Lagi pelancong wanita beraksi tidak sopan di depan Masjid UMS - Randau Sarawak

Breaking

Sunday, July 15, 2018

Lagi pelancong wanita beraksi tidak sopan di depan Masjid UMS

KOTA KINABALU - Kelakuan tidak senonoh pelancong wanita warganegara asing di pekarangan masjid sekali lagi menggemparkan masyarakat tempatan apabila hari ini tular dalam laman sosial Facebook, pelancong wanita melakukan aksi ala akrobatik di depan Masjid Universiti Malaysia Sabah (UMS) di sini.



Kepingan foto tersebut memaparkan seorang wanita berpakaian seksi sedang melakukan akrobatik yang mana kaki di atas dan kepalanya pula di bawah.



Lebih mengecewakan apabila perbuatan tidak sopan itu dilakukan berhampiran masjid.



Timbalan Pengarah (Komunikasi Korporat) Pusat Pengurusan Strategik dan Komunikasi Korporat UMS, Talib Abdullah Shani berkata, akibat tingkah laku kurang sopan dilakukan sebahagian kecil pelancong di universiti berkenaan sehingga tular dalam media sosial maka selepas ini pihak pengurusan akan lebih berhati-hati dan melaksanakan pemantauan dengan lebih teliti.



"Kami amat positif dan menyambut baik peningkatan jumlah pelancong luar berkunjung ke sini (universiti) kerana secara tidak langsung ia memberi nilai tambah kepada universiti.



"Bagaimanapun, disebabkan insiden yang tular pada hari ini pihak universiti akan terus memantau dan meneliti perkara ini untuk tindakan lanjut," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
..............
Kejadian sebelum:
https://pakdin.my/video-pelancong-gelek-seksi-depan-masjid/

38 comments:

  1. Macam Ada yg menyuruh saja.. sengaja cari pasal...

    ReplyDelete
  2. Memang lahanat dia org Ni..pegi buat Kat tokong la woii....saje nak provoke..

    ReplyDelete
  3. Tak apakan, bayar saman ciput je.

    ReplyDelete
  4. Dtg situ nak tunjuk gila... mcm ni kalau pg masjid kt kelantan, dah tentu pelancong asing kene lempang ngan org masjid

    ReplyDelete
  5. Tgk depa dari mana. Ni bangsa mmg takde adab.

    ReplyDelete
  6. Jangan sampai orang Islam putus urat leher!

    ReplyDelete
  7. Longgar sangat denda rm25 bila Islam dihina... sebab tu mereka berani

    ReplyDelete
  8. Perbuatan tersebut seolah-olah macam di sengaja kan... Kenapa pihak yang bertanggungjawap tak ambil kan tindakan yang sepatut nya.????? Ohh malaysiaku ini ke cara yang baru untk mencapai ke arah malaysia baru...??????????

    ReplyDelete
  9. Memang dimain2 kan je. Tak hormat agama lain betul. Takda pun kita kacau agama diorang. Apa jenis la suka hina2 agama lain ni.

    ReplyDelete
  10. Ambik la sorang rm5,sok diorg wat len. .promoter nk tarik prhatian yg memangkah.... Apa lg cai tk kn tk paham. . .! PuakHampeh..

    ReplyDelete
  11. Lebih biak tutup masjid,, jangan buat bising bising... Tutup

    ReplyDelete
  12. Hari2 bolih buat denda murah..jgn pecahkan botol arak jer denda mahal..Malaysia Baru

    ReplyDelete
  13. Mereka macam saja je...api jgn dibuat main..

    ReplyDelete
  14. Kenapa masjid jadi lokasi pelancong untuk berbuat sedemikian

    ReplyDelete
  15. Jgn layan biar je lagi di layan terusan dia org buat minta masa dia beraksi tu Allah bagi bala

    ReplyDelete
  16. Mereka x takut dgn denda yg x sberapa ???

    ReplyDelete
  17. Denda baru rm25 tempohari kan....dah semakin teruk perangai pelancong baik ketatkan undang2

    ReplyDelete
  18. Tengok lah lps ni kepala kita pun akan kena pijak juga

    ReplyDelete
  19. Jangan kaitkan dengan polis . report pun tak jalan

    ReplyDelete
  20. Agenda2 dari puak2 khuffar dan puak2 munafik....

    ReplyDelete
  21. Pelancong berani je buat sbb dia kata malaysia rules of rimba..kalau buat pn just dnda rm25..malaysia baru kata kan..

    ReplyDelete
  22. Ajk masjid patut GI terajang mereka gi mahkamah tak guna kaum mereka

    ReplyDelete
  23. Dah didakwa...masuk mahkamah...denda rm25 shj oleh hakim kapirr.. Kerejaan malaysia baru memrintah.

    ReplyDelete
  24. Banyak lagi lepas ni. Tengoklah

    ReplyDelete
  25. Agak2 klau kita nmpk kita terajang trus denda murah x?

    ReplyDelete