malu asik mengata orang buat salah ...cermin diri sendiri.....

    ReplyDelete
  88. Allah sahaja yg akan membalas segala kezaliman yg dia lakukan di dunia ini.... Mati itu pasti.... dan segala perbuatan baik dan jahat, walau sebesar zarah pun tidak akan terlepas dr menerima pembalasan dr apa yg kita lakukan ketika hidup di dunia ini..

    ReplyDelete
  89. Tak cukup, jika boleh mau lebih dari itu. Kufur nikmat, jadi bila ada setan setan yg berbisik dan diapikan melalui PHitnahtoons, "kau tdak memiliki kelebihan yg kau ingini kerana Najib dan Rosmah mencuri" maka kemarahan itu di hala kepada DS dan keluarga (walhal mereka memang sedia berharta dari berzaman)...untuk menutup kelemahan sendiri, kebodohan sendiri....salahkan orang lain.

    ReplyDelete
  90. Buang masa skrg meniaga la goreng pisang dulu ke.nasi lemak ke.buat ada2

    ReplyDelete
  91. Dah ikut kapir harbi.... hal ugama mana puak ni nak faham... yg dia faham.... pasang colok baru berdoa kott..

    ReplyDelete
  92. Muhammad Alif Arsyad ..... Allah melihat keikhlasan hati.....dia memimpin doa....ramai yg mengamin kan....cukup itu sahaja.....xkira apa cara nya..asal niat ikhlas akan sampai

    ReplyDelete
  93. tgulah 100 hari manifesto xdapat laksanakan nti ramailah yg akan tuntut keadilah jgn setakat janji manis ja...utk utamakan rakyat ,jgn igt jdi pemimpin ni senang...yee...minta allah tunjuk satu persatu...jer

    ReplyDelete
  94. Bkn penghasut juga mmg penghasut pun...kes die x setel xder plak beku akaun... betol2 hancing

    ReplyDelete
  95. Ptme kli tgok ank yg ni,berape ank najib sebenarnye,ape pun mmg bodo la,npk Sgt dendam,pelik2 org Tue skg ni

    ReplyDelete
  96. kebanyakan ni baru lahir time PM4.
    mak pak cover kesusahan.. tak nak anak2 menderita...
    tu membesar lupa diri

    ReplyDelete
  97. LGE tu ada lah kafir harbi dlm senyap

    ReplyDelete
  98. Nur Herawati ... AamiinYarabbalAalamiin

    ReplyDelete
  99. Terlalu jahat Rule of Low malaysia baru

    ReplyDelete
  100. Mahadev = MAHADEVIL???😱😱😱

    ReplyDelete
  101. Orang bdoa dalam ni pon hg jadikan isu. Nama islam. Kemon la bruhh. Hg rasa hg betol py la doa utk mader tu. Doa tomatommy lulus ujian bm ke.kan bagos tu

    ReplyDelete
  102. Berdoa dgn lidah n hati selain perbuatan, kelebihan org mukmin adalah doa terutama yg teraniaya n ditimpa musibah selain bersyukur.. Doa xdak spesifik atau dlm bahasa apa sekali pun walau di mana2 pun berada sama ada susah atau senang bukan nak tunggu ada wuduk n atas sejadah br layak berdoa.. Bila kita baca n lafas dgn lidah atau hati juga doa tersebut diangkat.. Terima atau tak itu urusan Allah n Dia maha mengetahui n bila masa terbaik utk dimakbulkan doa tu

    ReplyDelete
  103. Zalimnya n berdendamnya kerajaan sekarang kpd dsnr..

    ReplyDelete
  104. Nampak suci sb baru lg... Tunggu masuk tahun petama kedua.... yg dok jilat kata suci, berseh tu masih nak jilat lg tak? Yg dah pernah melalui zaman 22 mahitler jer yg tahu perangai bermuka2 saka tua tuh...

    ReplyDelete
  105. Bank pun harap biz dari gov n makan faedah dari dorg camtu la

    ReplyDelete
  106. Bank mungkin cuma ikot arahan je..yeala. pihak bank pon mesti takot. Taknak ikot cakap esok ngan bank2 kene tuduh ambik duit rakyat ph.

    ReplyDelete
  107. Musibah dicipta oleh najib?, apa dia tuhan, nak tentukan segala musibah.. sy doakan keluarga pakcik ditimpa musibah bertingkat2.. amiin..

    ReplyDelete
  108. Husain Wan Husain Husain ... mandey cipta bala kau tahu tak...tua2 jgn jd bodoh sgt

    ReplyDelete
  109. Berlambak dah melayu pakai r35, Porsche, ferrari, mustang, evoke, Lamborghini, velfire dgn alphard lagi la berlambak.. Time raya blh tgk anak2 dorg melaram... Mari sek jalan kaki or naik basikal dah kita rare.. Paling koman naik motor, motor paling cikai pun ex5.. Naik superbike pun ada kt sek ni.. YF15 dgn LC paling byk

    ReplyDelete
  110. Takpe. Tak boleh nak salah kan diorang jugak. Mungkin ade sebab diorang boleh prcaya smua pmbhongan, fitnah ph dulu. Takpe.selagi kita rasa kita dijalan yv btol kite teroskan je. Mintak allah ptunjuk. Inshaallah

    ReplyDelete
  111. Kemungkinan balasan kat dunia je tu

    ReplyDelete
  112. Betul tu arahan kerajaan.. Tp bila org komen macam2.. Pehak kerajaan buat kenyataan
    " bukan arahan ketajaan" habis arahan sape yea sebenarnya

    ReplyDelete
  113. Sebab mindset diorang pikir dsn mencuri. Dsn songlap duit. Itu je. Tambah pulak ade kepala2 jadi batu api. Lagi panas la hati. Sbab tu diorang taknak amik tau sgt salah ph.takpe.tggu je.lepas settle kes DSN nanti bnyak la yg akan tbongkar.

    ReplyDelete
  114. Aamiin.... Astaghfirullah punyalh benci org berdoa pun nk dijadikan isu kebencian...
    Doa di mana2 pun bole bukan hanya di atas sejadah aje oii... Lebih baik doa itu bilamana dibaca n diaminkan oleh org ramai...

    ReplyDelete
  115. Amie Azmie ko lg kelakar...org tu tulis doa org lain yg baca tu akan doakan sekali serta amin...tu pun tak leh pk?kenapa ko kaitkan mark dia bukan islam?org islam la yg aminkan...benda simple pun takleh pk...tu yg kelakar...hahahaha

    ReplyDelete
  116. Aishh. Benci sekali pon jangan la sampai takde hati dan prasaan. Tu tak confirm pon lagi dy bslah. Pokcik cakap mcmtu umpama meludah kelangit. Cewahh. Tak baik gitu..kita sesama islam.timbang rasa la sikit. Tkot sok kena kat anak cucu pkcik nanti org buat gitu pulak.

    ReplyDelete
  117. Ank derhaka mendapat pengecualian dr mahakuttypu....

    ReplyDelete
  118. Allah swt sj yg ajar madey ni..kita tunggu

    ReplyDelete
  119. Faris Ayis
    Btul tu..
    Sbb bnyk rakyat malaysia nie
    Yg ska memfitnah je

    ReplyDelete
  120. Aamiin... ada barua ph meroyan bab doa2. Gila punya orang! Haktuih atas muka lu!!!

    ReplyDelete
  121. Stage 1 dah ke. Bukan baru loading ke. Ni baru sikit dy punya dajjal yg kluar tu

    ReplyDelete
  122. they are murderers... Komunis murderers...

    ReplyDelete
  123. madey kutty tk pernah berubah, zalim selamaya

    ReplyDelete
  124. Semoga dpermudahkan urusan,n kesihatan yg baik

    ReplyDelete
  125. X abis2. Semua sdg menzahirkan sisi buruk masing2.

    ReplyDelete
  126. Firaun kan manusia paling Zalim .

    ReplyDelete
  127. Kesiann. Ya Allah kau berikan lah ketabahan kepada keluarga najib sekeluarga.

    ReplyDelete
  128. Truly sad to hear of this.
    Allah is watching our every move Puteri Lisa, nothing escapes His eyes, His Heart, Aamiin.
    Semoga Allah memudahkan segala urusan anda, Aamiin.

    ReplyDelete
  129. Biasa la jajahan zaman it. Dia pikir dia bagus sgt.

    ReplyDelete
  130. Klau nak raih simpati dh lma tahu ank jib ni sakit. Rilex la.

    ReplyDelete
  131. haram jadah,sukri,guan eng,mahathir

    ReplyDelete
  132. Umurnya tak lama sudah tiba masanya kita barsurak.....

    ReplyDelete
  133. Semoga dipermudahkan segala urusan kalian.

    ReplyDelete
  134. Sebelum pru kan kita sama2 berdoa supaya Tuhan bagi petunjuk dan bagi kemenangan pada pemimpin jujur dan tidak zalim.....
    .....
    Kita kena redha dan terima doa kita

    ReplyDelete
  135. Peng Yaani biar lah anak dia kaya dgn hasil kerjaya nya...
    Islam pun tak menghalang utk jadi kaya....

    ReplyDelete
  136. Mahafiraun ikut tebiat zionis yg beku akaun palestin

    ReplyDelete
  137. Mana perginya penyokong najib yg ramai sangat tu? Sorang singgit pon xleh derma ke

    ReplyDelete
  138. atok 93 tahun dh xde nti, mgkin ank cucunya akn terima dugaan yg sama nti..

    ReplyDelete
  139. ehh nak brdoa kena atas sejadah je ehh? ohh br tau nii..hbs yg kt knduri ke atau pd majlis kawen ke kt skolah ke kt mn2 majlis lah kn sll org wat bc doa tu kire cmne eh? bkn ke ALLAH SWT tu maha mndengar mngetahui segala yg kita mohon. lps ni nk bc doa makan pn kena stanby sejadah jgk ke cmne..?? sy x pndai bab ni cer cite.cer citer...😏😏

    ReplyDelete
  140. Kerajaan dahulu kena berubah dan kena yakinkan rakyat....
    Elak cara kutuk mengutuk / menghina peribadi pihak lawan...
    Rakyat semua dah cerdik .tak nak dengar semua tu..
    Pemimpin2 dulu kerap sangat keluar kenyataan menghina seseorang....

    ReplyDelete
  141. Zollfikree Zollay lawak boskurr...pemimpin yang skrg lah Tak zalim.. Banned account 7 keturunan Yg tak bersalah pun kene ke...hahahahhahancing

    ReplyDelete
  142. Klu.dia diambil Allah duit takda nak rawat atukbmandey tanggung dosa rafeah jgn ckp mcm tu memang tulung ds najib.kamu nak bagi tak payah bising.bkn minta sempati dizalim mandey.itu ke cara org islam.sampai ank pun kena.belum bicara lagi dah jatuh hukum.

    ReplyDelete
  143. Izan Aqeela dia bkn kelakar je tp x brp cerdik..xkn nk dok atas sejadah dpn dia br kate doa??haktuihh pnye manusia. doa tu bkn ms kite solat je kt mn2 leh brdoa. asal bkn kt tempat septtnya..ehh ape pnye bangang la ni..

    ReplyDelete
  144. Pertuduhan pon belom boleh d dokumentasi dengan betul..mcmana ada kedaulatan undang undang..memperlekehkan undang undang ade la..

    ReplyDelete
  145. Kejam btl dah byk kesilapan yg di lakukannya

    ReplyDelete