Mak Lampir Zuraida tidak tahu Malaysia telah lama laksanakan IBS (precast technology) - Randau Sarawak

Breaking

Sunday, July 29, 2018

Mak Lampir Zuraida tidak tahu Malaysia telah lama laksanakan IBS (precast technology)

#UneducatedMinister #KERAjaanTomato

Bodoh punya Mak Lampir. Teknologi IBS (industrialized Building System) sudah lama Malaysia gunakan.



CIDB sudah lama perkenalkan projek ni dan telah menjadi kriteria utama dalam memberi tender dibawah pihak berkuasa tempatan.



Jadah apa ke Singapura semata-mata nak tengok teknologi yang dah sedia ada di Malaysia.



Kita pun dah ada pusat bagi IBS dibawah CIDB.
http://www.cidb.gov.my/index.php/en/focus-areas/teknologi-dan-inovasi/ibs/ibs-centre-facilities



#MakLampirBanggang

..........
Twitter Mak Lampir Zuraida


This morning I had the chance meeting with The HDB Building and Research Institute team at their main HQ, Woodland. Very advance that they are now building the houses using Precast Technology, some sort of LEGO blocks concept. Amazing!




https://twitter.com/zuraida_my/status/1022769540961198082?s=19

...........
Ini pula kenyataan oleh Menteri Kerja Raya pada tahun 2016



Sementara itu, mengulas persoalan bagi meningkatkan penggunaan Sistem Binaan Industri (IBS) dalam industri pembinaan negara ini, beliau berkata kementerianmelalui Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) melancarkan Transformasi Industri Binaan 2016-2020.



“Inisiatif itu antara lain untuk mengadakan konsultasi dengan pihak industri pembinaan mengenai pelaksanaan IBS di negara ini.



“Hasil perbincangan ini, pihak industri pembinaan setuju untuk menggunakan kaedah IBS dalam pelaksanaa projek mereka mulai tahun depan (2017),” katanya.



Beliau berkata ini bermakna nilai skor IBS akan ditetapkan sebagai satu syarat wajib dalam memberi kelulusan perintah pembangunan oleh PIHAK BERKUASA TEMPATAN.



https://www.google.com/search?q=IBS+pihak+berkuasa+tempatan

61 comments:

  1. Dia ada 2 jenis bodoh sombong dan bodoh cerdik. Bodoh sombong tak mau dengar bodoh cerdik tak mau ikut

    ReplyDelete
  2. Anizam Hasan Ahmad Arif MH Kudiran kah3 kot ye pon ...

    ReplyDelete
  3. Out of date minister! Kita pakai 18 tahun lepas. Tak ada idea baru ke.? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜œ

    ReplyDelete
  4. Dia tk bodoh..org yg bg undi kt dia yg tk brp nk cerdik..

    ReplyDelete
  5. laaa...IBS tecnology rupa nyer...dah berpuluh tahun implement...ceh...apa punyer mentri. Kalau nk jd mentri pn pilihla yg berilmu..

    ReplyDelete
  6. Dia ingat IBS tu sama macam canopy untuk jual buahπŸ…πŸ… kat tepi jln kot...🀣🀣🀣🀣

    ReplyDelete
  7. Take notes... Byk menteli yg bingai di up on oleh KERAjaan pH..dasar sekolah start dgn kaki dulu..bingai...72 kandang..dgn 7 ekor lombu..72 billion ikan kembong..yg Best nya $4.50 duit tukaran.. .. nusantara..koling ya punya...

    ReplyDelete
  8. Boleh belanja duit Rakyat g lawatan...

    ReplyDelete
  9. Mak lampir ni dikutip dari hutan mana. Bangunan pakai teknologi IBS ni dah bersepah kt Malaysia. Kt Putrajaya tu pun dah ada... Ke jalan tutup mata selama ini

    ReplyDelete
  10. Mana nak tahu dia sibuk kumpul kereta mewah

    ReplyDelete
  11. #awaspesakitmental selps kalah pru najib acah2 letak jawatan agar macai2 akan mempertahankan beliau sebg mana dsai dipertahan olih pkr, lge dipertahankan olih dap malangnya najib ditikam.daripada belakang olih macai.tak kenang budi yg penoh hipokrat.

    ReplyDelete
  12. Selama ni dok sibok menyamun yo kojo dio buek malu malaysia yo ado menteri mcm ni hampeh

    ReplyDelete
  13. Tah heran ...menteri tim menteri Ph ....kebanyakan nya .....tak berpengetahuan ....main hentam sj....

    ReplyDelete
  14. Itu sebab la saya kata mnteri ph ni mnteri munafik,terlalu bnyk mnum air kncing. Duduk di malaysia apapon tak tahu.

    ReplyDelete
  15. Ketinggalan lrt pak menteri oooiii

    ReplyDelete
  16. Mungkin yg buat presentation tak bagitau yg system IBS sudah lama. Bukan minister tahu semua perihal system.

    ReplyDelete
  17. Asal kluar statement.. Nmpk kebodohan Dan kebanganan.. Aku pelik.. Puak2 ne x membaca Ka? Tak buat study ka? Tak panggil officer dia ka utk briefing.. Adoii..

    ReplyDelete
  18. NASIB LAH MALAYSIA DPT MENTERI SEMUA TAK TAHU

    ReplyDelete
  19. tulis omputih penuh konfiden ehh tp ngok

    ReplyDelete
  20. Mana dia tau,sbb dulu asyik mengutuk...

    ReplyDelete
  21. hahaha tepuk mak lempir tak ikut perubahan msia selama ni menteri ini tahu bt lemping aja kutπŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

    ReplyDelete
  22. telak bahasa ape tu.....
    hahahahaaaa kelakonyewww

    ReplyDelete
  23. Hallo makcik... Duk umah lg bagus jaga laki dgn anak2....makcik jd menteri pun x tau buat apa2 pun

    ReplyDelete
  24. Mane die nk tau...lama sgt dok dlm gua...bile kua jadi laa gitu mende pun x tau...selama jadi pmbangkang dulu mane ambik tau sbb xder keje yg d buat...skrg kene buat tercengang cengang mcm org bodoh

    ReplyDelete
  25. IBS Malaysia punya kontraktor macai2 Umngok yg sapu semua main kowtim je....sbb TU asyik runtuh2 je bangunan..makan duit Haram belaka..

    ReplyDelete
  26. Menteri cap ayam pandai main sabun je

    ReplyDelete
  27. tag la madderrr baru dia tau taraf menteri dia...abg mat ke zuraida ke abg din ikan 3biliion lembu 7 ekor ke

    ReplyDelete
  28. Baru jadi menteri...selama ni hanya tahu nak membangkang je.

    ReplyDelete
  29. Menteri skang mmg standart kaji kemudian..πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… da bekurun da ada kat malaysia pun tak tau..gajah dpn mata tak nampak..semut sebarang sana nmpak..πŸ‘πŸ‘πŸ‘..aduiiyaaii..

    ReplyDelete
  30. Ni katak baru klua dari tempurung lah

    ReplyDelete
  31. MB bangang....kt kampung pn dh ada yg guna ibs...

    ReplyDelete
  32. Aduh... malunya jadi rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  33. Dah lama dok bawah tempurung .. hal2 nk memfitnah dia tau ..

    ReplyDelete
  34. Dia baru tahu sejak jadi menteri perumahan

    ReplyDelete
  35. Asalnya bodoh...dah makin bengap mak lampir nie
    Arwah nie memangnya moron azali

    ReplyDelete
  36. Dia nak hapus kan sjarah apa kbaikan yg BN buat dulu dgn teknik lembu punya susu mak lampir dpat nama

    ReplyDelete
  37. Dia..kan menteri yg bebal..kahkahkah..agaknya baru keluar dari gua kot..lepas keluar dari keranda..hahahaha

    ReplyDelete
  38. Bru keluar gua ke pe mak lampir nie

    ReplyDelete
  39. kstak bawah tempurung kata kan baru jsdi menteli p hancing

    ReplyDelete
  40. DAH LAMA JADI KUNTILANAK TIBA2 DPT JD MENTERI HEHEHE BODOH TU SIMPAN SIKIT

    ReplyDelete
  41. Baru keluar dari hutan agak yer mantree ni hahahaha aduh sarkas betul mantree2 ph ni

    ReplyDelete
  42. Dulu keje juei derghoyan....Mana dia nak tau....
    Yg dia tau derghoyan mangko ngan tempoyak jerrrπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚kah kah kah

    ReplyDelete
  43. Menteri...baru buka mata Barang dah org pakai....bodoh...

    ReplyDelete
  44. Maaf kan lah dia...maklumlah Menteri Tomato...sume nya suci...

    ReplyDelete