Gambar Najib di batu nisan, parti politik P Pinang lapor polis - Randau Sarawak

Breaking

Thursday, July 12, 2018

Gambar Najib di batu nisan, parti politik P Pinang lapor polis

#MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih

Parti politik berpangkalan di Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis berhubung kiriman Facebook yang kini tersebar menunjukkan gambar bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak ditindih pada batu nisan.



Ahli Pemuda Penang Front Party (PFP) Eagen Teoh Kean Liang berkata masyarakat Cina menganggap tindakan sedemikian sebagai kutukan dan menghina keluarga bekas perdana menteri.



“Masyarakat Cina tidak boleh menerima tindakan ini sama sekali, walaupun ia bermaksud sebagai gurauan. Ini boleh menyebabkan ketegangan hubungan kaum. Menerusi kiriman tersebut, tertulis jika anda telah mendermakan kepada orang mati itu, merujuk kepada Najib.



“Saya yakin kita semua belajar pendidikan moral, kita diajar untuk menghormati semua orang, tanpa mengira apa yang telah mereka lakukan.



“Netizen tidak boleh menggunakan cara ini untuk membuli dan mengutuk seperti ini, tidak kira sama ada dia bekas perdana menteri atau orang lain,” kata Teoh di luar balai polis Patani Road.



Beliau membuat laporan polis mendesak pihak berkuasa menyiasat individu yang membuat kiriman Facebook tersebut.



Dalam lampiran yang diberikan kepada pemberita oleh ahli PFP, kiriman Facebook itu dibuat oleh “Liew Yi” menunjukkan gambar Najib diubahsuai dan ditampal ke batu nisan, disertakan colok dan makanan sebagai persembahan.



Perkataan “Mati 2018” dan “Lahir 1953” kelihatan di bawah gambarnya. Keterangan gambar tertulis: “Hari ini, saya menyumbangkan wang kepada ayam. Adakah anda menyumbang? ”



Liew Yi berkongsi gambar itu yang dihantar ke kumpulan pro-Pakatan Harapan yang dikenali sebagai “Kerajaan baharu harapan baharu”, kumpulan awam berbahasa Cina di Facebook dengan lebih 13,000 ahli.



Jurucakap polis berkata laporan itu diterima dan perkara itu akan disiasat.



72 comments:

  1. Tgk dia dah panggil dah..tggu jer lah masanya nnt..PakatankafirHarbi..

    ReplyDelete
  2. Dulu lks & lge kena mcm ini lu olang syiokk jer..sikalang kena balik korang nk merajuk bagai pondan.. mmg la benda sebegini tk patut dimainkan.. tapi lu olang yg start dulu mah..,aiya

    ReplyDelete
  3. Tengo la apa dorg dpt dari perbuatan ini...

    ReplyDelete
  4. Kurang ajar tlg pihak pdrm ambil tindakan kepada yg menghina mantan PM DSN

    ReplyDelete
  5. Semoga yg buat cmtu akan dpt cmtu juga..

    ReplyDelete
  6. Lu berambus dari tanah Melayu la..xmalu kaa..

    ReplyDelete
  7. Nk ke pdrm ambik tindakan...pdrm pun dh bawah telunjuk phacing

    ReplyDelete
  8. Tgk geng x skit hati ke bangsa kita diperlakukan cmto biadap sgguh hantu cino ni skrg.xde istilah dlm kubur saudara ko kapir laknat

    ReplyDelete
  9. Mungkin ka ini arahan PM sekarang ini?

    ReplyDelete
  10. Dah la baling batu terkena diri sendiri..pastu berkata - ini semua dapigs pnya pasal poraaah pundek amma haramjadah....hehehehe

    ReplyDelete
  11. Dapigs mmg haramjadah..kahkhahkh

    ReplyDelete
  12. ni dah melampau...
    tak bleh lah mcm tu.hormat sikit

    ReplyDelete
  13. Jgn lupa 13 mei..parang terbang..tolong igt2 kn balik sedara mara ko..sejarah bakal berulang ma.. igt kn je pun

    ReplyDelete
  14. Hehehe...wahh,parang terbang manyakk seram...angan2 taik ayam terbang hinggap kat kepala ko ada la...hehehee

    ReplyDelete
  15. Dia orang tak kan mengaku...kita harap pdrm dapat bertindak segera dlm kes ini

    ReplyDelete
  16. Perlu ceritakan balik pada anak cucu kita pasal 13mei..gang kiasu menang di selangor then dorg berarak bawak banner dgn tulisan halau melayu masuk hutan.. kejadian berlaku di selangor n kl.. perlu ulang selalu cerita2 tu semuanya pd ank2.. tanamkan dlm fikiran ank2 jgn percaya langsung dgn gang kiasu ni.. layan dorg blh tp jgn smai biarkan dorg campur atau sentuh apa2 isu berkenaan org melayu. Sbb klu dorg xpuas di malaysia,blh pesan pegi pindah blk ke china sana

    ReplyDelete
  17. Alo nyonya lu punya lks dgn lge bila nak masuk lalam kubor maaaa ke lu olang bakar saja hahaha......kita olang mau gantung itu gambar satu malaysia maaaa hahahaha

    ReplyDelete
  18. Hehehe...lu syiok then k la, jgn marah2 & cuba hayati gambar diatas dgn penuh EMO...suruh geng2 macai pun cool down jgn marah yea...sama2 menikmati orait

    ReplyDelete
  19. Lu naik Merc sudah mewah boleh la sembang kencang..dulu manyakk projek dapat meh sikalang sudah putus itu line arr then mau marah2...ish,,ish,..ish bingai

    ReplyDelete
  20. Amoy jangan sampai orang cari lu....

    ReplyDelete
  21. Lks&lge tu pundek mmg patut kena cam tu..

    ReplyDelete
  22. Sebagai mn cina m'sia didik ank2 mrk supaya jgn beri muka pd melayu.. Ank2 melayu juga perlu di ulang2 kisah cina yg merempat dan mminta ehsan dgn melayu yg akhirnya dgn rakus jadi belanda.. Mrk2 ni mengambil kesempatan di atas kebaikan dan sikap bertolak ansur org melayu..

    ReplyDelete
  23. Kurang ajar. Siapa pun tak patut dibuat macam ni

    ReplyDelete
  24. Bangsa pendatang semakin kurang ajar..

    ReplyDelete
  25. Sape punya keje ni bagus sekali aku sokong 100%

    ReplyDelete
  26. biaq pi la depa nak letak mana pun, #DSNPMTerbaik...

    ReplyDelete
  27. en Ahmad Haikal n Wan Wan Loloq mmg betul sgt tu akk skg 200 PERATUS

    ReplyDelete
  28. amoy xtaw jurus lgbt camner..nnt kena gangbang atas kubur baru taw

    ReplyDelete
  29. lom tgk jurus lgbt lg ni..kang x pasai di gangbang atas kubur tu

    ReplyDelete
  30. Kalau tak suka pada seseorang pun usahlah buat sampai macamtu...takut2 berbalik kepada diri sendiri...pesan mak nak sgt tengok orang mati nanti kita yg mati...

    ReplyDelete
  31. Ini satu lagi cina barua dap..

    ReplyDelete
  32. Tak lama lagi gambar kau pula di letak d tempat yg sama. Masa tu anjing kurap macam kau ni bolehlah ketawa lagi besar

    ReplyDelete
  33. Depa bukan islam,takdak apa2 tu...jadah betul...

    ReplyDelete
  34. yang buat report tu cina la.. Diorang report sbb tak suka cina lain buat mcm ni kat najib

    ReplyDelete
  35. Dari group politik cina bukan dap

    ReplyDelete
  36. Hulu selangor dah buat repot polis ke

    ReplyDelete
  37. RUKUN NEGARA
    Kepercayaan kepada Tuhan
    Kesetian pada Raja dan Negara
    Keluhuran pelembagaan
    Kedaulatan Undang Undang
    KESOPANAN DAN KESUSILAAN

    ReplyDelete
  38. Alhamdulillah ..panjang umur DSN
    Terbaik DSNR..biar la dihina.tetap sabar

    ReplyDelete
  39. Ini gambar kt jirat cina Cheras..

    ReplyDelete
  40. Alfatihah kepada keluarga cell marco dan sfira Damfa Aamin........

    ReplyDelete
  41. Takpe...ade hikmahnye nnti..allah kan ade

    ReplyDelete
  42. Ya titapi saya balik juga kampong kamu pouya la

    ReplyDelete
  43. Setiap doa org teraniaya akan naik kelangit tanpa hijab..dan ingat sesiapa yg bergembira atas kejatuhan org lain... ada balasan nya... klu tidak di dunia nyata...akhirat pasti merasa... insaf lah bagi yg suka mentertawa atas derita org lain... kita hidup tak lama... jgn sampai kita tak sempat menggucap bila nyawa terpisah dari badan... jgn sampai di sana nanti kita menjadi kayu api neraka jahannam....jgn ingat aib org je... kita bukan tiada dosa cuma Allah masih menutup aib kita kerana masa nya belum tiba... segala nya atas kehendak nya jua...semoga DSN sentiasa berada dalam lindungan & rahmat Allah

    ReplyDelete
  44. Hahaha ape pun saje ltak je tu

    ReplyDelete
  45. mak bapak dia main pancut atas kubur ni..tu perangai mcm ni..

    ReplyDelete
  46. Mahafiraun Hancing yopidongdibab...apa kaba?

    ReplyDelete
  47. betol tu Ujie Gee Malek Fauziah..bila rakyat betndak sendiri..nak salahkan sapa??

    ReplyDelete
  48. Ambil tindakan segera .haram jadah.

    ReplyDelete