Kenapa pembangkang (kecuali seorang) keluar Dewan? - Randau Sarawak

Breaking

Monday, July 16, 2018

Kenapa pembangkang (kecuali seorang) keluar Dewan?

#ParlimenTomato #KERAjaanTomato #RuleOfLaw

Ia adalah tindakan simbolik untuk memberitahu rakyat kerajaan hari ini sedang melakukan penipuan.



Yang keluar semua tahu mamat tersebut tetap akan jadi Speaker. Di bawah Tun Mahathir kalau setakat lantik speaker "back dated" bukan hal besar.



Jika berbahas dalam dewan sahaja berapa kerat yang tahu?



Bila keluar ramai-ramai satu dunia tahu kerajaan hari ini sanggup menipu apa sahaja.



Dari jumlah hutang negara, angkat sumpah Ketua Hakim Negara waktu malam, kos LRT sehinggalah kepada pelantikan Speaker Dewan Rakyat yang surat bertarikh belakang.



Mana mungkin Speaker hari ini dilantik pada 2 Julai 2018 seperti kehendak peraturan Dewan sedang beberapa hari lepas mereka masih berebut dan bergaduh soal siapa Speaker.



Hari ini pembangkang berjaya memberi kesedaran bahawa kerajaan ini sedang menipu dari perkara kecil sehingga ke hal besar.



Ramai yang skeptikal,, namun lima atau sepuluh tahun lagi benih yang ditanam hari ini akan berbuah hasil seperti mana Anwar Ibrahim lakukan pada 1998 dan mendatangkan hasil pada 2018.



Hampa ingat Mahathir sertai pakatan sahaja terus menang ka? Proses menghilang kredebiliti Kerajaan BN telah bermula sejak 1998 bukan 3-4 tahun lepas. Yang 3-4 tahun lepas ini tambahan taksuban Mahathir berapa kerat sahaja.



Ini soal memberi kesedaran kepada massa dan mengindoktrinasi pengundi akan datang.



Budak-budak makan dedak yang kaya-raya dengan jawatan dalam UMNO mana faham kerja-kerja menghasut dan membina persepsi ini. Mereka lebih tahu hal cigar RM1000 dari kerja menjadi pembangkang.



Budaya politik matang pundek hampalah.



...........
Sumber:
Ab Jalil Backer
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10216879174872022&id=1244194023

http://pakdin.my/tag/parlimen

https://pakdin.my/speaker-yang-dicadangkan-perlu-dikemukakan-selewat²nya-14-hari-sebelum-sesi-parlimen-bermula/

42 comments:

  1. kat rembau banyak katak tunggu masa nak lompat

    ReplyDelete
  2. Yb Khairy Jamaluddin dah boleh pikirlah spesis mcm Pak Din ni masih ada lg dlm UMNO hahahaha , tu yg buat org melayu sendiri makin benci & terus membenci UMNO, keep it up YB KJ

    ReplyDelete
  3. Lompat si katak lompat, lompat tinggi2, lompat kj lompat, jgn mimpi la nak jadi perdana menteri.

    ReplyDelete
  4. Kj je yg dh boleh move on..yg lain semua cm berok mak yeay..

    ReplyDelete
  5. kenapa pembangkang keluar dewan?...sbb puak2 yg memilih mereka tu xpandai guna akal...rakyat da amanahkn mereka tp xjln kan tangungjawab sbgi wakil rakyat...mmg bengong..

    ReplyDelete
  6. Kaki Tuang parliment
    Ada kat situ??

    ReplyDelete
  7. Dah pakai gear reverse nak mnunjukkan DIA BETULLLL.....

    ReplyDelete
  8. Din bacul xhbis2 lg tunjuk Bodo.. makin tua makin Bodo

    ReplyDelete
  9. Gambak ni aku tak setuju 100pc.dia di oghang yg berprinsip tak ikut monyet2 melompat2 bila dok d blkg.

    ReplyDelete
  10. Hahahha lepas tu masuk balik takut elaun semua tak dapatπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  11. Sekurang nya dia berani berada dlm dewan ..dia berani berhujah ..dia saorang yg ada harga diri...bukan lari menikus..walau pun sy bukan suka kat dia tapi sy nak kata ...u are true gentlemen..

    ReplyDelete
  12. K.j memang seorang lelaki dan pemimpin yang terbaik dalam umno,yang lain macam celaka sial, pas menjadi tempat sandaran umno tua nak mampus..

    ReplyDelete
  13. dari dulu smpy skrng x habis2 ... berebut2 nak jadi bodoh.. alahai...

    ReplyDelete
  14. Wayang kulit.nanti senang masuk PH.

    ReplyDelete
  15. Lagi baik dari duduk kalangan pak dogo..yg merapu ikut bahasa dia saja ..

    ReplyDelete
  16. Terpaksa memerangkap diri sendiri untuk menuju di tempat yang orang di sebelah sana tak sudi menerima, terhegeh2 macam monyet...πŸ™Š

    ReplyDelete
  17. Bab melanggar peraturan dewan Beruk kat atas tu tak kisah.

    ReplyDelete
  18. Berok mana ada akal.
    Mesyuarat Majlis Pimpinan PH menentukan calon Speaker pada 10 Julai.
    Nama perlu dihantar kepada Parlimen sebelum 2 Julai 2018.

    #FaktaBukanAuta
    #MacaiPHUsahTemberang
    #MacaiPHPergiKiraIkanKembong

    ReplyDelete
  19. Knp pmbangang lari kluar?.speaker tu bkn islam ka?.mmng dasar pmbangang

    ReplyDelete
  20. jangan biarkan mereka angkat sumpah, biar tak de pembangang

    ReplyDelete
  21. Sebab soalan yg ditanye tu.. dari seorng yg paling bangang

    ReplyDelete
  22. Hahaha...xde apa yg salah pun dlm pelantikan tu...saja nk panaskan dewan...sbb sblm ni duk kecoh pasal ketua peguam negara dgn ketua hakim je

    ReplyDelete
  23. Biasa la...baru jadi pembangkang tak ada modal

    ReplyDelete
  24. baiknya jibby 9 tahun perintah tak menipukan

    ReplyDelete
  25. Bagus KJ fikiran professional.. Matang..

    ReplyDelete
  26. tun lebih baik berbanding najib bn

    ReplyDelete
  27. Tak lah itu Yb keling tu... coz akal dia macam keling dah

    ReplyDelete
  28. Yg paling byk benak nya. yg tak tau asal usul dari mana dtg nya...

    ReplyDelete
  29. Pembangkang la ni macam kera baru keluar hutan.

    ReplyDelete
  30. Harap lepas ni umno tua nak mampus cepat meninggal,biar tinggal umno muda yg berwawasan untuk masa depan,yang sokong umno tua sial memang jenis bodoh bengong bahlol babi,hidup k.j,k.j,k.j,k.j,k.j..

    ReplyDelete
  31. Aziz Baha setakat mana ko kenal k.j,pernah ko duduk sebulan dengan k.j,kalau tak.pernah jangan nak sembang..

    ReplyDelete