Kredibiliti Rejim Kerajaan Pakatan Harapan - Randau Sarawak

Breaking

Tuesday, July 31, 2018

Kredibiliti Rejim Kerajaan Pakatan Harapan

#KERAjaanTomato #ManifesTomato

1. Setelah hampir 100 hari pemerintahan Rejim Kerajaan Pakatan Harapan (PH), kita telah menyaksikan beberapa perkara yang dibuat dengan penuh persoalan dan kecurigaan.



Antaranya,



a. Melayu pendatang , Raja tidak relevan, iktiraf Komunis, mesra LGBT, henti dana tahfiz tetapi beri dana kepada sekolah swasta Cina, pembuangan ribuan pekerja dll.



b. Pelepasan kes-kes mahkamah yang melibatkan pemimpin PH.



c. Perletakan jawatan utama pegawai utama agensi kerajaam dan GLC, penukaran jawatan ketua ketua turus, dll.



3 perkara ini mewakili cabang administrative, kelompok judiciary dan agensi penguatkuasaan.



Ia amat meragukan dan mencurigakan serta mendatangkan pelbagai syak dan spekulasi dikalangan orang ramai.



2. Kewarasan dan logik ekonomi dalam isu 0% GST yang menyebabkan kerajaan kehilangan RM3.5 bilion sebulan tetapi harga barangan tidak turun menjadi bahan lawak antarabangsa serta pemain sektor kewangan dan ekonomi.



Amat boleh dipertikaikan.



Jelas sekali, kepentingan politik mengatasi logik ekonomi dan kepentingan orang ramai.



Kehebatan model ekonomi PH telah dengan jayanya menyebabkan bebanan rakyat jelata semakin meningkat.



3. Kejatuhan pasaran saham dan kewangan dan nilai matawang ringgit sejak hari pertama pemerintahan rejim PH sangat membimbangkan.



Pelbagai perkara disekat, seperti info carian SSM dll.



Undang-undang telah jelas di curang guna dan digunakan dengan niat tidak sihat.



Pembekuan ratusan akaun akaun orang politik lawan rejim PH iaitu BN/Umno agak mencurigakan Standard Prosedur nya.



4. Perletakan jawatan penjawat utama sektor awam dan GLC secara enbloc (berjemaah) menunjukan ianya terjadi akibat tekanan tertentu daripada pihak pihak tertentu.



Kerajaan pemerintah rejim PH dilihat lebih berpolitik sepanjang masa dan bukannya memerintah untuk kepentingan negara & rakyat.



Kerajaan lebih menumpukan bercakap tentang perkara lepas dan tidak menunjukan kepada orang ramai agenda ekonomi untuk rakyat jelata.



Rejim Kerajaan PH lebih berahi dengan sidang media, kemaruk glamer dan populariti daripada menyelesaikan isu PTPTN dan lain-lain isu melibat Kementerian Pendidikan.



5. Rumusan mudahnya,



a. Rejim PH tidak kompeten untuk memenuhi janji yang dibuat sendiri.



b. Rejim PH hanya mampu menyalin dan guna balik semua agenda dan model ekonomi BN.



c. Tidak mampu mencipta model ekonomi sendiri, tidak mampu turunkan harga minyak dan kos sara hidup rakyat seperti mana yang mereka sendiri janjikan.



d. Memperdayakan orang ramai dengan bahan yang tidak sah sahih.



e. Rejim PH dilihat masih berfungsi sebagai pembangkang dan bukan sebagai kerajaan pemerintah.



Pelbagai provokasi strategik termasuk menggunakan bahasa Mandarin dan Tamil dalam penyataan rasmi.



KREDIBILITY DAN KEWARASAN POLITIK PH TELAH TERCEMAR AKIBAT TIDAK KOMPETEN DAN TERLALU TEBAL POLITIKINGnya.



NEGARA TELAH DISEPAH KECAH KAN DENGAN TERUK.



KITA SYAK....



BANYAK PERKARA SENGAJA DIBUAT UNTUK ALIHMATA SESUATU AGENDA YANG LEBIH BESAR.

50 comments:

  1. Sebelum Tun M dilantik menjadi Pengerusi Khazanah, Tun M telah berbincang terlebih dahulu dengan PM dan Pengerusi Pakatan Harapan. Apabila diambil kira pengalaman dan kebolehan yg Tun M ada, PM atas nasihat Pengerusi Pakatan Harapan pun bersetuju melantik Tun M sbg pengerusi Khazanah yg baru. Korang xabis2 la xpuas hati. PM yg lantik Tun M. Itu pun atas nasihat Pengerusi Pakatan Harapan. Kira okla.

    C&P*

    ReplyDelete
  2. Dlm manifesto PH dinyatakan PM tak boleh pegang kementerian kewangan dan ahli politik tak boleh jadi ahli dalam GLC, tapi sekarang madey dah jadi pengerusi Khazanah mcm mna?
    Itu pun dah langgar manifesto

    ReplyDelete
  3. Klau PH x tepati manifesto PRU14.sebab bukan kitab..saya harap PRU 15 nanti PH boleh bagi janji lebih hebat utk menang..semua free. Xperlu tepati atau semua Parti boleh lawan MANIFESTO siapa lebih hebat. Inikah negara Demokrasi sebenar yang kita mahu.sesiapa pun boleh janji apa saja utk tarik hati pengundi.adehhh Hebat Malaysia
    #HaaTepok

    ReplyDelete
  4. Dalam malaysia ada dua org yg hebat bila berhujah...no 1 atok kutty no 2 nuaq juburi....aku boleh katakan depa dua ni ibarat sang SINGA...bila memburu hasilnya mmg tk mengecewakan....DAPIGS pula ibarat DUBUK ( spesis ANJING ) yang hanya memerhati dan menunggu habuan diatas usaha org lain....ok the moral of story kalau korang tak paham sila lah tgok NAT GEO WILD CHANNEL 502.....๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya mereka telah membuka keaiban diri ....fikir logik akal keutamaan mereka utk menang pru bknnya kepentingan rakyat tetapi lebih kepada memenuhi kehendak sendiri...selepas menang kebanyakkan kehendak mereka yg diberi keutamaan dari manifesto yg ditabur utk rakyat...yg merana rakyat yg untung mereka...jika benar nak jadikan kerajaan sekarang lebih baik dari terdahulu tolong buktikan yg ph lagi terbaik tak perlu tunggu 5 tahun utk buktikan...selepas menang buktikan baru rakyat percaya...ini tidak lagi jadi haru biru dan caca marba..yg pening kepala rakyat sbb dihidangkan dgn isu2 yg tak munasabah.....

    ReplyDelete
  6. 2 ekoq ni ...berjuang untuk perut dan tekak dio penoh..tak ada perjuangan bangsa malaysia langsung!...cubalah pikir rakyat hidup macamana skrg!..cuba turun kat kg..dan tengok raayat mcmana!..pengurusan pun carca marba...

    ReplyDelete
  7. modal PEMBANGANG DARI LONGKANG
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 PEMBANGANG UMNO BN PAS PIGS skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..DAH KALAH TU DIAM JE LA..X SUKA KERAJAAN SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA hahahahaha

    ReplyDelete
  8. Kerajaan pakaton mangkok hayung menipu menfitnah org kencing hancing kat rakyat katanye bagus... Haa tepuklah

    ReplyDelete
  9. Aku benci dia korang xtau lah..

    ReplyDelete
  10. menjelangnya menifesto 100 hari...dah tunai janji ke...? rakyat dok perhati ni

    ReplyDelete
  11. Rejim pembangkang banyak
    Manyal mengkerik kerajaan
    Kerana masilagi xpuashati
    Kekalahan mereka.kit.unggu

    ReplyDelete
  12. Shaudah Saad nape nk sibuk? undi ph ke aritu?

    ReplyDelete
  13. APABILA SYAITAN BERBISIK PADA IBLIS .JAHANAMLAH KITA. SSt.SEnYap senyap tipu

    ReplyDelete
  14. Al Fateh ko yg dok sibuk dulu apa hal?

    ReplyDelete
  15. Shaudah Saad e eh? dh la makcik..g msk bg laki mkn lg bagus..ke janda?

    ReplyDelete
  16. #awaspesakitmental yahoo tak lama lagi bn akan berkuasa kerana ph tak dapat tunai janji.

    ReplyDelete
  17. Nampak tak saka bagi arahan,dahshat nya bangsa ku,murah nya,bodoh nya.

    ReplyDelete
  18. Al Fateh undi ph ka , bn ka, bebas ke x undi ka aku org malaysia juga bebas bercakap n meluahkan apapun mcm hang...awat hang dok kalut pa x tau????

    ReplyDelete
  19. Senang cakap puak2 penyembah dajjal dan sekutu sdang berebut membahagi bahagikan harta rampasan..sdang rakyat disuruh bersabar disuruh taat..disuruh tunduk mngikut telunjuk..walaupon akan terus diperbodohkan sementara mereka sebuk merebut harta..

    ReplyDelete
  20. Hampir 100 hari rakyat hidup bahagia...semuanya tidak bebankan rakyat...rege semua turun...yahoo...

    ReplyDelete
  21. Bab ni mudah fhm..

    Jika nk komen berlebihan krg dituduh fitnah....

    Mudah nk fhm.. Perancangan puak ni..
    Saling tikam menikam saling mbil kesempatan..

    Itu jelaa dari pndgan..

    Tujuan satu je kita patut risau..
    Bukan pasal isu melayu yg kita nk fokus..

    Sebenarnya isu sebenar adalah..
    MELIBERALKAN ISLAM..
    MEMPLURALISME AGAMA..
    MENJATUHKAN INTITUSI RAJA2..

    kita amati situlh point yg asas..

    So fikirlah sendiri..

    Bagi aku kutty n anwat sekadar ajk hujah xda apa.. Xlh hebat manapun..

    Stail kutty.. Muka bengis dan meraih simpati..
    Stail anwat.. Suka berjanji dan suka jadi batu api..
    Dap.. Hujah suka maki memaki.. Dan ye rasis itu pasti..

    ReplyDelete
  22. Tinggal kan sikit syg kpd org yg kita benci..ada berani..

    ReplyDelete
  23. aku benci dap tp skrg aku benci org tua ni yg pentingkan DUIT kuasA halal kan apa saja demi agenda dia hapuskan bangsa melayu islam ditanah melayu ...
    ayoh bangkit bangsa ku kita hukum manuasia yg bertopengkan syaitan yg direjam olih allah...allah maha besar ....allah maha besar....
    allah maha besar...
    aminnn semoga urusan kita dipermudahkan olih ALLAH

    ReplyDelete
  24. Admin ni mati tunggu la dosa yg dibuat hari2 mengutuk org,sian dah tua x sedar2 lagi admin ni

    ReplyDelete
  25. Tak senang duduk..asyik menyalak tak tntu psal..sapa nak dengar dan baca statement bodoh kau ni..

    ReplyDelete
  26. Atuk n Along bisik ape tu? Pandai Along bodek Atuk ya!.

    ReplyDelete
  27. X undi ph..xyah meroyan..janji sblum pru korang dh tuntut ngan najib blum..

    ReplyDelete
  28. najib bn yg curi duit rakyat ph pula nk kau salahkan.bodoh punya bn

    ReplyDelete
  29. FAKTA

    ▪BN boleh hantar jamaah haji percuma
    ▪Najib boleh bagi BRIM
    ▪BN boleh bagi alaun kepada peneroka pekebun nelayan petani
    ▪BN boleh bagi subsidi
    ▪BN bagi biasiswa untuk pelajar
    ▪BN mansuh yuran sekolah
    ▪BN bela nasib sekolah tahfiz

    ▪BN wujudkan Klinik 1Malaysia
    ▪BN wujudkan Kedai 1Malaysia (KRIM)

    ▪BN menyediakan banyak peluang pekerjaan
    ▪BN tidak buang pekerja
    ▪BN tidak pecat penjawat awam
    ▪BN menyediakan utk anak2 bumiputra ruang perniagaan

    ▪BN mampu menyediakan rumah harga murah
    ▪BN mampu menyediakan pelbagai pengangkutan awam

    ▪BN mampu menarik pelabur asing
    ▪BN mampu mengukuhkan nilai ringgit
    ▪BN mampu menaikkan saham Malaysia
    ▪BN mampu mengekalkan kestabilan politik dan ekonomi negara

    Semua yang BN lakukan demi rakyat demi kesenangan dan kepentingan rakyat. Takde pula rakyat disesah menderma utk tabung negara, takde pula kononnya Malaysia akan bangkrup..

    "Malangnya apa yang PH lakukan kepada rakyat dan negara? Tak perlu admin bebel panjang, kalian sendiri boleh fikir dan lihat situasi sekarang.

    Cara kepimpinan mereka berdua tak ubah seperti langit dan bumi. Sorang PRIHATIN, Sorang ZALIM..fikir2kan!

    Malaysia ubah kesucian islam dipersenda!
    Malaysia ubah raja-raja melayu dihina!
    Malaysia ubah kepentingan melayu tergadai!
    Malaysia ubah rakyat menderita!
    Malaysia ubah negara hampir bangkrup PH dengan FITNAH

    ๐Ÿ‘‰share & viralkan

    ReplyDelete
  30. Menang sebab tipu dan fitnah direka DAP...Melayu PH penyampai... terbukti lemunafikannay..pakatan memerintah tak sah....rakyat kini menolak PH...

    ReplyDelete
  31. KUALI vs BELANGA

    Perdana Menteri Malaysia, YAB Tun Mahathir Mohamad melantik Tun Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi Khazanah. Lepas ni Pengerusi Khazanah Nasional iaitu Tun Mahathir Mohamad akan membentangkan laporan kepada Perdana Menteri, YAB Tun Mahathir Mohamad utk kelulusan dan selepas itu Perdana Menteri iaitu YAB Tun Mahathir Mohamad akan menyerahkan kembali kepada Pengerusi Khazanah iaitu Tun Mahathir Mohamad.

    Dulu mereka kata kat PM6

    ReplyDelete
  32. Hati yg tak tenang.asyik cari kesalahan org.bila negara ok hang sapu

    ReplyDelete
  33. Ada dua pemimpin perosak..yg satu banyak buat Uturn..kaki fitnah..yg lg satu penjilat kuat..kaki batu api..pencetus rasa benci membenci dikalangan rakyat..pm7 dan limkitsial adalah dua makhlok perosak itu.

    ReplyDelete
  34. PH MUNAFIK!!!!
    PH KOMUNIS!! "!
    PH PEMUSNAH BANGSA DAN AGAMA!!
    PH KEJAM!!
    PH HANYALAH KERAJAAN KARTUN!!
    PH HANYA PENTINGKAN KUASA DAN KEKAYAAN BUKAN RAKYAT!!
    JUMMM BERJUANG DEMI ISLAM
    BERSATU DEMI ISLAM DAN KEMERDEKAAN MALAYSIA!!!

    ReplyDelete
  35. PH MUNAFIK!!!!
    PH KOMUNIS!! "!
    PH PEMUSNAH BANGSA DAN AGAMA!!
    PH KEJAM!!
    PH HANYALAH KERAJAAN KARTUN!!
    PH HANYA PENTINGKAN KUASA DAN KEKAYAAN BUKAN RAKYAT!!
    JUMMM BERJUANG DEMI ISLAM
    BERSATU DEMI ISLAM DAN KEMERDEKAAN MALAYSIA!!!

    ReplyDelete