Bukankan PH sudah memenangi pilihanraya dan berjaya ‘menyelamatkan’ Malaysia? - Randau Sarawak

Breaking

Friday, July 13, 2018

Bukankan PH sudah memenangi pilihanraya dan berjaya ‘menyelamatkan’ Malaysia?

#SelamatkanKroni #KERAjaanTomato #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

Kerajaan Pakatan Harapan (PH) mengumumkan dalam tv dan media yang harga barang semua dah turun selepas mansuh GST.



Tapi, dalam diam, harga susu tepung naik.



Seorang pengadu mengadu harga susu tepung yang selalu dibelinya tiap-tiap bulan telah naik harganya sebanyak RM7 pada hari ini.



Seorang pegawai di KPDNKK ketika dihubungi berkata kenaikan harga susu tepung ini tidak dapat dikawal kerana kebanyakkan susu adalah diimport.



Menurutnya, oleh kerana nilai ringgit yang semakin teruk, ia mengakibatkan peningkatan kos dan juga cukai import. Oleh itu kos-kos serta kenaikan harga ini perlu dibayar oleh pengguna.



RUMUSANNYA, RAKYAT TIDAK BOLEH BERGANTUNG KEPADA KERAJAAN PH.



Semalam, ketika Perdana Menteri ditemubual sebuah akbar dari Hong Kong, beliau menegur rakyat Malaysia supaya jangan terlalu bergantung kepada Kerajaan.



Menurutnya, budaya memberi wang dan bantuan seperti kerajaan Barisan Nasional (BN) dulu tidak akan diteruskan oleh kerajaan PH.



Mahathir berhujah bahawa kerajaan BN menggunakan ‘wang haram’ dari 1MDB untuk memberi segala bantuan dan wang kepada rakyat.



Dari sini, jelas dilihat bahawa kerajaan PH sepakat mengalih perhatian dari harga barang yang meningkat dengan hanya mengipas api kemarahan rakyat menerusi penipuan-penipuan yang tidak masuk akal.



Persoalannya, apakah kena-mengenanya 1MDB dengan situasi ekonomi semasa?



Bukankan PH sudah memenangi pilihanraya dan berjaya ‘menyelamatkan’ Malaysia?



So why this 1MDB nonsense over and over again?



Bukankan PH sudah memenangi pilihanraya dan berjaya ‘menyelamatkan’ Malaysia?

33 comments:

  1. Kalah tu duk diam2 Din bacul.. kera jaan kangkung jibby Din bacul lbh kurang je kera jaan tomato

    ReplyDelete
  2. Agak2 la rm29..ank aku mnum dh 2thn lbey..plg mhai pn 25...lani harga susu ni dlm rm21 ja...sedey sgt aihhh dok mnipu ja keja

    ReplyDelete
  3. Belum lagi sistem SST dilaksanakn..makin syg PH ni..wakenakencing bro..
    PastiHancingPutarHalimPunahHarapanPalingHancurPuakHantu
    PaluiHabis..

    ReplyDelete
  4. Ph takkan bolih turun kan harga brg. Sebab peniaga ada lah cina. Mereka bersatu dlm apa juga puñ.tun hanya boneka. Dia tak bolih lawan cina dlm ph kerana cina majoriti dlm ph.

    ReplyDelete
  5. Kalu nk semua murah kna bg la PM TPM MDN KPDNKK cina pegang. MOF dh dpt baru la hrga kompom murah Sgt mcm PM ke4 Dulu.

    ReplyDelete
  6. Tun memang cam tu tuduh org,fitnah dan pusingan u dah menjadi mkn dia

    ReplyDelete
  7. Tak blh trun ke trun ke klau rasa mhal jgn beli mcm najib ckp mkn je kankong(harun osman)

    ReplyDelete
  8. Smua dah turun..mcm timun atuk..

    ReplyDelete
  9. Ini semua salah Mahathir dan Lim Guan Eng. Elok letak jawatan je la...klu asyik isu IMDB jer.

    ReplyDelete
  10. Dah ada menteri yg mnjaga kebajikan rakyat..dikatakan menteri tu menindas rakyat..skrg dapat menteri yg betul2 menindas rakyat...tau takut nak bersuara..senyap...dgn najib korg berani..

    ReplyDelete
  11. Skarang senyap bisu sbb yg djsokong tk buri keuntungan........,,,???? Dot dedk habxing

    ReplyDelete
  12. Kannnn...ini bohong..anak i minum since 1yrs till now...beli kedai runcit biasa rm19.90...paling mahal kat giant promo (rm60.90) x 3pkt 900grm

    ReplyDelete
  13. Speed mart rm23 paling mahal..hang ni salah kedai kot...kena kencing..

    ReplyDelete
  14. Tidak, PH Akan hancur. satu masa nanti,Kita tunggu dan Lihat Apa Akan jadi.

    ReplyDelete
  15. Actually the simple answer is these goverment is clown goverment...simple

    ReplyDelete
  16. #awaspesakitmental pergi buat laporan kepada kpdnkk bukan di fb.😁

    ReplyDelete
  17. Berak ko la..ckp pom pang pom pang...habuk pon tarak

    ReplyDelete
  18. Susu tepong Naik x payah beli dah...hisap je Susu kopek pakdin ke..bini pakdin lg baikk punya...nenek pakdin pun boleh gak...wakakaka..

    ReplyDelete
  19. Apanya yg selamat...
    Yg aku tau...SELAMAT ANAKANDA MENJADI menteri besar SEMULA agenda pertama (keutamaan)
    Yg kedua..projek2 KEMBALI KE KERONI...batalkan.....buang kontraktor lama BAGI KAT KRONI...up sikit...comisen....
    Jawatan2 tinggi bagi kat DAP, ni untuk BALAS BUDI..... Pas tu bila rakyat tanya senang je jawab..."saya tak tauuu"....
    Sampai lah kesudah,...

    ReplyDelete
  20. Dulu harga naik mereka salahkan GST...nampak sgt permainan bodoh mereka...dan ada rakyat yg percaya

    ReplyDelete
  21. Rasanya sampai pru15 nanti alasan 1mdb akan digunakan utk kencing rakyat... termasuk yg mengundi ph... hadap je la...

    ReplyDelete
  22. Padan muka siapa yg panhkah ph.ha ha.ha..

    ReplyDelete
  23. PH steady je brang naik ke trun ke tak ada hal sbb dah lali masa zaman NAJIB jadi PM

    ReplyDelete
  24. Untunglah undi parti hampeh mof ph kuat rasuah

    ReplyDelete
  25. 1mdb bapak kpd segala kepala bapak penyelewengan

    ReplyDelete
  26. sebenarnya kita x sptutnya terus terjerumus dalam perjuangan parti, apa yg patut kita perjuangkan adalah hak kita sebagai rakyat, yang bodoh sini yang perjuangkan perjuangan parti yang dah terang2 salah. Sebagai contoh, UEC , kita ada edu kita sendiri mengapa perlu iktiraf sesuatu yang asing? Prof ridhuan tee sendiri kata kementrian pelajaran da berunding untuk ubah suai sillibus sekolah cina/uec tapi mereka menolak . Cina Malaysia berhabis kata nakkan kesamarataan hak tapi mereka xnampak ketidakadilan yang mereka lakukan. Untuk mencapai negara bangsa sekolah vernakular harus dimansuhkan, tapi bila timbul jer cadangan camtu mereka jugak berhabis tentang, sedangkan kalau pun betul kualiti skolah mereka lebih baik, kita boleh shj usulkan sekolah kebangsaan adopt cara pembelajaran mereka.aduh malaysia

    ReplyDelete
  27. Tomato jer harga turun..yg len2 semua naik...kikiki...

    ReplyDelete
  28. semua pembeli kereta baru gumbira kerna harga sifar GST 0% PH berjaya

    ReplyDelete
  29. Yg turun barang Mamak Kutty layu terus turun

    ReplyDelete