Masa Terbaik Campur Tangan Tentera - Randau Sarawak

Breaking

Sunday, July 15, 2018

Masa Terbaik Campur Tangan Tentera

#PertahankanRajaMelayu
#DaulatTuanku
#PayungAgamaBangsa&Negara

Bukanlah tujuan ku menghasut tapi masanya telah tiba. Penentangan institusi raja sudah dilaungkan tanpa segan silu. Hak orang melayu di koyak hancur secara rakus.



Sekiranya apa yang dikatakan ini benar benar berlaku selepas Pilihanraya umum ke 15, tidak ada lagi penyesalan, tidak guna lagi usaha-usaha dilakukan untuk berpatah semula sekurang- kurangnya seperti selepas pilihanraya umum ke 14 semuanya sudah terlambat.



Hari ini UMNO tidak dapat lagi menjadi pelindung kepada orang Melayu, Raja- Raja Melayu dan Agama Islam. Raja- Raja Melayu di 7 buah negeri tidak dapat lagi mengharapkan pembelaan daripada UMNO sebaliknya hanya menerima ihsan dan simpati pemimpin Pakatan Harapan yang sebenarnya sedang dikawal oleh DAP.



Tidak ada kedengaran lagi seruan dan titah daripada Istana Johor yang dahulunya seperti seluruh rakyat bangsa Johor menjunjung dan berdiri teguh bersama Sultan tetapi pilihanraya umum telah menterjemahkan yang sebaliknya, UMNO sebagai lambang benteng Kesultanan Melayu tidak lagi menjadi pentadbir di negeri dan negara. Di Selangor juga begitu, di Perak meskipun memiliki Sultan yang paling terpelajar tetapi titah dan nasihat baginda tidak dapat menghalang kehendak pemimpin Pakatan Harapan.



Walaupun Kelantan dan Terengganu bukan negeri dikuasai Pakatan Harapan tetapi Sultan Muhammad ke v tidak dapat menghalang kehendak Tun Dr Mahathir biarpun pingat DK Kelantan yang dikurnia oleh Sultan Kelantan ditarik balik namun kuasa rakyat seolah memberi kelebihan kepada Perdana Menteri untuk bertindak melangkaui budi bicara Yang Dipertuan Agong.



Tun Dr Mahathir dalam menjalankan pentadbiran sebagai Perdana Menteri ke 4 adalah pemimpin yang tidak pernah ditolak kemahuannya oleh Istana dalam hal calon Menteri Besar, Perdana Menteri ke 4 inilah yang meletakkan Institusi Istana menjadi lambang dengan peranan yang sangat terhad. Perkembangan terbaru menyaksikan YDP Agong sudah tersepit dan tidak salah jika dikatakan Institusi tertinggi negara ini sekadar mampu menyaksikan percaturan oleh badan Eksekutif yang semakin berkuasa sebagaimana dalam rajah di bawah;



Walaupun parti UMNO mendapat kerusi terbanyak dalam semua pilihanraya umum termasuk pilihanraya umum ke 14 tetapi pilihanraya terakhir itu menyaksikan pakatan melawan parti Melayu terulung berjaya buat pertama kali menyekat suara terbesar Melayu Bumiputera untuk mentadbir negara. Tun Mahathir menjadi peneraju utama mengikis kuasa orang Melayu di Malaysia, walaupun Tun Mahathir sering mendakwa parti beliau iaitu PPBM adalah pengganti UMNO namun kenyataan itu hanyalah retorik semata, Tun Mahathir dan partinya hanya ada 13 kerusi Parlimen sahaja Tun Mahahir ternyata menjadi Perdana Menteri boneka kepada DAP semata sedangkan PKR yang memiliki kerusi terbanyak bukanlah parti Melayu / bumiputera, PKR adalah parti berbilang kaum yang tidak berani bersuara mewakili suatu kaum. Pelbagai Institusi yang sebelumnya menjadi pembela, peluang dan keistimewaan kaum asal telah dicabuli seperti MARA, Subsidi tesasar kepada Nelayan dan Petani, PTPTN serta kemudahan penjawat awam yang rata- ratanya adalah majoriti orang Melayu turut digugat.



Menceritakan tentang Islam di Malaysia. Ia bagaikan suatu serbuan oleh ideologi baru sewaktu awal keruntuhan Kerajaan Othmaniah Turki. Islam di Malaysia kini tidak lagi menjadi kebal ia boleh diperlekeh oleh orang bukan Islam, Orang bukan Islam boleh menasihati orang Islam di dalam masjid tanpa rasa bersalah dan dihalang, orang bukan Islam boleh bersama bercakap soal Islam dan hukum hukum daripada pentas ceramah hingga ke Parlimen.



Orang bukan Islam boleh dilantik sebagai speaker dewan negeri yang bila bila masa boleh mempengaruhi dan menyebelahi musuh- musuh Islam. Bukan sahaja ancaman rakyat berbilang kaum dalam negara Islam Sunni di Malaysia turut menerima asakan daripada mazhab yang terkeluar daripada Ahlul Sunnah Waljamaah dengan pembelaan kepada Syiah serta ajaran sesat lain oleh mahkamah dan tidak dibantah- pemimpin yang mendakwa masih Islam.



Memperkatakan tentang ekonomi, semua rakyat sedang menelan kata- kata sendiri, momokan bahawa negara di bawah pemerintahan BN adalah muflis, GST itu zalim, memberi ruang kepada negara luar adalah langkah menjual negara, akronim BN bermakna Barang Naik serta pelbagai masalah yang menghalang gaya hidup mewah rakyat adalah kesalahan UMNO / BN akhirya diterima oleh pengundi muda sebagai alasan untuk menolak BN daripada tampuk Kerajaan. Inilah kuasa orang muda, kuasa yang terburu buru dan belum cukup tahu akan risiko menukar sebuah kerajaan hanya kerana berjaya dipengaruhi kerakusan media sosial Pakatan Harapan.



Setelah PH memerintah adakah rakyat menikmati petrol Rm1.50 seliter.. adakah bayaran PTPTN dimansuhkan.. adakah jalanraya bebas TOL, adakah GST dihapuskan dan diganti SST.. adakah GST yang 0 peratus menyebabkan barang dan perkhidmatan menjadi murah.. dan benarkah semua masalah gaya hidup rakyat kerana BN mentadbir?.



Masih ingatkah bahawa hanya di zaman Perdana Menteri ke 4 negara dapat merasai zaman kemelesetan ekonomi iaitu tahun 1984-86 juga sekali lagi menjadi teruk pada tahun 1997-99. Zaman kemelesetan ekonomi tidak berlaku pada era DS Najib menjadi Perdana Menteri malahan ekonomi paling terbaik dalam sejarah Malaysia dilakar pada zaman Perdana Menteri ke 6.



Berdasarkan fakta paling ringkas yang disebutkan. Ancaman negara Malaysia sudah sampai ke tahap yang perlu dilakukan tindakan Istimewa. Ancaman kepada kuasa Institusi Kesultanan, penghakisan hak- hak Melayu / Bumiputera, Pencabulan kesucian agama Islam sebagai agama negara dan juga keadaan ekonomi yang tidak menguntungkan sudah memberi kewajaran kepada Perlembagaan melalui ketua negara YDP Agong mengeluarkan perintah Istimewa kepada Tentera. Tindakan yang pantas lebih diterima rakyat daripada tindakan selepas PRU15 yang mana pada waktu itu kedudukan persempadanan pilihanraya serta kerusi Parlimen kemungkinan merubah terus pemerintahan, sistem dan politik negara.

..............
https://pakdin.my/tag/monarki/

413 comments:

  1. Mintak kebawah duli tuan ku.ihtiar.tk pecaya.atas t.m....kepimpinan..serah kpd tentera...

    ReplyDelete
  2. Sokong askar melayu kena pertahankan kedaulatan Raja Melayu.....Tangkap China rasist ni..

    ReplyDelete
  3. DAH KALAH BUAT LAH CARA DAH KALAH.... BIARLAH PH PERINTAH 5THN NI DGN ACUAN SENDIRI BUKAN MENGADU DOMBA DAN SIFAT RASIS UTK BERKUASA SEMULA.

    ReplyDelete
  4. Sokong...
    Tapi kat atas tu semua dah Kono pukau

    ReplyDelete
  5. lancau kamaludin bodo mu ni hasut rakyat...g la lawat najib mu tuh...mu bodo cm taik

    ReplyDelete
  6. setuju,harap ada tindakan segera dari YDPA..

    ReplyDelete
  7. China mmg ckp tkut klu melayu bersatu....

    ReplyDelete
  8. Time najib jd pm xnk lak suruh tentera campur tgn. Klu x, umno xkan kalah.

    ReplyDelete
  9. Klau ph gagal, 5 tahun lg x ingin umno/BN

    ReplyDelete
  10. Admin block this penghasut bangsat.

    ReplyDelete
  11. Ramai yg sokong ni aq rasa, tpi diorg tkut nk suarakn,tkut dituduh sebagai penghasut..

    ReplyDelete
  12. Saya menyokong tentera ambil alih kerajaan..daripada negara menjadi hancur oleh tangan- tangan pengkhianat..hidup ATM..

    ReplyDelete
  13. Apa yg riuh kat luar tu..siapa yg sisih sultan..kes di Perils hari tu ke atau kes kat Perak PRU 13 dulu?...

    ReplyDelete
  14. Citer org kalah pru mmg dah tahap meroyan hingga nak bakar isu agama dan bangsa....utk org ameno kena ingat
    1. Ameno bukan pejuang bangsa melayu walau pon mati melayu tetap hidup.
    2. Ameno adalah warisan inggeris yg wujud utk tolong inggeris waktu itu.
    3. Ameno sebuah parti yg cuma didaftar bawah ros dan dah di batalkan sbb x buat permilihan sblm tamat tempoh akhir fan kini ameno dah jadi parti haram.
    4. Ameno dipimpin oleh ketua yg pentingkan kuasa dan harta dan lupa ttg perjuangan asal utk bangsa dan agama.
    5. Ameno hari ini dah byk khianati janji dan tamak haloba merompak hasil negara utk anak bini dan kroni.
    6. Ameno dipenuhi oleh pejilat pejilat yg xde maruah diri pd masa kini.

    ReplyDelete
  15. Admin nih tidak senang negara aman.. Menakut menakutkan orang ramai dengan api perkauman.. Pekianat negara..

    ReplyDelete
  16. Dah lama dah tinggal nama, harta korang dah sapu

    ReplyDelete
  17. PENGHASUT LAGI RASIS...PDRM...PLEASE CHECK..

    ReplyDelete
  18. Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan jelas menyebut mengenai keistimewaan orang Melayu dan raja Melayu. Kalau bercakap mempertahankan Artikel 153 maka kita dituduh rasis?

    ReplyDelete
  19. Jangan jadi batu api tak baik pak din.

    ReplyDelete
  20. ATM&PDRM bukanya tiada otak nak dengar kata2 UMNOBN pembangkang, jangan nak libatkan pihak keselamatan negara utk kepentingan survival politik haprak korang tu

    ReplyDelete
  21. Marshall law terbaik utk Malaysia sekarAng

    ReplyDelete
  22. Admint ni dulu aku tembak jika negara jadi hura hara

    ReplyDelete
  23. Kami x nak tentera.. Kami nak pdrm angkut ko din.. Ko ni memang petualang bangsat x guna.. Jgn nk mengapi apikan semua kaum yg hidup harmoni skg ni..

    ReplyDelete
  24. Kita ucap tahniah jer kt Istana Johor... bermula dan tersingkirnya disitu

    ReplyDelete
  25. Mengasutlah tu. yg suda berputus asa.
    Melayu sendiri ingin mnghancurkan
    Kerajaan melayu. bangsalain secum
    Sambil ktawa dalamhati.xmasuk akal
    gobblok. mungkin harapn kamusatu
    Satunyajalan untuk mangem belikan
    Kerajaan pakatan kpda umno.jangan
    Mimpi disianghari.hanyalah bauang
    Masa..

    ReplyDelete
  26. PDRM# lebih baik bertindak keatas Macai ini cepat, cuba nak cetus ketegangan...

    ReplyDelete
  27. moga kau mati eksiden kamaluddin bustard babi. bapa emak kau lahir kau tnpa nikah. jdi kau lah anak zina. memang bustard lah kau babi. moga kau mati eksiden amin....

    ReplyDelete
  28. Sy sokong sepenuhnya......telah tiba masanya tentera ambil alih ........kerajaan skrg menghancurkan hak org2 Melayu.......pendatang pulak yg melampau untuk merampas kuasa drp yg hak....iaitu org MELAYU.......

    ReplyDelete
  29. Pak din bengong ni dh melampau batu api dia..lima tahun ni tahun dia..klu rakyat yg cerdik( tak ter masuk ko pak din) nk tukar kita pangkah yg lg berwibawa...raja2 pun tahu kuasa dia...patut ko yg kena halau dr nagara malaya ni...

    ReplyDelete
  30. Akk dah lama ada dlm hati perkara ni..

    ReplyDelete
  31. Yang empat teratas dah jilat mamak tu, mustahil mungkin

    ReplyDelete
  32. Kalau hak sudah dilanggar, sepatutnya benteng pembela tampil kedepan mempertahankan. YdpA patutnya mengarahkan pengawal2nya menyekat penceroboh. Alhamdulillah. Sokong pembela.

    ReplyDelete
  33. Campur tangan tentera...?silap2 haribulan rejemen askar melayu pun kena bubar sok...tengok je lh nanti.aku pasti benda2 mcm ni boleh terjadi.

    ReplyDelete
  34. 👐👐👐👍👍👍👍👍

    ReplyDelete
  35. Biarknlh....kbykknnya org mlyu gk yg menyokong kjaan liberal skrng ni...yg penting dsn dan bn jatuh...katanya..kta tgkkn jelh lg pun lom 100 harikn...katanya lg...

    ReplyDelete
  36. Kasi hantar pulang sepet2 yg kurang ajar dan naik tocang tu terutama bekas2 komunis

    ReplyDelete
  37. Apa pulak nak heret ATM dlm politik, negara tak ada masalah , yang masalah adalah orang2 umno dan parti umno yg kalah dlm pru 14 yg lepas, meroyan dan melalak tanpa sebab .....

    ReplyDelete
  38. Sokongan Tentera?
    Hari tu Aku ada nampak Yang 4 bintang dgn konco2 nya Nyanyi Birday utk Madey,,,,,

    ReplyDelete
  39. UMNO boleh lupakan hasrat tawan Putrajaya pada PRU 15 nanti - KJ

    Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin. -

    KUALA LUMPUR: UMNO mungkin perlu melupakan hasrat menawan semula Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) jika masih memainkan isu perkauman sebagai modal untuk memomokkan orang Melayu.

    Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin, berkata keresahan orang Melayu memang wujud berikutan pelantikan bukan Melayu sebagai Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara tetapi kecil berbanding isu lain seperti ekonomi dan sosial rakyat yang bertamadun serta melayu islam yang maju dari akalnya serta sosialnya.

    "Sejak selesai pemilihan UMNO, apa yang parti saya buat ? Asyik main sentimen isu bahasa,isu perkauman, kutip tabung untuk mantan Presiden dan repeat (ulang) semula.

    "Tidak salah kita bersolidariti dengan DSN (Datuk Seri Najib Razak) tetapi adakah itu sahaja UMNO 'baharu'. Sudah kena pukulan maut semasa PRU-14, masih pekak dan buta terhadap suara rakyat," katanya menerusi beberapa status yang dimuat naik di Twitter rasminya, hari ini.

    Bekas Ketua Pemuda UMNO itu berkata, UMNO kini berada di persimpangan untuk memilih hala tuju sama ada ke kanan atau tengah.

    "Ke kanan mungkin menang sorak sementara. Tetapi pasti melingkup lah 10-15 tahun lagi. Haluan tengah bukan mudah. Sukar difahami akar umbi. Tetapi itulah jalan yang ada untuk terus hidup," katanya.

    Khairy berkata, beliau masih percaya UMNO adalah khemah besar untuk orang Melayu yang mana DNA asalnya adalah moderat, berhaluan tengah dan meraikan kepelbagaian.

    "Sebab itu saya masih bersama UMNO. Tetapi saya tidak setuju dengan manifestasi rasis dan ekstrimis islam yang semakin wujud selepas pemilihan parti. Saya tidak terima tawaran jawatan selepas kalah dalam pemilihan sebab saya perlu ada kebebasan untuk bersuara dalam parti.

    "Biarlah ada kepelbagaian suara dalam UMNO. Ada yang label saya 'liberal' dan lain-lain. Tidak penting. Yang penting ada 'dissenting voice vs haluan kanan parti'," katanya.

    Mengulas maklum balas pengguna Twitter @DIYSAR yang konon kenyataannya memberi gambaran akan melompat parti, Khairy berkata, beliau akan tetap bersama UMNO.

    "Saya tidak lompat ke mana-mana. Saya tetap bersama UMNO. Cuma saya mahu perbetulkan rumah saya supaya tidak kekal berwajah haluan kanan yang ekstrem islam dan rasis selama-lamanya," katanya.

    ReplyDelete
  40. Dh klh mengaku ...jg lah jadi bangang, ...bodoh sohai, apa kaitan dgn dap , cuba fikir kalaulah umno menang pru ni ...adakah kamu mengeluarkan kenyataan sebegini, duduk diam diam bagi pakatan 5 thn menerintah , kita rakyat sdg pantau , sekiranya mrk pakatan buat yg tak elok maka kita semua akan pilih pak zahid jd pm kita... oleh tu jgn bimbang

    ReplyDelete
  41. Stkt ni malaysia msih aman,cmpur tgn tentera skiranya keadaan ngara mmg tak terkawal..brlaku rusuhan d merata rata kws,pmbunuhan brlku dsbbkn prblahan kaum..xde sbb nk gunakan kkuasaan tntera bt msa skrg.kuasa tntera jgn dgunakan swenangnya kerana politik..

    ReplyDelete
  42. Sy sokong. Itu satu cara nak melawan tun m kutty dan kabinetnya. Sy harap org2 yg jiwa melayu, terutamanya ahli umno bangkit walau dgn apa cara sekali pun pertahankan raja dan tanah air mengikut rukun negara

    ReplyDelete
  43. Ini lah harapan kita yg terakhir ... bila kedaulatan negara dan bangsa di pijak2 oleh "mereka"

    ReplyDelete
  44. beium 100 hari negara dah tongang langang

    ReplyDelete
  45. Jgn hasut tentera utk masuk campur. Admin. Jgn jadi penghasut!

    ReplyDelete
  46. Patut panggil askor ..hapus kan pakdin ni ...batu api sungguh !!

    ReplyDelete
  47. Kou ingat askar tu bodo mcm kou.....

    ReplyDelete
  48. Sori ar cai pH... ct PAS xkn buat provokasi dan fitnah mcm tukang post caiUmno ni buat hokeyy? Hnya ct pH dgn Umno jer yg buat gini... harap maklum

    ReplyDelete
  49. Bab. Org. Mlayu. smua. Pihak. Kna. Main. Pranan. priority. UNNO. N PAS. Prgabungan. Kuatkn. Lg. Kuasa. Mlayu. Politik. Ketepikn. Demi. Marwah. Bab. Pihak. ISTANA. Memang. Ada. PRO. n. KONTRA. Majlis. RAJA,,RAJA. Mesti ada. Garis. Panduan. Utk. Mereka. NOW. Bkn. Zaman. Hang. Tuah. lggg, Org. Mlayu. Kna. Ingat. Kalau. The. ,3,,STOOGEST. ( MCA,,,GRAKAN,,n. DAP,). BRSATU. Mereka. Akan. B,y,e,, B,Y,E. Org. Mlayu. so. Bukalahhh. MATA. Sayangilhhhv anakbangsa. Cucu. Cicit. Kita,,, a

    ReplyDelete
  50. Kalau dah sampai masa, yg takut akan jadi brani

    ReplyDelete
  51. Penghasut tempatnya didalam penjara

    #SKMM
    #PDRM

    ReplyDelete
  52. Cerita yg belum pasti,hnya ia nya sebuah hikayat dari pnjilat2 dn pngampu2 umno.

    ReplyDelete
  53. Betul ke 😀
    Aku suka....
    Aku suka....

    Biar betul betul jadi ‼️

    ReplyDelete
  54. Nanti PLA yg masuk dan ambil alih...nanti apa pun tak dpt.

    ReplyDelete
  55. tak pernah lagi dari pm 1 sampai 6 buat ucapan selamat harijafi

    ReplyDelete
  56. Tentera pun tgh dok lalai. Sronok sgt dpt menhan yg rendah diri.

    ReplyDelete
  57. Sabar dulu menghasut dan tunjuk perasaan bukan cara terbaik. Buat masa ini min kena post perkara2 fakta supaya rakyat boleh tahu duduk perkara

    ReplyDelete
  58. Kenapa aku tak boleh nak masuk link ni? Kalau boleh nak bacalah.

    ReplyDelete
  59. ATM dan PDRM senantiasa memantau keadaan keselamatan negara.....pelbagai kaedah perisekan depa ada termasuk pemgumpulan matlumat betsepadu....risek tentera dan polis di mana2 pun ada.....tiba2 org2 tertentu hilang aje.....hihihiji

    ReplyDelete
  60. TENTERA PERLU CAMPU TANGAN HAPUS KAN KOMUNIS2 TEGAR YG ADA DI MALAYSIA NI SABELUM NEGARA HANCUR DAN MUSNAH DAULAT KAN PEMERENTHAN DI RAJA DAN HAPUS KAN PEMERENTAHAN DI RIMBA

    ReplyDelete
  61. Betul ke ada dengar ura2 askar wataniah nk di hapuskan juga

    ReplyDelete
  62. butuh pak hang, xpayah hang nk hasut kami, kami sebagai tentera tau yg mana intan dan yg mana kaca...!!

    ReplyDelete
  63. Kalau dh raja n sultan pun nk dihapuskan jadi apa kau nk sokong jugalah... Kau suka negara malaysia ni jadi republik mcm Singapore tu lepas tu senang melayu semua kena pijak termasuk kau sendiri

    ReplyDelete
  64. Dulu Masa parti lain jadi pembangkang xdelah pulak pembangkang Masa tu sampai nak suruh campur tangan tentera utk jatuhkan umno.
    Lagi najib sampai Ada kes bunuh!!!

    ReplyDelete
  65. Baru depa tahu..ingt org mlayu. Takut
    .

    ReplyDelete
  66. Boleh tentera masuk campur. Istihar darurat dahulu.cakap pakai akai sahabat......

    ReplyDelete
  67. Haabiss... Noo moreeee politaikkkkk. Dah..... Marshall Laws

    ReplyDelete
  68. Ye le haprak negara dah sampai macam ni pun ko dok kata haprak lagi jangan buta hati sampai x boleh nak nilai buruk ke baik ke kerajaan sekarang dah di tunai manifesto jgn buta hati dan jgn sampai buta mata

    .

    ReplyDelete
  69. Inilah niat kuasaan mereka,nk hapus kn semua yg ade di malaysia,raja2 pon berani diorg nk hapus kn,jadi kn negara,kafir,mng undi pon cara kotor,allah akn tunjuk satu keburuk kn,klu dh terlmpau pndai tu bodoh pon terserlah jgk..cina paling tkt klu melayu bsatu

    ReplyDelete
  70. Sudah terlambat untuk berkata2
    Tapi masih belum terlambat untuk bertindak
    Fikir fikirkan lah

    ReplyDelete
  71. setuju,,,gunakn kuasa tntera....

    ReplyDelete
  72. Maaf..nak tanya..dua kali sy baca tex sama jgak sy x paham...apa sbenarnya kerajaan buat diketuai oleh TUN MAHATHIR sampai tentera kena campur tangan..??

    ReplyDelete
  73. Masa terbaik untuk tentera ambil alih pemerintahan negara sebelum berlaku lagi rusuhan berdarah. Susah sangat JADIKAN republik Malaysia!

    ReplyDelete
  74. Sebelum ni dalam kerajaan lama tiada hidangan Babi dalam Majlis resmi kerajaan.....sebab melayu sudah senang kne pijak ler puak ni nak test kesabaran orang melayu keseluruhnye.

    ReplyDelete
  75. Kenyataan beliau ni berbaur menghasut rakyat... kesan kekalahan pru 14.

    ReplyDelete
  76. Wajar diambil kira bahawa singapura berkemungkinan berperanan membuat kejutan yg besar

    ReplyDelete
  77. Tengok x video PAT n Jeneral buat video ucap HBD pada Madey? Sebelum ni ada ke? Hehe..

    ReplyDelete
  78. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli cerdik lagikan bijaksana, ape maksud DiRaja Malaysia? Bukankah institusi DiRaja Malaysia di bwah pentadbiran Raja-Raja Melayu? Kenapa pulak Raja-Raja/Sultan x leh nk meminta bantuan dripd institusi yg merangkul gelaran Diraja Malaysia untuk mempertahankan institusi Beraja dkt negara ni? Mohon jelaskan pernyataan saya ni. Jgn jadi cam babi yg suka menyondol tanpa hala tuju please.

    ReplyDelete
  79. Bersatu bangsaku mempertahankan raja2 melayu jgn dibiarkan mereka rakus dgn kuasa

    ReplyDelete
  80. Kuatkan negara.jangan tak jujur

    ReplyDelete
  81. Apa di tunggu2 lgi...syaitan DAP semakin menggila tu!!!!!!...

    ReplyDelete
  82. Betul ke?.... Kau ni bangsa apa ye?... Agama... Ye agama apa? Parti tu apa pun tak apa ...yg. penting bangsa dan agama.... Parti bapak apa... Pun tak kisah janji jaga kepentingan bangsa dan agama

    ReplyDelete
  83. Bila Askar perintah Polis dah x Ada Kuasa.. Br tahu..

    ReplyDelete
  84. Sahih antara org yang penjilat jubur nie

    ReplyDelete
  85. IDeal AreAjam ni soalan win aku nk dengar juga si macai phancing Nurul Nurin Nurain Dzulfadli jawab jangan x jawab

    ReplyDelete
  86. Salahkan najiib sbb umno kalah sbb kau anak Bini tu sbb orang melayu tak undi umno jangan nak salahkan Orang lain

    ReplyDelete
  87. Nurul suda puas minum air kencing madey kutty!!!cibai betina rosak otak.

    ReplyDelete
  88. Sistem beraja wajib d pertahankan daulat tuanku

    ReplyDelete
  89. Bangga tinggal di Malaysia... Malaysia Negara tak bertuan.... Menghormati tetamu sehingga menyerahkan maruah bangsa...

    ReplyDelete
  90. Harap2 13 mei brulang kita kasi pancung kepala cina dapig nie...

    ReplyDelete
  91. Suhainizam Azman kerajaan PH tidak pernah nak hapuskan kuasa raja2, tuduhan dan fitnah kau ni memalukan org melayu kalau kau tu melayu

    ReplyDelete
  92. Wan Bakri Wan negara aman damai sejak PH memerintah, orang UMNO je tak senang duduk sbb pemimpin korang bakal didakwa

    ReplyDelete
  93. PH semua menghormati PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN yg. menjadi undang2 utama negara, kau tak payah. nak jual nama askar melayu tentera bagai, mereka tu semua pasukan keselamatan negara bukan bahan politik haprak kau

    ReplyDelete
  94. cina tak takut sbb cina tahu mereka tidak akan diambil tindakan selagimana mereka patuh pada undang2 negara

    ReplyDelete
  95. Macai Phancing, kami tak yah nak buat fitnah nak cerita semua benda. dah ada dpan mata. kau ye la buat2 buta sebab dah kena kencing dengan kutty kan? Dasar Barua! taki barut melayu.

    ReplyDelete
  96. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli percaya sgt dgn fitnah yahudi tua dari kerala tu.. kau mmg bodoh x pernah menilai setiap kronologi yg berlaku dlm pentadbiran tunmato dari sblm dia jadi pm sampai la skrg ni.. Pengkhianat, penyamun, perosak agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  97. pakdin mmg kental..lg 5taon pakdin kempen ni pakdin teruskn..jga pakdin risau ade akta blk..berspenda je pakdin nnt haha

    ReplyDelete
  98. tentera menghormati dan patuh pada YDP Agong , kerajaan PH terbentuk adalah secara sah! so tang mana plak tentera nak ikut cakap manusia bangang macam kau?

    ReplyDelete
  99. Muhammad Ali apa madey fitnah? cuba ang listkan

    ReplyDelete
  100. giler...kuat betol impak dr kekalahan umno..ramai jd giler

    ReplyDelete
  101. Seorang peguam, Fadiah Nadwa Fikri mempertikaikan kewujudan sistem beraja di Malaysia yang pada pendapatnya sudah ketinggalan zaman dan tidak boleh lagi diterima atau dipertahankan. Dia adlh aktivis Pakatan Harapan berkata, kewujudan sistem pemerintahan di bawah seorang raja atau sistem monarki sudah lapuk ditelan zaman.
    #macaipakatonkoma

    ReplyDelete
  102. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli...ckp mcm org mabuk...minum air kencing byk sgt...UMNO da lame perintah,bohong sgt klu ko x pernah rasa keamanan UMNO perintah..ph baru je,tu pun MCM2 terjadi...semenjak ph memerintah,abis,hampir keseluruhan org melayu,bermusuh...hanya sbb terlalu syg yg si tua tu,sanggup bersekongkol ngn DAP,utk menjatuhkan org melayu...dan,jawapan keldai dap,salah Najib,salah Najib,salah Najib...sampai bila,xkn maju klu selalu menyalahkan org atas kebodohan diri sendiri....

    ReplyDelete
  103. Cina dh mula pandai minta sesuatu yg menyentuh sensitiviti org melayu.

    ReplyDelete
  104. Tini Razak fadiah tu aktivis, dia bukan orang berpengaruh dalam
    PH, so kau nak menyalak salahkan PH sal per

    ReplyDelete
  105. ni balaci PH ke atau red bean mabuk

    ReplyDelete
  106. Selagi polis n tentera yang pimpin melayu kita melayu tak perlu takut apa apa

    ReplyDelete
  107. Yang bodoh lu n laki mak lu yang cetak lu bodoh punya pemikiran

    ReplyDelete
  108. Ang meroyan apa ni admin...walaupun satu hari nti pakatan bukan pilih an rakyat...kau pcya laaa bn ttp xkn jdi pilihn....masa Tu pas x perlu bergabung dgn mna2 parti untuk mguasai kerajaan...

    ReplyDelete
  109. Lu lg bodoh,atuk lu jd kuda DAP,nenek lu nenen kena hisap ngn DAP...sampai otak ter BURN...hangus...

    ReplyDelete
  110. tentera punye bos pon geng dap..macam mana tu..

    ReplyDelete
  111. Kepala bapak kau. nada lembut sikit, Apa bukti dia bukan org berpengaruh dalam PHancing? Sebelum ni korang jadi pembangang berapa banyak NGO? aktivis sesat? Mak buyong kau tu si kassim selamat. Semua berpihak kepada siapa? penting ke tak korg buat persepsi dan fitnah semata2 nak menang Pru? owh yela, Phancing adalah parti yg maksum dan boleh terlerai dosa dibabtiskan oleh kutty dan lim gone end.

    ReplyDelete
  112. Bahaya gila ni...sila jgn join...

    ReplyDelete
  113. Ha..ha..ha..dulu cina gembala babi.......tapi sekarang cina gembala malayu pulakk....hahaha.....

    ReplyDelete
  114. Kegagalan serta kekalahan Umno/Bn memang terbaik untuk mejoriti rakyat....ini bagus pada ramai drp kalangan rakyat.....

    Sekiranya masih ramai drp kalangan rakyat Melayu nak kerajaan hari ini untuk mempertahankan hak Melayu..? Pasti Melayu sesama sendiri xakan mendapat sokongan yang kuat....apatah lagi sekiranya untuk mempertahankan Ugama supaya tidak di perkotak katik oleh ramai drp kalangan mereka,MP hari ini yang mahu memenuhi kehendak mereka pula....

    ReplyDelete
  115. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli bermula menjadi aktivis ngo la berpinaknya dlm party politik ni, ke tak reti hadam isu? Sblm cuba nak sembang ISU KESELAMATAN NEGARA pertamaya mohon henti jadi DAK2 WECHAT, keduanya nak bals hujah point jgn kelaut buruk padah pd diri sendiri and last my 2 cent mohon CAKAP GUNA OTAK BERISI, jgn konon muka cun tp OTAK TIN KOSONG....😏

    ReplyDelete
  116. apa tunggu lagi ayuh kita kerah keringat...untuk agama bangsa raja dan negara ....bumi melayu

    ReplyDelete
  117. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli, ko blom jelaskn pertanyaan aku ni. Kenape x leh jelaskan? Kenape x leh nafikan bahawa institusi Diraja Malaysia x boleh melindungi kedudukan dan hak2 Raja-Raja/Sultan???

    Kan aku baru ckp tadi, jgn jadi mcm BABI yg suka menyondol tanpa arah tuju. Sekrg jgn nk cuba alih topik dri soalan yg aq bgi ni. Jgn cuba bgi jawapan yg ko reka2 sendiri dan yg x de termaktub dlm perlembagaan negara.

    #Silakan

    ReplyDelete
  118. Selepas pru ph menang,golongan minoriti pegang 3 serangkai undang2 negara AG,mnteri di jpm,hal undang2,ketua hakim negarax salah lantik mereka yg x melibatkanhukumnhalal haram tp siapa memain peranan SPBA,hanya tt,apa peranan raja melayu hanya simbol parti politik,munkin pm xmau org melayu pegang jwatan tu lagi,kerana org melayu mudah lupa,namun org melayu sendiri hrus berjuang kuasa raja bkn guna tentera,negara kita masih aman n bersatu plbagai kaum,jgn taksub dgn orang politik,mereka jga kpentingan diri masing2,munnhuru hara yg mereka akan larinke luar negara kita jga yg susah.

    ReplyDelete
  119. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli waaa bijak pandai berkata2. Ms BN dibentuk secara demokrasi kenapa perlu BERSIH diwujudkan utk menjatuhkan kerajaan yg dipilih serta diperakui YDPA?????

    ReplyDelete
  120. Berlagak..ckp cm pandai sbb ape? Peguam? Ko ingt jdi peguam dh pndai smua hal? Belajar 5,6,7 thn ko kaji undang2, hafal segala kanun hafal smua kes contoh hafal seksyen..kurungan ape pecahan berape...tu bidang ko. Smpai madey kencing ko pn ko xbleh nk beza. Mabuk dgn kertas berkaitan law je lah ko ni

    ReplyDelete
  121. Suara rakyat......
    Sekarang akta ISA sudak tiada..

    ReplyDelete
  122. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli macaiii ph macaiihacingggg

    ReplyDelete
  123. Nak tunggu hancur. Baru bertindak.

    ReplyDelete
  124. Rayaat dan saya sokong...rampas kuasa perlu dijalankan....

    ReplyDelete
  125. Sokong sejak hari pertama perlantikan PM ke 7 lg....

    ReplyDelete
  126. Yg penting mahathir hendak d hapuskan. .dia la dalang nya. ..

    ReplyDelete
  127. Otak sengkek mcm awak ni je yg pudar jatidiri..
    Sentimen agama telah diperkotak katik...
    nak anak2 kau masa akan dtg MURTAD.
    fikir la sikit

    ReplyDelete
  128. Jgn layan laa sibongak ni.
    Dah laa bodoh..sombong pulak tu. Tolol bin bahlol punyer ppuan

    ReplyDelete
  129. xpe..biarkan dulu puak2 kaki hasut ni simpan lemak byk2. Lps ni jgn terkejut bila dh terlalu over sgt rasanya pasti akan ada desakan supaya kerajaan segera bertindak mengekang golongan penghasut ni. Skrg ni biarkan je..

    ReplyDelete
  130. Mari sama 2 kita berjuang demi agama,bangsa n negara,wahai melayu.
    Tolak tepi agenda politik.bersatu teguh

    ReplyDelete
  131. agong harus rampas kuasa mengelakkan kerajaan perosak

    ReplyDelete
  132. Melayu baru masih dibuai mimpi dapuki

    ReplyDelete
  133. Tentera dari semua peringkat dan divisyen usah lupa bahawa Panglima Tertinggi adalah DYMM Seri Paduka Banginda YDA. Kesetiaan kpd agama, bangsa dan negara menjadi tunjang sekuriti dan keselamatan negara ini. Bersiagalah kerana anasir2 pengganas komunis kafir harbi laknat dan konco2nya termasuk LGBT, liberal, syiah dan lain sudah begitu biadab dan berani mencabar ketuanan Islam dan Melayu. Ingat sumpah setia anda semua mempertahankan kepimpinan agama dan bangsa khususnya. Usah jadi pengkhianat!

    ReplyDelete
  134. Kehidupan kita semua pada hari ini jauh lebih baik dari tahun tahun lepas.

    ReplyDelete
  135. Ye tentera ramai melayu...tapi anggota krjn skrg...beranikah mrk hilang pekerjaan..

    ReplyDelete