Pemandu teksi sambut kerajaan PH di Parlimen dengan ‘demo’ - Randau Sarawak

Breaking

Tuesday, July 17, 2018

Pemandu teksi sambut kerajaan PH di Parlimen dengan ‘demo’


#PadanMukaPemanduTeksi #JomNaikGrab #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #KERAjaanTomato

...................
Mereka melahirkan rasa kesal terhadap Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook kerana dianggap tidak memahami tuntutan sebenar pemandu teksi.
...................



Pada hari pertama pembukaan sidang Parlimenke-14, pemandu teksi menyambut kerajaan baru pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dengan mengadakan demonstrasi bantahan berhubung isu perkhidmatan e-panggilan Grab, bertempat di Padang Merbok, 500 meter dari bangunan Parlimen.



Menurut Timbalan Pengerusi Persatuan Transformasi Pemandu Teksi Malaysia Kamarudin Mohd Hussain yang mewakili pemandu teksi seluruh negara melahirkan rasa kesal terhadap Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook kerana dianggap tidak memahami tuntutan sebenar kumpulan pemandu teksi di negara ini.



Katanya, Loke tidak membuka ruang kepada pihak industri teksi untuk berbincang mengenai nasib industri itu.



“Beliau tak buka pintu rundingan dengan pemandu teksi, beliau boleh buka pintu rundingan dengan wakil Grab tapi tak pernah adakan perjumpaan dengan pihak teksi.



“Kami rasa ini tak patut, kami adalah pemain industri sebenarnya,” katanya dalam sidang medianya hari ini.



Katanya, layanan yang diterima oleh mereka sama seperti kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini.



“Tindakan kerajaan hari ini yang tidak membuka ruang untuk berbincang sama seperti kerajaan lepas,” katanya.



Kamal berkata jika isu ini gagal diselesaikan oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH), pihaknya tidak menolak kemungkinan pemandu teksi akan hilang pekerjaan dan terpaksa mencari kerja lain untuk hidup.



“Jika isu ini gagal diselesaikan kami terpaksa ‘parking’ teksi dan mencari kerja lain,” katanya.



Dalam pada itu, Kamal berkata pihaknya merancang mengadakan perhimpunan kedua jika isu ini tidak dapat diselesaikan segera.



“Tapi kami harap ini perhimpunan terakhir jadi besar harapan agar ia dapat diselesaikan segera,” katanya.



Lebih 100 pemandu teksi hadir, mereka turut membawa plakad bantahan terhadap keterbukaan kerajaan kepada perkhidmatan Grab.





Mereka menyerahkan memorandum kepada wakil Kementerian Pengangkutan.



Kumpulan itu dikawal ketat pihak polis dan bersurai kita-kira jam 11.15 pagi setelah mula berkumpul jam 9 tadi.
.................................







.................................
https://youtu.be/mHIGJ9_-kFU
.................................
Rujukan:

Syarikat teksi gesa pemandu teksi undi HARAPAN
https://www.malaysiakini.com/news/423672

95 comments:

  1. Padam muka sokong lg PH apa janji mereka hanya palsu semata2 dah menang pilihanraya semua janji dilupakan janji PH menang hahahaha

    ReplyDelete
  2. dulu puji ph skrang apa sudah jadi ?

    ReplyDelete
  3. GRAB menjadi punca Pemandu Teksi Berdemo
    (Tajuk utama suratkhabar dot dot dot)

    ReplyDelete
  4. Tak ada siapa yang nak naik teksi sekarang ni, masanya untuk berubah

    ReplyDelete
  5. dh terlambat kpada pmdu teksi...d sebabkn separoh pmandu teksi mengagongkn atok 93 tu...sekarang ape dpt...ape lgi buatlah ...perhimponan..bersih 7..bab atok yg ke 7....hahaha..dulu sebum 9 mei..korang tantang atok 93 tu...nasib last DSNR..MERENTAH..semua pmndu teksi dpt rm 800..itu pon korang x bersyukur...dengar ckap atok 93..ape najib bgi ambikkkk je...cikalang ape yg atok 93 bgi....?????

    ReplyDelete
  6. Teksi ni dia guna minyak apa.....knp tambang mahal sangat...

    ReplyDelete
  7. Lain kali bawa la pulut kuning ker...

    ReplyDelete
  8. apa kata semua pemandu teksi brtukar ke grab... cadangan je

    ReplyDelete
  9. #awaspesakitmental masa najib dulu kenapa tak demo?

    ReplyDelete
  10. Masa zaman najib tak bersyukur
    Masa zaman Tun jadi kufur

    ReplyDelete
  11. Dah muka2 menteri PH bapak penipu yg korang bijak pandai boleh ikut cakap si bagero tu kenapa.... ha rasakan...

    ReplyDelete
  12. Manifesto bukan kitab suci lah!!!!!

    ReplyDelete
  13. Baru taukan...nak sgt pembaharuan..

    ReplyDelete
  14. padan muka kau la drebar teksi oiiiiii

    ReplyDelete
  15. Ikut hati mati, itu sebab Islam mengajar kita bersyukur apa yg dah ada.

    ReplyDelete
  16. Lain kali sebelum sokong mana-mana pihak fikir dulu.Kalau permintaan yg menguntungkan eng org aje siapa nak layan?Nak minta buka ruang tapi minta benda yg tak masuk akal.Perbaiki perkhidmatan dulu.Ini tidak..Nak minta hapuskan persaingan.Betul betul mentaliti tak boleh pakai.Sebab itu BN tak layan.Ingat PH nak layan?Tapi BN tak layan dia bagi insentif lain.Itu pun tak tau bersyukur. Kalau dah rasa tak boleh hidup cara ni ubahlah cara lain.Jangan asyik nak harapkan keadaan sekeliling berubah utk kesenangan awak sahaja.

    ReplyDelete
  17. Padam dgn muka.....!!!kena tipu...ambik kau...

    ReplyDelete
  18. Padan muka kau wahai pemandu2 teksi kena kencing d mahadir...kaki auta

    ReplyDelete
  19. laaa....
    nak buat apa penat2 , berpanas nak buat demo...

    bukan ke diorg2 ni dulu yg sokong sangat PH ni...

    skrg hadap je la..

    ReplyDelete
  20. Nanti warga asing yg d keluarkan krna pendatang.kokosongan tempat keja tu.bleh d ambil oleh pemandu teksi yg nak parking keta.ok bleh ta?.

    ReplyDelete
  21. Nasi sudah jadi tahi 😄😄😄

    ReplyDelete
  22. Ape susah .teksi semua tukar pada grab laaaa... Senang je kan... Teksi mahal nak mampus

    ReplyDelete
  23. masa najib dulu mana mau demo sbb dapat dedak

    ReplyDelete
  24. Masa bn ada juga mcm2 kemudahan pastu mencanak jatuhkn bn konon ph lg bagus nh skrg apa yg ko dapat.ko kena kencing smpi tercungap cungap nk telan.

    ReplyDelete
  25. Rasanya Grab ni dh lama...sebelum PRU lagi...sapa yg beri kelulusan ya?

    ReplyDelete
  26. Teksi Cina dah jadi Grab ke
    Ki Ki Ki

    ReplyDelete
  27. perkhidmatan ke laut...tp nak monopoli...dulu sombong...kalau xpenuh keter kena tunggu penuh keter...tambang mahal walau sejengkal je jaraknya...percayalah pada rezeki Allah tetapkan...kalau perkhidmatan bagus...org xpilih grab

    ReplyDelete
  28. dulu...ini kali laaa...skrg...mati laaa nakkkkkk.... sabun cap pisang boleh mmbuang kesan2 bau hancing...murah & jimat 3pax hanya rm10...

    ReplyDelete
  29. PH biasa la dh dpt perangai umno

    ReplyDelete
  30. Semasa Umno pun mcm ni..PH pun mcm ni..5 tahun lagi parti baru lah jadi tempat mengadu nampak nya..

    ReplyDelete
  31. Smua sampah sarap dlm perkhidmatan teksi ini adalah bawaan dr pemerintahan kerajaan dulu. PH skrg cuba mperbetulkan keadaan sikit demi sikit. Setapak demi setapak supaya rakyat jgn tersentak. Apapun, yg tersentak sakan sekarang ni ialah org tgh yg kehilangan habuan dia.Hm..itu sajaaa!😆

    ReplyDelete
  32. Jgn mulut mcm buntot babi bangsat..setakat binatang mcm kau ni azmi yg buat sampah..jgn sama kan PEMANDU taxi seperti sampah..kau keluar dari puki babi ke..

    ReplyDelete
  33. Puki mak kau dtg dari puki babi senang senang nak jatuh kan maruah org..

    ReplyDelete
  34. Teksi sepatutnya menggunakan sistem e.hailing bagi mengelakkan pelbagai risiko pengguna dikenakan tambang berlebihan serta menggunakan kenderaan yg lebih selamat dan selesa. Ia juga akan menghindar dari teksi dipandu oleh bukan warganegara Malaysia. Lihat dan bersihkan dalam rumah sendiri dulu...baru boleh tempelak orang lain. Buka minda utk berubah. Rezeki Allah adalah utk semua umat dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  35. Ini mse bn jd krajaan..tolol btul la..

    ReplyDelete
  36. Che Azmi..Ko jgn jadi setan ye...puak teksi ni dulu melalak nk jatuhkan BN sebab grab Aje..nak sokong ph agar Rab hapus..la ni BN dah jatuh harap ph..juga mcm kepala babi sondol sana sondol sini..baru padan muka...itu yg mereka mahu

    ReplyDelete
  37. Klu dah dasar pemandu.....mmg tak cerdik.

    ReplyDelete
  38. orang kalau kufur nikmat mcm nie la..xpernah bersyukur

    ReplyDelete
  39. Terbaik bangun2 rakyat malaysia semua masuhkan ph bangkai kencing rakyat kuat..menang pru14 atas dasar menipu rakyat..boikot kedai2 cina dan mjukan kedai2 melayu dan perbabyakkan produc2 islam lagi suci dan halal amin..amin

    ReplyDelete
  40. Salah cara sambut tuuu.Sepatutnya guna karpet merah bunga manggar kompang tarian singa muzik india baru betul bukan demo

    ReplyDelete
  41. Janji tidak wajib ditunai ajaran songsang ketua kerajaan PH.

    ReplyDelete
  42. Siapa suruh undi pH..bgs2 DSN BG duit elaun pemndu teksi,u all x berterimh kc,x ada pemmpin pemurah,prihatin selain dia..skrng siapa kna kencing????? Sendri jga memilh..

    ReplyDelete
  43. Dia pergi ucap tahniah dan terima kaseh la tu pasal bn tumbang

    ReplyDelete
  44. Bkn ko org teksi ni bnyk org umno, dulu najib panggil ckp nk bagi dodak beduyun2 poi, skali bilo sampai kono koncing kat najib, beduyun2 plak klua dewan...hahaha..lalang, cumo nk dodak yo lam kpalo otak ea tu...😂😂😉

    ReplyDelete
  45. tula x reti bersyukur... Haaa tepok👏👏👏👏

    ReplyDelete
  46. Tu yg kau suka undi PH kena tipu haha

    ReplyDelete
  47. Dulu blagak...org nk bg elaun korang keluar dewan ramai2...skrg susun la teksi korang tu tunggu penumpang...sambil membawang kutuk driver grab n sedih dgn menteri skrg.

    ReplyDelete
  48. kenapa mereka berdemo ya? menagih janji ka?...

    ReplyDelete
  49. Si Mangkok macai PHngok ckp ni geng org UMNO bkn pemandu teksi😂😂😂

    ReplyDelete
  50. Bahlol , kecik kecik tak nak mampos , sudah besar menyusahkan orang ... Dah tahu penipu , yang bodoh bodoh sibuk pergi undi PH tu , sapa suruh ? Akal ada tapi letak kat lutut ... Padan muka ...

    ReplyDelete
  51. Opppp jangan marah ini kerajaan ulul albab!. Sentiasa beri kebajikan.HEHEHE

    ReplyDelete
  52. Nasi dh jdi bubur,akibat tamak dn x tau bersyukur.Allah dh bagi ape yg ko org mintak..jdi ko hadap le sampai bila2..

    ReplyDelete
  53. huhuhu....kesian kan....tu la...bila otak2 mereka bercampur taik maka kebodohan mereka nampak jelas dan mudah terpengaruh maka hasil yg mereka dpt adalah taik juga...huhuhu

    ReplyDelete
  54. Tahniah je utk abam2 teksi,,,
    panas ka kena kencing kuda PH😂😂😂

    ReplyDelete
  55. Tak apalah...akan datang kita sokong lagi..untung2 dapat texsi percuma kahkah

    ReplyDelete
  56. Hahahuhu terima kasih allah telah bayar cash kepada teksi x sedar diuntung dulu dapat duit dapat tayar tiap2 tahun tapi akal pendik ni lah balasannya x bersukur

    ReplyDelete
  57. Sepatutnya pemandu2 teksi tak perlulah nak buat demo2 ni...sepatutnya pemandu2 teksi ni sambut pembukaan perlimen dgn membawa teksi dgn bendera2 PKR dan DAP tanda sokongan padu pada kerajaan baru...sbb dulu iya2 menyokong PH...

    ReplyDelete
  58. Tak nak duit hasil peluh sendiri pemandu teksi. Nak duit percuma saja. Good luck grab!!

    ReplyDelete
  59. Sebelum nak buat demo dan berbagai permintaan. Fikir dulu kenapa perikhdmatan grab menjadi pilihan. Kalau tak tahu... inilah sebabnya...
    1.caj yg dikenakan mencekik darah.
    2.Budi bahasa amat menyedihkan.
    3.Teksi yg digunakan selayaknya..simpan kat muzium utk pameran.
    Oleh itu kpd pemandu teksi... jgn fikir yg rakyat Malaysia ini senang diperbodohkan dgn memilih perikhdmatan teksi yg serba serbi jauh berbeza grab dll.
    Kalau tak mampu bersaing... elok bertukar kerjaya. Maklumlah Negara Malaysia ini banyak peluang kerja, kalau tak... pati tak berlambak.
    Kerana suka kencing penumpang.. Eloklah kerajaan pula beri kencing kat pemandu teksi. Sesungguhnya Tuhan itu maha adil.

    ReplyDelete
  60. Zaman da berubah.. Dulu2 bole la letak arga suka2.. Skrg da x bole

    ReplyDelete