Apa sudah jadi? - Peguam Negara Switzerland sahkan Najib tidak terlibat - Randau Sarawak

Breaking

Wednesday, July 11, 2018

Apa sudah jadi? - Peguam Negara Switzerland sahkan Najib tidak terlibat

#RuleOfLaw #PakatanpHitnah #KERAjaanTomato #KERAjaanmunaPHik #FaktaBukanAuta

Tommy Thomas ke Switzerland bertemu dengan Peguam Negara Switzerland berhubung kes penggubahan duit haram 1MDB yang melibatkan seramai enam orang. Di dalam senarai tersebut tiada langsung nama Dato Sri Najib Razak dan Datin Sri Rosmah Mansor.



Persoalanya di mana fakta yang mengatakan Dato Sri Najib mencuri duit 1MDB? Atau sekadar di reka cerita semata-mata hendak merampas kuasa dan berunsur dendam?



Jawap lah kamu wahai penfitnah di sana nanti






'Peguam negara Switzerland jumpa Tommy Thomas bincang siasatan 1MDB'

Peguam Negara,Tommy Thomas hari ini mengadakan pertemuan dengan Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber bagi membincangkan kerjasama dalam siasatan skandal 1Malaysia Development Bhd. (1MDB).



Menurut satu kenyataan pejabat Peguam Negara Switzerland (OAG) berkata, Lauber dan delegasi negaranya menerima jemputan daripada Tommy dan pegawai dari Jabatan Peguam Negara untuk mengadakan mesyuarat di sini.



Kata kenyataan itu, perbincangan mereka bertumpu kepada keperluan untuk mengukuhkan komitmen bersama terhadap kedaulatan undang-undang atau ‘rule of law’ dan pemulihan bantuan perundangan secara bersama di antara dua bidang kuasa.



Menurut OAG, enam individu sedang dalam siasatan dan dua buah bank disyaki turut terlibat.



Siasatan tersebut dibuka sebagai maklum balas laporan Money Laundering Reporting Office Switzerland (MROS) dan analisis yang dibuat olehnya melalui maklumat yang diterima daripada OAG.



“Pembiayaan tersebut diperuntukkan untuk pelaburan dalam projek pembangunan khususnya PetroSaudi, Tanjung/Genting dan projek kecil di bawahnya serta projek pelaburan SRC yang melibatkan sumber asli.



“Semua atau sebahagian daripada pembiayaan yang diperoleh didakwa telah digunakan untuk tujuan lain, terutamanya untuk tujuan peribadi orang yang terlibat,” katanya.



Pada 14 Ogos 2015, OAG membuka prosiding bagi menentang dua bekas pegawai di 1MDB dan individu tidak dikenali kerana disyaki merasuah pegawai awam asing, salah laku di pejabat, pengubahan wang haram dan salah laku jenayah.



Katanya, siasatan tersebut telah dilanjutkan pada April 2016 bagi melibatkan dua bekas pegawai dari Arab Saudi yang bertanggungjawab di dalam pengurusan dana berdaulat Abu Dhabi.



“Mereka disyaki kerana melakukan penipuan, salah laku jenayah, salah laku di pejabat awam, pemalsuan dokumen, rasuah pegawai awam asing dan penggubahan wang haram, “katanya.



Pada November tahun lalu, prosiding lanjutan dibuka terhadap dua pegawai dari PetroSaudi Group atas dakwaan salah laku jenayah, melakukan penipuan bagi keuntungan komersil, rasuah pegawai awam asing, penggubahan wang haram dan salah laku di pejabat awam.



“Salah seorang daripada dua suspek juga disyaki memalsukan dokumen,” kata OAG, sambil menambah bahawa BEKAS PERDANA MENTERI, DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK BUKANLAH SALAH SEORANG PEGAWAI AWAM YANG DITUDUH. Pada Mei 2016, satu prosiding jenayah dibuka terhadap Bank BSI BA kerana OAG mengesyaki sesuatu dalam organisasi dalaman terebut.



“Adalah dipercayai disebabkan oleh kelemahan ini, bank tersebut tidak dapat menghalang perlakuan jenayah yang sedang disiasat.



“Dalam kes sama, pada Oktober 2016, OAG membuka kertas siasatan terhadap Falcon Private Bank SA kerana disyaki kerana kelemahan organisasi, ia mungkin telah membenarkan salah laku yang sedang disiasat dalam prosiding jenayah berkaitan dengan 1MDB,” katanya.



http://utusan.com.my/berita/nasional/peguam-negara-switzerland-jumpa-tommy-thomas-bincang-siasatan-1mdb-1.706586






Rujukan:
http://pakdin.my/tag/1mdb
http://pakdin.my/tag/switzerland

 

154 comments:

  1. Peguam yg dok salam dgn peguam cap ayam tu kahhh

    ReplyDelete
  2. Semoga Dsn tabah & kuat utk meghadapi dugaan kerana doa org dianiya makbul & kita dah tgk satu persatu perangai org kuat Ph melalut dan puak yg satu lg bertambah naik tocang nya

    ReplyDelete
  3. Alhamdullilah.. Sentiasa positif dgn dsn..

    ReplyDelete
  4. Habis la..nak cari bukti kat mana plk adoo pening2...eeeer

    ReplyDelete
  5. Hahahha... 6 org tu mst penyokong PH.. Sebab dlm jbtn kerajaan dulu bnyk penjilat PH..

    ReplyDelete
  6. Ni fitnah sejarah UMNO 60 tahun orang cina dah study nak jatuh kan melayu dengan menjadik fitnah paling utama ..melayu senonim orang melayu percaya pada fitnah ...jadik orang cina api apikan fitnah biar sesama melayu bergaduh. ..sejarah kejatuhan Melaka kan dah ade....tu pada pandangan kawan......orang cina mengambil kesempatan ......atas kelemahan tu n dia kaji hampir 6O tahun......

    ReplyDelete
  7. #Mahacai PH masing x caya.mereka telah di hasut oleh Mahadey selama 3 tahun

    ReplyDelete
  8. Peguam negara switzerlnd tu mnipu. Xh caya dah bukti dorg. Bukti dr PH jgk yg betul... msia kan skrg ade undang2 baru n formula br. Cth plg best hutg negara jer...

    ReplyDelete
  9. Kebenar ku nantikan.kencing jng lupa pump

    ReplyDelete
  10. Mesti peguam negara Switzerland DSN dah beli. Tak caya tunggula PC LGE dgn AG

    ReplyDelete
  11. Pening pening aduh kepala pening..tabahkan hati fikiran runsing,fikirkannn....

    ReplyDelete
  12. Mesti tebal muka org yg tuduh x henti2... doa DSNR dn keluarga bersama anak2 Tahfiz di maqbulkn Allah...lebih2 lagidia di fitnah di aibkn pada bulan puasa

    ReplyDelete
  13. Macai PH dh kena kencing meleret hancing pun masih nak senyum sombong menidakkan fakta kebenaran...!!

    ReplyDelete
  14. Alhamdulilah..

    Semoga kebenaran saling datang kunjung mengunjung ..

    ReplyDelete
  15. Hahaahha alhamdulillah satu demi satu Pakatan Hina mendapat malu!

    ReplyDelete
  16. hrp2 100 hari hari kejatuhan kerajaan ph..diguling dgn hina nye

    ReplyDelete
  17. Aku xpercaya lah min.......ni mesti AG swizz tu dh makan dedak.........mana mungkin najib xde kaitan..bertahun tabur cerita xkan lah fitnah kot.....
    PS; mohon mahacai banggang PH jawab isu ni.......jgn jd anjing saja...hanya menyalak bila suka....asal dpt menyondol ko redah

    ReplyDelete
  18. Kemon la Peguam Negara Switzerland. Penat2 si Pudin tu sanggup ke Switzerland buat laporan.

    ReplyDelete
  19. Min....mana nenek kebayan ned salleh ni min....ko tag dia min...nk dengar dia mlalak cover cerita ni

    ReplyDelete
  20. Rampasan barang berharga dn wang tunai berjuta tu dtg dr mana and altantunya coming soon dear jgn cepat nk menang ada lg belom habis

    ReplyDelete
  21. Tak lama lg... nangis la pondan sukri tuuuu...

    ReplyDelete
  22. Saman kaw2 lps nih....
    Nt tok ckp tak tau.....hu3....

    ReplyDelete
  23. Sabar.antare enam orang ni akan pecah rahsie sape dalang nye.mcam kes antantuya nanti le bile sirul akan kate sape yg suruh.sabar je akan tibe waktu nye

    ReplyDelete
  24. Memangpun puak ph tahu hal ini tapi demi kemaruk nak masuk putera jaya maka mereka biarkan rakyat tertipu sehingga pru14. presepsi buruk terhadap DSN telah merubah landskape politik negara.
    Ph akan lingkup dengan sendirinya apabila kes ini selasai dan keadilan berpihak kepada DSN.
    Rakyat tak sabar lagi memgecapi kembali suasana pemerinrahan BN yang telus.tahfiz,Jakim,majlis raja2,aktibiti keagamaan islam tak lagi di ganggugugat.sekarang inipun sudah ramai rakyat yang rasa tertipu dan ingin menebus kembali kesalahan apabila mengundi ph pd pru14 lalu dengan kbali kepada umno/BN.

    ReplyDelete
  25. Ag switzerland pn dh mkn dedak DSN jgk kot..

    ReplyDelete
  26. And tgu sirul blk dr Australia akan terungkai kes misteri ini macai bnumno nk tau jugak kn so tgu apa citer nya ok

    ReplyDelete
  27. Salam....Allah swt maha adil dan Maha Mengetahui...Semoga Allah swt mengampunkan dosa kita semua dan permudahkan bagi kita semua....ALLAH SWT AKAN MEMBERI KEMUDAHAN KEPADA HAMBANYA YANG TERANIAYA...JOM SAMA SAMA KITA BERDOA DAN SOLAH HAJAT..AAMEEN YA RABB

    ReplyDelete
  28. Mana kau tahu, najib punya bank dah beku.....

    ReplyDelete
  29. Wah kena cari jalan lain ni......dah tak lekat ni,

    ReplyDelete
  30. Sama MCM Scorpene dulu..ckp kt mahkamah Perancis ada bicarakan psl Scorpene...alih alih g tengok satu sebutan kes pun tkda...masa tu SUARAM jd juragan dia..

    ReplyDelete
  31. Alaaa.. Bl sirul nk blk? Kitorg x sabar ni....cepat la suruh sirul blk... Jgn PH pun kantoi pasal sirul sudah....hahahhahha...

    ReplyDelete
  32. Mahacai detected oiii.. Hahahhaa.. 60 perkara yg direka...

    ReplyDelete
  33. Jadi mo1 sebenarnya pie emm malaysia lah..

    ReplyDelete
  34. puak ph terpaksa cari bukti lain.

    putar alam betul la menyeri pasola ni

    ReplyDelete
  35. Walau sebanyak mana kebenaran terungkit pengundi melayu tetap tak akan percaya nya kot. Otak mereka dah bebal walau pun dikencing banyak kali pun

    ReplyDelete
  36. PHitnah merancang dan sesungguhnya rancangan Allah lagi hebat.

    ReplyDelete
  37. Bingaila ko ni..hye bank d swiss shj org lain xbleh siasat xbleh tgok..private.ko tau x.sbb tu byk pmimpin ngara simpan duit kt sne..kumpul harta kt sne..kau tau x.

    ReplyDelete
  38. ALLAH AKN TUNJUKN KUASANYA INGAT YA DOA INSAN YG TERANIANYA CPT DIMKBULKN ALLAH.SEMOGA ALLAH MNLINDUNGI DSN DN KLUARGA WALAU DIMANA BERADA AMINN

    ReplyDelete
  39. tomy tomy tomy...masuk sarkis jela...ckp mlyu pn xreti...poonggah...

    ReplyDelete
  40. Kalau mcm ini PH menang Pru dgn memfitnah..bermakna tidak sah kemenangan ini..di buat dgn jln propaganda pembohongan fakta...bermakna kerajaan PH kena serah blk pentadbiran pd kerajaan terdahulu atau pembubaran parlimen dan adakan PRU blk semula ..

    ReplyDelete
  41. Org x bersalah dah la tu ..berpa kali nk sisast buat habis duit rakyat aja ..

    ReplyDelete
  42. AriyfenRiyfen Yussof apabile bercakap takde buktiπŸ˜‚

    ReplyDelete
  43. Mana pergi semua penanam Tomato ni?? Nk jgk dgr sepatah dua kata..apa benarkah apa yg AG Swiss tu kata...
    Boleh ke korg terima kenyataan ini??

    ReplyDelete
  44. Macai ph ni dh t.mkn dedak ni. Tu dia pcya semua tu...dh t.bkti org tu tk besalah ....

    ReplyDelete
  45. Mesti peguam negara Switzerland makan dedak najib... kata macai PH

    ReplyDelete
  46. kalu betul alhamdulillah... jadi yg kate najib selama ni mmg fitnah la.. kene tgk muka yg kate ke najib tu.. AG kite mmg hodoh doh muka.. tgk muka ye rasa nk muntah doh.. kene mtk mff la ke najib yg tuduh ye selama ni terutama tua2 tu... nnt muka letak mana.. nnt dgr la apa plk yg tua tu kate

    ReplyDelete
  47. AriyfenRiyfen Yussof πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  48. Peguam switzerland mkn dedak
    #mahacaikata 😁😁

    ReplyDelete
  49. Kalaulah...DSN, dulunya hadir perjumpaan " Nothing To Hide" yg disediakan sebelum ini...tentu banyak perkara terjawab dan tidak akan terjadi seperti apa yang berlaku sekarang. Dan juga jika DSN dipihak yang benar, berhujahlah dan bersoal jawablah dipersidangan parlimen tanpa gentar tanpa sebarang sekatan. Kenapa baru sekarang nak buktikan kebenaran ? Rakyat pada waktu itu tak kira dari golongan mana sekalipun telah bersatu hati mencuba nasib untuk menunjukkan kuasa rakyat setelah beberapa cara dan cadangan yang dikemukakan bagi menjawab semua kemusykilan atau fitnah dari mana mana pihak.
    Cubalah kita fikir...kenapa isu ini tak boleh sentoh bicara sebelum ini....

    ReplyDelete
  50. Hahahaaa..pmfitnah n tukg dgr d tmbh tukg sebar fitnah nk minta maaf cmner gamok...?

    ReplyDelete
  51. Kat switzerland mana ada bukti..org hindustan shooting filem ada lah..
    Tp ada sorg rakyat msia yg ada bank kat situ..

    ReplyDelete
  52. Bila Hati Sudah Hitam Dan Hancing

    ReplyDelete
  53. yerlah sama lah dengan bank dunia tu kan πŸ˜‚

    ReplyDelete
  54. Adui terkantoi lgi atok nama najib xnaik plak

    ReplyDelete
  55. Apaa ni min kami dah kerja keras buat ot muaa nak beli tv baru tv 90inch nii nak tgk mantan pm kena dakwa ni..dah laa kena tnggu taun depan...arghh ralat aa macam nii

    ReplyDelete
  56. Xsabar nk dgr plak slogan baru macai PH
    -asalkntokmadeytumbang
    -kawinarinixbranakpunxpe
    -bencizamantokmadey
    πŸ˜ƒπŸ€£πŸ˜‚πŸ˜†πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜

    ReplyDelete
  57. Ah, sudah... nak belit celah mana gomen baru nak dakwa kes 1mdb lpas ni. Tgk je la....

    ReplyDelete
  58. tau la nasib depa semua yg menuduh datuk najib akn terima balasan mereka nanti tunggu.......

    ReplyDelete
  59. sebab tu kat sekolah cikgu ajar membaca... jadi kalau baca buku doremon takder la kita faham buku sinchan πŸ˜‚

    ReplyDelete
  60. Masa itu dsn ingatkan yang rakyat malaysia adalah educated enough untuk tidak percaya fitnah dan tak adalah sangat malas membaca...
    rupa2nya...
    tapi sebenarnya ada juga dsn dan geng umno jawab... dan ada juga blog yg pro bn turut sama tulis jawapan... tapi itulah... masalah yang di atas itu...

    ReplyDelete
  61. dlm ni ada x tiba2 jdi lalang,baik ngaku,eh tanya jer..hihi...

    ReplyDelete
  62. kalau tk de angin tak kn pokok bergoyang..ph saja la tabur fitnah,Bn tak main fitnah2 ni hahaha lanjiooo

    ReplyDelete
  63. Norfiza Iza lapokk dah dulu awat tak nk siasatπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  64. Memangpun puak ph tahu hal ini tapi demi kemaruk nak masuk putera jaya maka mereka biarkan rakyat tertipu sehingga pru14. presepsi buruk terhadap DSN telah merubah landskape politik negara.
    Ph akan lingkup dengan sendirinya apabila kes ini selasai dan keadilan berpihak kepada DSN.
    Rakyat tak sabar lagi memgecapi kembali suasana pemerinrahan BN yang telus.tahfiz,Jakim,majlis raja2,aktibiti keagamaan islam tak lagi di ganggugugat.sekarang inipun sudah ramai rakyat yang rasa tertipu dan ingin menebus kembali kesalahan apabila mengundi ph pd pru14 lalu dengan kbali kepada umno/BN.

    ReplyDelete
  65. Switzerland kat mana?? Sempadan Rompin dgn Endau kwot.. ptt lantik dia jadi AG maka terselamat lah mantan Pee Emm Ajib

    ReplyDelete
  66. Kena merantau lagi laa Tommy Thomas nak mencari bukti..takkan nak usung tilam pulak dalam kes ni kan..kes liwat boleh laa layan tilam..betul tak ???

    ReplyDelete
  67. MIM LAM (ALIFF) "YA" (WAU) !

    KEBANGKITAN 1 MELAYU
    IMAN | ISLAM | IHSAN |
    HARI PENGHABISAN.

    Logo, pk MELAYU BASATU ini adalah Suatu Simbol yang tidak dapat diterjemah secara khusus dengan AKAL dan FIKIRAN yang mesti disertai TAUHID hanya dengan IMAN, melalui proses khusus dengan BELAJAR yakni TUNTUT !

    PA bertemu PA.
    INI ADALAH LAMBANG PANJI SUFI KURUN ZAMAN IMAM AGONG KESUFIAN YANG TERKENAL dari kalangan Pengajian TASAWUFF aliran MELAYU. TAMADUN dan ERA itu sangat BERHEMAH dan DIGERUNI ! Serta UNIK hasil SENI yang datang dariNYA.

    HELANG KEPALA DUA.
    PA itu banyak makna
    dan
    PA bertemu PA itu ada pecahan maksud.

    Dan tika sebelum logo ini wujud
    PARA ULAMA ASWJ PENGAJIAN PONDOK
    adalah
    barisan hadapan halatuju bagi tujuan MERDEKA ! TANAH MELAYU.

    TUNKU ABDUL RAHMAN adalah PILIHAN-NYA
    AL-FATIHAH

    Dan banyak lagi nak taip bimbang pada pengendalian, sepertinya...
    Hamba umpama habuk dipapan
    Ditiup angin terbang melayang...
    dikhuatiri HILANG.... Pengawalan DI DUNIA antara sebab itu adalah
    SEMANGAT MELANGIT #SELAWAT

    ALLAHUAKBAR
    1 MELAYU

    ReplyDelete
  68. Apa? 'Mungkin pihak switzerland telah dirasuah team DSN'
    DSN dn keluarga kn banyak duit. 'Malaysia baru' takde duit nak rasuah mereka, sebab itu minta derma tabung harapan.

    ReplyDelete
  69. Ahmad Ibrahim ...... Ko pandai membaca tak? Ayat2 atas tu semua ada cakap pasal bank najib ke???AG swiss tu yg kata langsung xda kaitan dgn najib....kes rsmpas emas pulak sekali emas tu org lain punya la...dh tuntut balik pulak tu skang.......
    Benar lah kata org tua2 zaman dulu.....benang yg basah jgn di tegakkan....nampak sangat banggang nya.....knape la mahacai PH sume banggang....nanti dh kalah fakta abis lah aku kena kecam dan maki hamun....

    ReplyDelete
  70. Anti-dap club.. truskan prjuangan..πŸ‘

    ReplyDelete
  71. Membazirkan duit rakyat dgn kes2 guaman yg berdasarkan dendam kesumat kerajaan PH

    ReplyDelete
  72. Sampai AG swiss akan dedak πŸ˜†

    ReplyDelete
  73. Pedihnya... πŸ€£πŸ€£πŸ€£πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

    ReplyDelete
  74. Semoga DS Najib bebas dari tuduhan dn fitnah manusia.dajal dan semoga DS Najib sekeluarga di lindungi Allah yg Maha kuasa
    Aamiin

    ReplyDelete
  75. Ini perbuatan kianat madey belas dendam dengan c dsn

    ReplyDelete
  76. Adohh..malu...mana nak sorok muka?

    ReplyDelete
  77. Habislah akaun bank AG swizz ni d bekukan nti...korang tgk jer nti

    ReplyDelete
  78. Makin pening la atuk tua nak adakan bukti lain pulak pakai nak tunai janji dengan penyokong2 tegar dia utk masukkan DSN dlm penjara. Abam2 polis standby siap2 utk kerja lebih masa...sian korang..

    ReplyDelete
  79. Cpt2 spin laju2 😁😁😁

    ReplyDelete
  80. Tangkap tp kertas dakwaan xde,pastu mintak tangguh ikat jamin..rm4juta..nasiblh 1juta..main kotor punya parti..dakwa dsn tp blum angkat sumpah..nmpak bebeno senggal pentadbir..malas nk komen lebih2 nnti xpsal plk kita sesama sndiri brgado plk krn politik dioarg..krn xpandai pntadbir rakyat plk yg trsepit,bangsa dan agama kita xpandang..

    ReplyDelete
  81. Kn tun dh ckp,skrg dunia rasuah..jgn akn dtg didakwa plk mcm dato seri anuar...ada plk macai ph dok muncul kaca tv dok mgaku bagai dilakukan oleh dsn..takut di minta tangguh kes atas sbb kertas dakwaan xsiap,tp dlm masa yg sama cari jln lain..jgn dibuatny mcm ds anuar sudahlh..pnyokong ph percaya...aku xkn percaya,klu atok aku kata betul dsn lakukn..aku akn kata atok aku bodo percaya dgn fitnahπŸ˜€

    ReplyDelete
  82. Bila dh jatuh kerajaan ph,macai2 ph kena angkat smpah klu nk mnyokong umno..xangkat sumpah xde nombor ahli umno,kira xde apa2lah..bahagian tengokje

    ReplyDelete
  83. Klu ada kes lain plk dsn,memang sahih di fitnah...

    ReplyDelete
  84. Xkn kes lain2 plk..kejap lain kejap lain...ado..klu percaya juga,nmpak sngt mcm dh kena sihirπŸ˜‚

    ReplyDelete
  85. Akhir zaman adalah zaman fitnah..xdpt fitnah ni,cari plk fitnah lain..serupalah umpama skrg cari kes lain plk mana yg boleh dsn xtrlepas

    ReplyDelete
  86. Tp yg penting kita kena fokus,kita jgnlh brgado sesama sndiri...

    ReplyDelete
  87. Peguam negara Switzerland mesti pandai berbahasa Switzerland... peguam negara malaysia sugguh memalukan negara malaysia Tak pandai berbahasa malaysia...#freenajib

    ReplyDelete
  88. Allah Maha Mengetahui dan Allah akan membalas setiap perbuatan. Semoga DSN senantiasa dalam lindungan Allah SWT dan kebenaran akan terungkap...aamiin.

    ReplyDelete
  89. Jadilah bijak sedikit jika tak boleh banyak..jawapan ada diluar tu, cuma dapatkan je...

    ReplyDelete
  90. Fakta dari lokman adam kikiki bodoh

    ReplyDelete
  91. Amin semoga DSN di jauhi dari fitnah Dajal Mahadey dan sekutu nya

    ReplyDelete
  92. Ohh!!! Malunya....Mana nak letak muka ni....Nyorok bawah katil la...

    ReplyDelete
  93. Ada baik juga jika terbukti DSN tdk bersalah nampaklah kedangkalan pemimpin bersih Kerajaan Baru serta tahap kebijaksanaan pengundi² muda memilih pd PRU14 lps..Baru terbuktinya dgn sendiri tnpa perlu ajar mrk.. Tun M yg licik kelentong pun mengaku yg pengundi² muda semua uneducated sbb mudah percaya pd PERSEPSI & HASUTAN.

    ReplyDelete
  94. Telah di pantakkan di minda bangang2 ni oleh Atok Nyayuk dia orang Najib salah jadi kau cakapkan apa pun tak guna bangang2 ni dah jadi robot.

    ReplyDelete
  95. Hahajahahahhaa.... Malu la hampa dulu jaja fitnah orang yang tak bersalah sekarang satu persatu allah s. W. T da tunjuk...aminnnn.... Semoga kebenaraan akan terus muncul untuk semua

    ReplyDelete
  96. Shadi Dino syarat jadi macai PH mesti bangang der... lepas tu mesti maki macam ni... bodoh bangang makan dedak macai BN pro bn haa ni la dia syarat syarat nak jadi cai PHπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  97. Ha ha ha ...padan muka Tommy Piang .... dia tak tau DSN dh sumbat mulut AG Swiss dgn cekelat Farrerro Rocher bnyk2 !!!!
    Macai PHancingggg Peringgg tntu kebabommm !!!!!!

    ReplyDelete
  98. Nk jelaskan pun tak guna sebab pada masa tu apepun yang DSN cakap mahacai tak percaya..maki hamun lagi adalah..jadi baik biarkan saja.kebenaran pasti akan terjawab..

    ReplyDelete
  99. Apasal ini kena cina pulak? Study and read more news and see how idiotic you are. English don't understand please used Google Translate. What a stupid like a pig u are

    ReplyDelete
  100. Mahacai lapiji ckap luu org macai mcm beruk..

    ReplyDelete
  101. Spin smpai mampos la korang...xdpt ikut ni kona ikut sana lak...mmg dajjal

    ReplyDelete
  102. Makcik ni pon kuat spin ni...naya sp jadi ank menantu ko makcik..sadisss idup ko...spin la smpai sudah

    ReplyDelete
  103. Kamarudin Noriah lps kes altantuya apa lg ko nak spin wahaiii org tua???ko ngn kuku besi xde beza..idup nak jahanam kan org je...gile kuasa!

    ReplyDelete
  104. X bangang x blh msti bangang jugak...kihkihkih

    ReplyDelete
  105. X pyh nk kalut, tunggu je le kes ni dibicarakan. Najib pun amik lawyer dari us dgrnya.

    ReplyDelete
  106. Penyokong PH kata najib terlibat nak buat mcmmana....skrng sapa yg lagi power.?

    ReplyDelete
  107. DSN ni pemimpin yg ada kebajikan dan bijak..,
    Sbb tu dia diam je org fitnah dia..,
    Dia xnak huru harakan negara.., sbb rakyat yg rugi.
    Tgk skrg kerajaan ph hari ni,
    Manifesto jnji x tunai lgi.., asyik duk main fitnah org..,
    DSN kasi ajar ckit cara nak mentadbir negara..,
    Klu di biarkan.., hbs punah ranah..,
    Agama islam diperlekehkan..
    Bangsa melayu nak ditindasNya..
    Raja2 pun dah x pandai diorg nak hormat..,
    Ada ke patut..., Setakat tomato murah..,
    Hampehhhhhh...,
    Jibb.., ajar diorg ni cara nak hormat..

    ReplyDelete
  108. tu la pasal Shadi Dino..asal dpt menyondol ko redah...hbis skolah tahfiz semua besepah..yg mulie kaum yg becanggah..bgus pemikiran ko smpaikn seorg insan agame ko tendang..ape ko buat skng ni??.x ke menyalak jugak??.aku ulang ayat ko..jgn jd anjing saja...dh stop...ko bole pi smbong jilat LGE n truskn sokong kaum/bangse yg becanggah dgn agame...blah..

    ReplyDelete
  109. Man Sani..... Yg ko melalak menganjing ni apasal.....aku komen ikut tajuk....bukan main redah mcm ko tu.....kalau tajuk pasal rani kulop ko komen gajah d hutan kan lain tu.....lain kali kalau nak tunjuk hebat tu baca tajuk dulu...jgn membabi buta redah komen....tuduh org mcm2...

    ReplyDelete
  110. Org ph aje suka rasuah.kalau dah benar terima ajele.dah tentu madey dan gengnya buat fitnah.jadi najib x bersalah.allah bersama dgn org yg benar

    ReplyDelete
  111. Last skali atuk nnti kt najib nak liwat tommy dan atuk...kahkahkah

    ReplyDelete
  112. Kini terbukti DSN xbersalah..puak Ph mrangkakla nnti kat sn mintak ampun..pru ni atuk menang..pru15..DSN akan berkuasa smula..hg tggula atuk..

    ReplyDelete
  113. AG p swiss utk pujuk AG swiss agar kaitkan kes tu dgn najib la tu..dah tau dah auta keling murtad ni..tak tumbuh tak merata..tak sungguh madey sakit mata...babi punya pm.

    ReplyDelete
  114. Formula utk menghasilkan tonik supaya tak nyanyuk dan lidah tak bercabang.

    ReplyDelete