Bukti masih dicari, pendakwaan telah dilakukan - Randau Sarawak

Breaking

Thursday, July 5, 2018

Bukti masih dicari, pendakwaan telah dilakukan

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan membuat permohonan berhubung kelayakan Peguam Negara, Tommy Thomas dalam mengendalikan kes pecah amanah dan salah laku kuasa yang dihadapinya.



Peguam Najib, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata pihaknya sedang memikirkan perkara itu secara serius



"Saya rasa beliau (Thomas) sudah membuat keputusan awal walaupun sebelum menjadi Peguam Negara," katanya ketika ditemui media selepas proses membayar ikat jamin di sini, hari ini.



Muhammad Shafee turut mempersoalkan kesediaan pasukan pendakwaan dalam membawa prosiding kes membabitkan anak guamnya kerana pihak berkenaan yang meminta penangguhan.



Katanya, biasanya pihak pembelaan yang meminta penangguhan kerana kita yang terkejut dengan pendakwaan ini.



"Tapi dalam kes ini, pendakwaan yang meminta penangguhan sehingga sebulan hanya untuk sebutan kes.



"Seperti yang pernah saya katakan, saya sangat serius dalam perkara ini, pihak pendakwaan mungkin masih mencari bukti berhubung pemindahan RM42 juta ke dalam akaun peribadi Najib," katanya.






Rujukan:
https://pakdin.my/majlis-peguam-pasukan-petugas-khas-1mdb-tidak-mempunyai-hak-untuk-mengarahkan-penahanan-najib/

https://pakdin.my/7-pekara-kenapa-tommy-thomas-tidak-layak-menjadi-peguam-negara/

https://pakdin.my/tag/tommy-thomas/

59 comments:

  1. Habisla.. KERAjaan ph.. DSN menang kes.. Hangpa semua tak jadi dah KERAjaan... Kes.. Pm4 dan 7..ni.. Lagi maha besar kes.

    ReplyDelete
  2. Jgn berlaku zalim kat org, 2015 kata dah ready nk dakwa smpai skrg mintak tangguh lagi, patutnye hakim gugur Kan je kes ni.. nmpk mcm NK Inaya orang

    ReplyDelete
  3. Orang ph sekarang nak hapuskan bahasa Melayu dan naik kan bahasa ingeris menjadi bahasa kebangsaan , sebab tu bila peguam negara tak boleh cakap Melayu dan bahasa Kebangsaan mereka tidak bangkah malah sangat menyokong tidak mengguna kan bahasa Ibunda di Negara Malaysia ..sikit sikit orang Ph nak hapuskan hak orang Melayu .

    ReplyDelete
  4. Setiap saat rakyat ph duk tekan..nah ni lah hasilnya.

    ReplyDelete
  5. Hebat caranya, boleh ke mcm ni punya cara, SOP binatang namanya

    ReplyDelete
  6. Patutlah Chin Peng kalah dalam kes dia nak balik Malaysia dulu, Camni peguam dia.

    ReplyDelete
  7. Pooo... Dahhhh... Tambyyy... Balik tamil nadu lah ooiii...

    ReplyDelete
  8. ini yg terjadi dgn anuar ibrahim bukti belum ada tp sudah tangkap

    ReplyDelete
  9. AMARAN TAN SRI MUHAMMAD SHAFEE ABDULLAH KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA

    “Sesiapa saja yang mengulas atau membuat liputan/laporan berkenaan kes Dato Sri Najib ini secara negatif/serong bagi menggambarkan beliau BERSALAH sama ada di dalam media tradisional, media digital mahupun media sosial atau apa bentuk penerbitan sekalipun boleh didakwa MENGHINA MAHKAMAH.

    Seperti apa yang dilakukan oleh LGE selama ini yang mengatakan DSN bersalah, 100% bersalah, 1 dunia kata Najib salah dan sebagainya, jika dilakukan lagi kini akan menjadi penghinaan terhadap mahkamah.”


    Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, Peguambela Dato Sri Najib Tun Razak.

    ReplyDelete
  10. Ni semua taktik tua kutuk to min

    ReplyDelete
  11. bkn peguambela mtk tgguh..pendakwa yg mtk tgguh...jajaja

    ReplyDelete
  12. AG dgn macai sama naik bodohnya.. 😂😂😂😂😂

    ReplyDelete
  13. betul ckp kau undang2 rimba. mereka ni org asli kut. ke adik bradik babun jebon?

    ReplyDelete
  14. aku sokong statement ni. aku kuatkan. cari bukti 2 tahun 6 bulan . bukti xada. dokumen xsiap. ibarat projek ecrl rm55bilion jadi rm81 bilion. undang2 pakatan hamjad.

    ReplyDelete
  15. Semoga dato najib dijauhkan daripada sebarang musibah, Amin
    Ketua hakim seharusnya dari kalangan ulamak yang beriman dan beramal soleh

    ReplyDelete
  16. sistem bush diorang ni same mcm serang iraq..serang dlu bru cari senjata nuklier...adoiiiiiii

    ReplyDelete
  17. Hahaha bodoh nya peguam negara ..

    ReplyDelete
  18. ✊Allahhu Akhbar..ya teruskan Dato' Sri Najib permohonan itu..semoga Tommy Thomas lakntullah ini dibuang daerah...aamiin..Allahhu Akhbar✊

    ReplyDelete
  19. X cukup bkti tp dh mcm trkti
    Belum tahu brslah tp d buat mcm brslah ...hrta dtk sri dh d rmpas semua wang dh d rampas semua
    ..brang2 ank cucu pun dh d rampas
    ...ni semua mainan politikus krjaan pakaton ....krjaan bru ni paling takut dtk najib guna pguam luar ....hrap dtk sri najib saman krjaan ph ni kat luar negara guna mkmah antra bgsa .....saman smpai lingkup semua sepayung ph

    ReplyDelete
  20. Terkial2 mencari bukti sekadar nak mengampu tuk madey dan nak tunjuk pada macai2 konon mcm hebat sesangat..

    ReplyDelete
  21. Kutta thuiii....anjing belaan pakatun.

    ReplyDelete
  22. m4ha k4mah tom4to!! 🤣🤣

    ReplyDelete
  23. Nampak sangat semua tuduhan adalah rekaan.

    ReplyDelete
  24. Pendakwa n hakim penyokong ph mesti dia cari jln utk penjarakan najib

    ReplyDelete
  25. Negara len tak pernah buat.... Hanya di Msia....Tu pun hanya ketika Pemerintahan Dictator MAHAKUTTY...RULE of KEPALA TOK WAN DIA. .

    ReplyDelete
  26. ini naama nya,.. mengADA kan bukti yg TIADA...

    ReplyDelete
  27. Tgok muka pun mmng x layak jdi peguam muka penyangak,bodoh plk tu bahasa Melayu pun x pandai..😂😂

    ReplyDelete
  28. Harap maklum !!! Ini semua adalah rekaan semata2....tiada kena mengena dgn DSNR mahu pon UMNO / BN

    ReplyDelete
  29. ini kehebatan peguam negara N kera jaan msia baru. kena msk dlm syllibus undang2 bg penuntut jurusan undang2

    ReplyDelete
  30. Pendakwa bangang camtu lah. Da terlalu banyak minum kencing madey n lge

    ReplyDelete
  31. Kalu FIRAUN masih hidup dia pun takut dn kalau dgn KERAjaan hari ini..

    ReplyDelete
  32. nk dakwah kena ada bukti ka.. sy tidak tahu.. bahasa melayu pon sy tidak tahu... sy tahu mkn roti canai cicah kari

    ReplyDelete
  33. Bukti dah jumpa..ada dalam peti ais rumah pm 7.pergi ambik ja.ada 4 peti

    ReplyDelete
  34. hehe..ganas jgak kak long ni .tp ea la..melampau lampau sngt zalim nye.dh rse diri mcm tuhan..bg pkai jantung pisang kelat raja bru tau erk

    ReplyDelete
  35. Sebab tu madey lntik peguam orng india.bab dya senang nk membunoh orng melayu naik kn india dn cina

    ReplyDelete
  36. AG India mari mana ada law. Temberang lebih

    ReplyDelete
  37. Adil ke? Fitnah Demi fitnah supaya lama2 rakyat percaya....?

    ReplyDelete
  38. nak dakwa.. kertas dakwaan tak siap... apa ke bana lah weii.... mcm ni pun ada pondan sfira tu sokong.... wakakanda

    ReplyDelete
  39. Rizal Mdnor itu namanya... xde bukti tp nk adakan adakan bukti... buat bukti

    ReplyDelete
  40. Bukti masih dicari? Maknanya x ade bukti lagi la. Nanti dia fabricate evidence pulak. Means there is no case maa...

    ReplyDelete
  41. Kan kp sprm berjanji by hook or by crook dia akan memasti dsnr tk akan terlepas dari tuduhan.......dsnr sudah d kondem salah sebelum d bicara......what are all these bulshits law?

    ReplyDelete
  42. Em klu ikut di kepala Bana nie mmng jahanam lah Malaysia

    ReplyDelete