Janji Harapan tinggal kanji - Randau Sarawak

Breaking

Monday, July 30, 2018

Janji Harapan tinggal kanji

#JanjiPalsuRejimPH



“…bercakap soal kenaikan itu, ia bukannya akan dinaikkan terus sehingga 100 peratus namun secara berperingkat semi mendapatkan bekalan air terawat yang lebih baik,” jelas Dr Xavier Jayakumar apabila mengumumkan peningkatkan tarif air Selangor.



Alahai Xavier…korang ni tak paham-paham ke?



Peningkatan tetap peningkatan la…tak kira 10 sen ke, 100 sen ke, 1,000 sen ke….



Sebelum pilihanraya, bukan main lagi korang brainwash rakyat kan?



Kononya la, tol nak free, yang ni free, yang tu free…



Sekarang?



Yang ni nak naik, yang tu nak naik…ntah apa-apa lagi yang ada kat hang tu nak naik…



Apalah jadi dengan janji #manifestomato korang tu untuk “mengurangkan kos sara bidup rakyat?”



#Janjitinggalkanji ?



......................



'Tarif air Selangor dijangka naik - Xavier'



SHAH ALAM: Peningkatan tarif air di Selangor dijangka tidak dapat dielakkan selepas kerajaan negeri melakukan penstrukturan semula pengurusan air pada bulan hadapan.



Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Dr Xavier Jayakumar berkata, langkah ini merupakah kaedah terbaik buat Syarikat Pengurusan Air Selangor (Air Selangor) membayar balik kepada Pengurusan Aset Air Berhad (Paab) bagi menyelesaikan proses pengambilalihan Syarikat Pengeluaran Air Selangor Sdn Bhd (Splash).



“Tarif yang ada sekarang sangat rendah. Ini adalah kadar seperti 20 tahun lalu.



“Namun, bercakap soal kenaikan itu, ia bukannya akan dinaikkan terus sehingga 100 peratus namun secara berperingkat semi mendapatkan bekalan air terawat yang lebih baik,” katanya seperti dipetik oleh Malay Mail.



Sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari memaklumkan bahawa proses penstrukturan semula industri air di Selangor yang tertangguh sebelum ini akan dimuktamadkan pada awal atau pertengahan Ogos depan.



Xavier sebelum ini turut menafikan laporan berita antarabangsa yang mengatakan bahawa kerajaan akan membayar RM1.9 bilion kepada Splash bagi proses pengambilalihan tersebut.



Beliau berkata, rundingan mengenai perkara itu masih dijalankan antara kedua-dua pihak dan ia dijangka akan selesai pada 10 Ogos depan.



Dalam pada itu, Xavier juga turut enggan mendedahkan kadar kenaikan tersebut sebaliknya menjelaskan bahawa tindakan itu perlu diambil seiring dengan pemerolehan Splash.



Mengulas mengenai pemberian air percuma di negeri itu, Xavier menjelaskan bahawa Kerajaan Selangor perlu mempertimbangkan semula perkara tersebut bagi menyediakan bekalan air dalam tempoh jangka masa panjang.



“Walaupun skim ini menjadi antara fokus dalam sistem penstrukturan semula air, tetapi saya merasakan program air percuma ini hanya perlu disasarkan ke kawasan yang mempunyai penduduk berpendapatan rendah sahaja,”katanya.



Sebelum ini, proses penstrukturan semula air di Selangor tertangguh sejak sekian lama susulan kegagalan kerajaan negeri dan persekutuan semasa pentadbiran BN mencapai kata sepakat berkaitan nilai tawaran pengambilalihan Splash.

32 comments:

  1. Ini keringgi x boleh percaya betul bg marah rakyat selangor je

    ReplyDelete
  2. Kerajaan PH terbaiiiiik..............jom kita menderma untuk tabung Harapan

    ReplyDelete
  3. Kerajaan PH terbaiiiiiik....jom kita derma untuk Tabung Harapan

    ReplyDelete
  4. Yg x undi ph yg meroyan..naper ek

    ReplyDelete
  5. Kerajaan pakatan harapan Malaysia baru yg rakyat pilih, nk ckp ape lg hadam je la dalam2... Haa tepuklah

    ReplyDelete
  6. Sikit2 lama jadi banyaklah bodoh dan dipanggil naik juga ngok ha tepuk jgn tak tepuk .

    ReplyDelete
  7. Ph tetap sokong .janji umno tumbang

    ReplyDelete
  8. Dah kepanasan buntut kalau duduk diam..maklumlah dia dulu nk jadi Menteri Bn..tapi kempunan sbab Bn dah tersungkur..dia pun trus meroyan dn menyalak tk tntu psal..

    ReplyDelete
  9. Lagi susah kan rakyat bukan nk senangkan rakyat

    ReplyDelete
  10. #MalaysiMemilih2018
    #lagibesarusialagibesarkubgkalikung
    #depanaiktocang
    #anakmudapacerita

    ReplyDelete
  11. Kerajaan pakata harapa berani
    Italah dia x tunai janjii.πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜…

    ReplyDelete
  12. janji2 ph untuk ph sahaja yg umno dan pas sila tuntut janji umno dan pas dinegeri masing2..sial babi!!

    ReplyDelete
  13. dah kalah buat cara kalah,dok tuntut pukimak apa?

    ReplyDelete
  14. Pak din sakit hati kenapa..jgn cari dosa kering

    ReplyDelete
  15. Admin org tua memang kena mkn kanji

    ReplyDelete
  16. Jgn marah pak din..dah keturunan dia.begitu..mak,ayh,tok ke, tok nyan lg mmg kerja fitnah..

    ReplyDelete
  17. Klu tak tipu bukan ph lah.. Tepukkkk

    ReplyDelete
  18. Kerna Din bacul tua.. Jibby dan Amenok d anggap dewa oleh pencacai

    ReplyDelete
  19. Pak Din cucuk kuat dan hanya boleh harap supaya bos boleh tambah upah dedak kasi dia...

    ReplyDelete
  20. Ye betol sebab gigi da x ada hahaha untuk ko seorang je yg mkn kanji ni

    ReplyDelete
  21. Sabar Din bacul tua.. jilat tahik Jibby berhemah le

    ReplyDelete
  22. Kita tukar struktur pentadbiran splash n syabas...seperti khazanah...

    ReplyDelete
  23. #awaspesakitmental macai tak kenang budi biarkan najib lepaskan jawatan presiden.

    ReplyDelete
  24. Tak habis2 fitnah dedak dajal fake ni. Mana datang dedak babi oiii.

    ReplyDelete
  25. Haaa tepuk..ingat senang kew barang klu semua da naik nk turun ingat senang kew..kn aku da ckp sembang jew lebih kn da kena..ha tepuk lg,hahaha..

    ReplyDelete