Akaun bank cucu DS Najib berumur 10 bulan dibekukan kerajaan tomato - Randau Sarawak

Breaking

Friday, July 6, 2018

Akaun bank cucu DS Najib berumur 10 bulan dibekukan kerajaan tomato

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.



Kelmarin semasa anak perempuan DS Najib Razak mengeluarkan RM500k di Maybank yang lokasinya di tingkat bawah Mahkamah Jalan Duta, pihak bank memberitahu Yana, mereka juga telah mendapat arahan untuk membekukan akaunnya juga selepas selesai mengeluarkan duit untuk membayar ikat jamin bapanya DS Najib Razak.



Pihak bank juga memberitahu akaun anaknya yang baru berusia 10 bulan juga turut dibekukan walaupun didalamnya hanya ada duit raya anaknya yang berjumlah RM100.



Ramai natizen mengatakan tujuan pembekuan akaun kesemua milik anak beranak DS Najib adalah untuk menggagalkan mereka membayar wang jaminan DS Najib pada Isnin ini yang berbaki sebanyak RM500 ribu.



Jika benar, memang kejam dan tidak berhati perut langsung!



Semoga Allah melindungi dan memudahkan segala urusan DS Najib sekeluarga. Amin..



Akaun bank cucu DS Najib berumur 10 bulan dibekukan kerajaan tomato


--------------
"Sejurus selepas saya membayar ikat jamin ayah saya dengan dana yang dikumpul dari rakan-rakan dan saudara mara, bank saya memberitahu bahawa ada arahan untuk membekukan akaun simpanan peribadi saya yang saya gunakan untuk membayar yuran pengajian saya dan akaun simpanan anak saya yang berusia 10 bulan yang mempunyai jumlah RM100 yang merupakan duit raya pertama pada tahun ini. Adakah kerajaan terlalu berdendam hingga ingin menghapuskan (sumber kewangan) keluarga kami? Apa kaitan akaun simpanan anak saya dengan 1MDB? Adakah ini Malaysia baharu yang kita inginkan?"


- Yana Najib





162 comments:

  1. Bekukan jg akaun mirzan.mana dpt duit beli kilang arak dulu tu.

    ReplyDelete
  2. Dulu PH hina BN pasal Gst utk baby .sekrang PH menzalimi baby lagi dasyat.itulah sebab jahatnya lidah yg menuduh orang lain.kita akan tengok lebih byk kezaliman dari orang memuji diri Baik

    ReplyDelete
  3. Biar mrk bekukn baru tahan lama....mrk takut dicairkn...tu

    ReplyDelete
  4. Beku jgn tak beku tah berjutax dah dr lahir saving satu bln 10000 X 10 taun

    ReplyDelete
  5. Semoga Allah merahmati kita semua dr golongan mereka yg zalim

    ReplyDelete
  6. Yg ni mmg haram jadah..haaa..sampai baby pun depa sondoi..mmg babi depa ni..

    ReplyDelete
  7. PH takde modal..kutip hasil dgn cara senang..dendam sangat lh tu

    ReplyDelete
  8. Duit budak tu setakat rm100 pun nak beku jugak apekebenda la makin lama makin merepek haram jadah ni...

    ReplyDelete
  9. Gila apa...akaun cucu rm100.00 pun nak dibekukan....memang melampau

    ReplyDelete
  10. Doktrin syiah dan Zionist didlm kera jaan Ph... Nk tanya atok nt dia jwb tak tahu.. Apa nama.... Lama dh.. PH - pakatan hasad...

    ReplyDelete
  11. Nampak sangat dah ph tak de duit

    ReplyDelete
  12. Makin pelik...duit raye baby pun kene beku...agak2 lps ni baby tu pun kene panggil jgak ke utk bg keterangan kat pejabat SPRM???...

    ReplyDelete
  13. mmg pm ke 7 ni lg mahazalim dr pm ke 4...puiii

    ReplyDelete
  14. Kalau nak tahu masa kerajaan firaun mcmni la sekarang mahathir mengantikan firaun yg dulu kini kera....jaan firaun

    ReplyDelete
  15. dendam betul dia kat DSN dan keluarganya.

    ReplyDelete
  16. KUALA LUMPUR - Sekretariat Solidariti Najib Razak hari ini melancarkan Tabung #FREENAJIB di kediaman bekas perdana menteri itu di Jalan Langgak Duta yang bertujuan mengumpulkan dana RM500,000 bagi membayar baki wang ikat jamin dikenakan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
    Mane geng2 yg Dato Sri selama ni tolong. Takkan tak bleh bantu setakat RM500.000.00 je. Selama 42 thn dah menabur, melabur dan menanggung para geng2 sekalian.

    ReplyDelete
  17. Keterlaluan dan tidak cerdik. Tiada budi bicara dan rakus.

    ReplyDelete
  18. Tu nmenye kerajaan bangang.. 99% yg sokong PH mmg bangang

    ReplyDelete
  19. Mjur kucing najib xda akaun , lau x di bekukan juga rasa !

    ReplyDelete
  20. kikikik.. tomato dah murah x kan nak beku..

    ReplyDelete
  21. ha ha.macam israel aje perangai deme ni.kuang kuang kuang

    ReplyDelete
  22. Sampai begitu sekali. Tengok akaun cucu Tun pulak ada berapa agaknya

    ReplyDelete
  23. Ada dalang segala dalang2...

    Hak asasi manusia wajar dituntut keadilan..

    Tapi walau ada SUHAKAM mcm xberfungsi ...

    Byk kes rakyat dianiaya pun NGO lain yg bantu...

    Semoga dipermudahkan segala urusan DSN,DSRM,anak2,keluarga semua..dgn pertolongan Allah.

    In sya Allah

    #JAKIM
    #UMNOONLINE
    #DRMAZA
    #FRIENDSOFPAS

    ReplyDelete
  24. Mcmane nk derma....ada no akaun khas tak?

    ReplyDelete
  25. Bangsat punya manusia semoga balasan setimpal berlaku dalam hidup ko pula nanti....

    ReplyDelete
  26. Ya..nombor akaun sapa2 tolong sahihkan..

    ReplyDelete
  27. Kalau pokok ke ayam ke ikan yg ada akaun pon atok beku kan jugak nyanyok dah..liat betoi nak mati org tua ni

    ReplyDelete
  28. Panggil ler budak 10 bulan tu sekali untuk disiasat manatahu rm100 dalam account tu duit 1mdb

    ReplyDelete
  29. kuasa ada dekat komputer dan perompak Apakan daya kita nak buat kita berdoa sama-sama untuk bangkit kembali bersama UMNO dan Barisan Nasional untuk memajukan bangsa Melayu yang kita sekarang hilang maruah di jabatan-jabatan kerajaan atas saat

    ReplyDelete
  30. kalau kita tengok anak-anak Tun Dr Mahathir banyak mana harta kalau kita beku boleh tengok juga tapi mungkin kesilapan Datuk Seri Najib tak siasat keluarga mereka itu padahal tak mengapa Allah itu Maha Esa bila mereka tuduh dalam mahkamah mereka sendiri dimalukan di khalayak ramai kerana mereka tidak siap kertas siasatan ini petunjuk Allah memalukan Mereka dengan kes kes fitnah dan palsu hidup Najib

    ReplyDelete
  31. betul sangat kata-kata tuan itu memang betul selalu perompak dia akan kata orang lain yang rompak padahal mereka ketua perempuan dan lanun tertua di dunia

    ReplyDelete
  32. baby pun jadi magsa...itu lah permainan org PH

    ReplyDelete
  33. Konon2 bekukn acc sbb ingt ade juta2 kot sbb xnk bg guna utk ikat jamin. Sekali tgk ade ratus je.

    ReplyDelete
  34. PM ke-4 dulu pun mahafiraun, maha zalim. Pemerintahan kuku besi cuma pengundi2 yang kali pertama mengundi dan tak pernah merasa semasa pemerintahan PM ke-4 ja yang mengundi Pakatun Haram (PH)

    ReplyDelete
  35. madey tetap madey tapi malangnye bukan cerdik tapi bodoh...sprm pun dah boleh melingkup sekali..

    ReplyDelete
  36. Sial kerajaan kau tggu la azab allah kau zalimi org

    ReplyDelete
  37. Sah dh mahazalim kalu beku akaun bagai..

    ReplyDelete
  38. Lama nye nak tunggu 5 tahun....

    ReplyDelete
  39. Apa yg sy lihat...ini semua hanya taktik madey yg gagal!...madey membekukan akaun najib dan akaun2 org lain yg berkenaan dgn najib termasuk anak2 ye...sebanyak 408 akaun telah terlibat dibekukan akaun keseluruhan ye...setelah pembekuan akaun berjaya...madey mula kan langkah ke2 penahanan najib tanpa ikut asas yg sah....bila dibawa ke makhamah walaupun peguam raya tidak mempunyai dokumen lengkap utk dibicara...najib tetap akan ditahan dilongkap kerana tidak akan mampu membayar duit ikat jamin sebanyak 4juta...sebab semua akaun sudah dibekukan dan najib pasti ye tiada sumber nk membayar duit ikat jamin itu...dan jika ni berjaya...najib ditahan dilongkap...persepsi rakyat akan berjaya dibina yg najib ini benar2 bersalah adalah betul...last2 makan diri madey blk...dokumen kes x siap...malah duit ikat jamin dr 4juta jd 1juta...menantu najib yg kaya dan anak tiri dia reza aziz to yg top up duit ikat jamin ...akhir ye sbb kesalahan peguamraya bodo madey sendiri dan kebodohan madey sendiri telah mkn diri mahafiraun sendiri hahahaha..mmg elok pon madey kena serangan jantung!...dan lagi elok mampos skali!

    ReplyDelete
  40. Johadi Borhan sbb tu org kelantan dan terengganu depa tak bagi walaupun 1 kerusi kepada pakatun haram (PH) kerana mereka dah tahu sape sebenarnya PM ke-7

    ReplyDelete
  41. kalau hidup nak cari salah org..mmg senang sgt bila kuasa ada dlm tangan..sifat dendam dan kotor hati masih menebal dlm diri..dengki sesama sendiri..tp igt bila roda sudah trun tang kita...lg teruk org buat kat kita..tu sebab isu balas dendam kalau boleh buanglah dari diri..krn tidak akan menyelesaikan masalah..satu masa siapa yg tahu..Allah jua maha mengetahui..

    ReplyDelete
  42. Zalim betul..duit rm100 pun nak beku kan..,kalo 100 juta tu logik lah sikit.
    🍅🍅🍅

    ReplyDelete
  43. Ke nti acc ni pun di bekukn???bkn blh pkai atok tu...

    ReplyDelete
  44. Makin lama makin bangang kerajaan baru ni..hampeh to the max!

    ReplyDelete
  45. Setuju sgat hujah anda. Sya juga brfikir mcm tu. Kes di lanjut kan hinga tahun depan pn sbnar nya ada muslihat d sebalik tu. Makin pnjang tmpoh pembicaraan, makin bnyak akaun yg di beku kan. Jd dsn x mampu nk bli peguam. X mustahil peguam sekarang akn cabut lari klau x di bayar. Nk mnta anak menantu bayar kan peguam pn dh x bolh ab akaun d beku kan. Last2 dsn didapati brsalah dsbb kan x mampu bela diri. Bg pemikiran sy ini lah taktik pihak sana.

    ReplyDelete
  46. LGE & PM pun akn mngalami nasib yg sama...

    ReplyDelete
  47. Memang sial permainan kera jaan tomato......aku doa kan kera jaan tomato cepat di gulingkan....agar kekejaman kepada rakyat dpt di hentikan

    ReplyDelete
  48. Silap nya dsn sb dulu trlalu baik x siasat semua

    ReplyDelete
  49. Tolong bg cepat no acc
    #freenajib
    #mahafiraungotohell

    ReplyDelete
  50. Baby tu pengarah 1mdb la tu. Tu la madey beku. Ingat sesaje madey buat. Dia kan dah jadi pm 22 tahun. Mesti dia pandai semua.

    ReplyDelete
  51. Betul tu..nanti kena beku plak akaun tu. Baik fikir cara lain boleh kumpul duit

    ReplyDelete
  52. Hazalisham Mat Salleh betul sgt..

    ReplyDelete
  53. Kalau macam tu baiklah beku semua akaun ahli UMNO baru SPRM dan Tun boleh lena dengan mimpi mimpi indah

    ReplyDelete
  54. semoga kita dilindungi dr pemimpin zalim

    ReplyDelete
  55. Kerajaan PH memperkenalkan sistem kerajaan dendam. Xmustahil 1 hari nanti bila party lain memerintah Malaysia.. Habis segala keturunan tun M kena selongkar sbb dia berketurunan biasa tp tiba2 anak2 dia boleh jd billionair..
    Tp tokjib yg berketurunan kaya raya di pertikai

    ReplyDelete
  56. Mungkin dia buat kat family dia mcm tu..semua suku sakat dari dlm perut lagi dah ada akaun

    ReplyDelete
  57. Apelh dosa cucu dye tu
    Ya Allah
    Takut btul Tun M sma DSN

    ReplyDelete
  58. over sgt dh nie. takut dgn bayang2 sendiri.

    ReplyDelete
  59. Uiyooo.....baby baru umur 10 bulan pun sda ada akaun ka...?

    ReplyDelete
  60. Lg 1 sy x faham knp akaun UMNO dibekukan, tp mca dan mic x beku, knp ye, tolong-tolong sy x faham🙁

    ReplyDelete
  61. Harap org baik hati tolong hapuskan org jahat.

    ReplyDelete
  62. Sebab dah rompak duit 1mdb, itulah kerajaan pH tak Ada duit.. Kena pulak kerajaan pH Nak bayar hutang 1 trillion tu..

    ReplyDelete
  63. Semua dah beku abis nak makan ape. Betul betul zalim ni..

    ReplyDelete
  64. kite tgok jelah mcm mna permainan tun..silap aribln mkn dri sndri nnt lau mnzlimi sesama kaum n..n bru hukum dunia org rmai duk kutuk..kt sana n..hnye allah swt dn tun je yg mnjwb npa buat bgtu sesama umtnye..sbor ye nur anis faiqah..mnusia zmn skrg n lbh pnting kn duniawi dri dunia akhirat..sesama mnusia pun nk zalim..

    ReplyDelete
  65. Tak salah....simpan la berjuta-juta. Sda besar tak perlu bekerja....

    ReplyDelete
  66. Sbb madey nk hancurkan org umno iaitu melayu sendiri,

    ReplyDelete
  67. Nor Azlina Jais sb nk hpus kan terus umno.

    ReplyDelete
  68. Die freeze sbb xnak ade activity on out dlm akaun sbb akaun ahli keluarga dsn dh kene beku semua .. Dasar firaun...

    ReplyDelete
  69. Rasanya macam diye nk menghapuskan keturunan jo..

    ReplyDelete
  70. Mcm celaka pemerintahan skrg! Kejam gila mahafiraun!!!

    ReplyDelete
  71. Memang kejam...akuan cucu DSN pun dibekukan sampai gitu sekali ...laknatul allahi alaikum

    ReplyDelete
  72. atok tu dendam sebb jumlah sepatutny dapat hasil dari riba forex mencapai berbilion2. Dato Najib ttup forex itu yg buat die berdedam sampai ank cucu cicik Dato Najib. percaya la cakap akk.

    ReplyDelete
  73. Namapun mahafirun....sampai ke baby dia takut

    ReplyDelete
  74. Bg no acc menantu diye tu bolih jugak..sbb mungkin tidak di bekukan..

    ReplyDelete
  75. Kucing tu lah penyejuk hati dsn..😁

    ReplyDelete
  76. Akaun orng gaji dsn xnak beku jga ka?

    ReplyDelete
  77. Aku buka akuan anak umur 1 thn. Simpan rm500. Bulan2 letak rm50. Untuk pendidikan anak2. Tapi kalau takat rm100 nak beku mmg mahafiraun la. What the fak ta

    ReplyDelete
  78. Stkt ratus2 yg disimpan rasanya SPRM tak berminat nak beku..

    ReplyDelete
  79. EricMicheal Yoong betul saya pun bt bagitu. Selamat menabung bagitu jadi tidak salah buka akaun anak . Untuk pendidikan atau kecemasan masa depan .

    ReplyDelete
  80. Ni lah akibatnye, dlu msa najib masih jdi pm ari2 duk ratib pm zalim,pm zalim,walhal aq rasa najib le pm yg paling banyak bantu rakyat,sekarang ratib korang allah dh makbulkn dpat PM yg btul2 zalim dlm sejarah negara,ko hadap le..

    ReplyDelete
  81. ramai yg nak menghulurkan sumbangan ikhlas tapi tak tau kemana nak di sumbangkan....

    ReplyDelete
  82. Bila dah ada surat beranak/mykid boleh je buka akaun utk anak..mmg kejam & zalim kalau betul perkara ni berlaku

    ReplyDelete
  83. Sbb nk diganti dgn PPBM ler tu..Tau dh taktik dia...

    ReplyDelete
  84. selalunya umur orang macam ni panjang sebab Allah beri masa suruh dia sedar dan bertaubat

    ReplyDelete
  85. MOHON ATOK TU BEKUKAN SETIAP ACC AHLI UMNO YG BERDAFTAR..nak tgk atok berani buat ke x.

    ReplyDelete
  86. kasi tunjuk bukti la kalau sprm x minat nk beku acc srtakat ratus2 tu...sembang pkok pun boleh tumbang nak buat apa...

    ReplyDelete
  87. Dia ingat ahli umno tulen nk sokong ppbm.....minta maaf la

    ReplyDelete
  88. Dulu, Kini dan Insya Allah Selamanya... bersama UMNO...

    ReplyDelete
  89. Dah tamat riwayat dsn satu keluarga baru atok tu dpt hdup tenang agaknya

    ReplyDelete
  90. Tunggu giliran kita nanti... kasi beku semua ac ankbranak cucu cicit piut mad day... Tengok.... camna lagak kuage penyamun tu leh hidup mewah lg tak??

    ReplyDelete
  91. Madey maha zalim kes dia dlu pak lak n najib malas ambek port sbb nk jge air muka sesama melayu n islam.skrg tgk sndri

    ReplyDelete
  92. X thu r nk kate..dia nk bui jgk najib msk dlm..mcm dia buat nuar dulu..

    ReplyDelete
  93. Brp banyak dlm Akaun Cucu dia tu, tu pun nk believe.. Mmg Betul LA, kutty back nk kuburkan Terus umno n Najib. (Ya Allah pendekkan umur kutty.. )nk kena aq berdoa mcm ni. Tp Blum LG la

    ReplyDelete
  94. Kalau firaun masih hidup dia pun tabit kalah dgn KERAjaan hari ini...

    ReplyDelete
  95. Bodoh kne berjemaah ke? Sorg dua bodoh xckup mantap lg ek? Makin hari makin heran. Enjin yg dh nk bersawang ni mula nk grk balik. Lama rht xpk hal berat2..hmm terasa letih plak otak ni bila sel2 otak dipaksa berhubung dek kerana kebodohan abadi ex-pembangkang

    ReplyDelete
  96. saya nak derma jgk, nak no account

    ReplyDelete
  97. Akaun Datuk Seri Najib beserta keluarga beliau telah dibekukan.

    Harap kita dapat menunjukkan solidariti kita membantu mantan Presiden Parti UMNO yang juga Bekas Perdana Menteri Malaysia untuk membayar baki ikat jamin sebanyak RM500,000.00

    Sumbangan boleh dimasukan di dalam akaun NGO :

    Kelab Belia Berkhidmat
    CIMB Bank
    akaun no: 8601952060

    #SolidaritiNajibRazak
    #BebasNajib

    Mohon sebarkan.

    ReplyDelete
  98. Allahhkbar ....ape nk jd krjaan ni bru ni ...dh mcm krjaan zionis dh ....

    ReplyDelete
  99. Ptt ka pekara ni kn bekukan akaun org lain..

    ReplyDelete
  100. Puak ph tak makn atok suruh jilat ..yg di ludah ke langit jatuh kt muke pastu jilat kenyang 5 tahum

    ReplyDelete
  101. Celaka lah hidup kau wahai pemfitnah..

    ReplyDelete
  102. Profile pic puree tomato...Hahaha baik punya perli tu.

    ReplyDelete
  103. Tak sia sia orang gelar Pariah Mahazalim

    ReplyDelete
  104. Ni namanya Bodo piang😂😂😂

    ReplyDelete
  105. Sesungguhnya doa org yg teraniaya tiada hijabnya

    ReplyDelete
  106. Agenda kerajaan tomato!bkn nk utama kn rakyat...tapi nk penaya dsn ja.....haprak punya ph

    ReplyDelete
  107. Betul, Allah bgi dia peluang bertaubat tapi masih tk sedar. Satu hari nyawa tu disentap Allah, baru buntang mata..

    ReplyDelete
  108. Lepasni akaun cucu yg masih lagi sperma pun akan dibeku....

    ReplyDelete
  109. Takut dgn bayang2 sendiri.....PRU 15 dah dekat, katanya.

    ReplyDelete
  110. Jgn risau... DSN kan ada kawan dgn pak arab... Bolehlah minta pak arab tu derma lagi 2.6b....boleh buka akaun baru tp jgn lupa photostat dokumen urusan derma tu dan nama pak arab tu sbg bukti

    ReplyDelete
  111. Hidup jgn bongkak sgt..hrni kat atas..esok belum tentu..xkna kat hg..anak cucu hg ada ..

    ReplyDelete
  112. Terima kasih atas ingatan... Semuga DSN tabah dgn dugaan akibat tindakan yg telah beliau lakukan...semuga DSN dapat mengemukakan bukti2 yg beliau tidak bersalah krn di mahkamahlah tempat beliau utk membersihkan namanya walaupun ketika beliau berkuasa ...beliau tidak mahu langsung melakukannya...

    ReplyDelete
  113. Malunya baca info ni..
    Akaun rm100 pun nak bekukan..?
    Adui malunya...!!
    Mana nak letak muka...!!
    Tahap neraka tujuh dendam ni...

    ReplyDelete
  114. Takper....bekukan seluruh rakyat punya acc bank..........bangang punya pm.

    ReplyDelete
  115. Tadi sya dpt no acc. Sumbangan bleh dlakukn mnerusi acc CIMB Bank milik Kelab Belia Berhidmat brnombor- 8601952060, ssiapa yg ingin mnyumbang boleh la dlakukn ke acc trsebut. Marilah beramai2 kita bantu mantan pm kita,

    ReplyDelete
  116. Hehehe.sebelum ni..kenapa tak siasat..ker sembang jer

    ReplyDelete
  117. Nak siasat camner...bukti pun takde..gila ker aper kalau najib ade bukti komporm dia buat kes nyer...najib sape tak kenai...tulah dulu luahan hati rakyat ko buat bodoh jer..sekarang sendiri tanggung lah..jamal jamban lari dah kena tangkap..musa aman tak dapat di kesan...pisangggg lahh nak oiiiii🤣🤣🤣🤣

    ReplyDelete
  118. Akaun bank bini dr fazley macam mana pulak.. Mentang mentangla geng mahacai

    ReplyDelete
  119. Tak kejam..
    Tu baby belum lg pandai guna tu akaun.

    ReplyDelete
  120. X apa tu anak shurga biar lah dia aniaya nanti ALLAH akan memberi apa yang sesuai dan patut diterima nya didunia. Akhirat tetap

    ReplyDelete
  121. Yang korang dok pertahan penyamun ni apahal? Dia bukan lagi presiden umno pun? Bodoh ke bahlol!

    ReplyDelete
  122. Dia kol hisham lebih pada tu boleh dpt...

    ReplyDelete
  123. Hasan Al Amir hati busuk 👆

    ReplyDelete
  124. akaun Nazif pasti belum dibeku. let's go taiwan..hahaha

    ReplyDelete
  125. Nak siasat apanya masa zaman tun mahathir ada ISA..sapa yg tak sokong diye kena ISA..

    ReplyDelete
  126. Fizin Aniey ada perkara kita terpaksa pejamkan sebelah mata atas faktor persahabatan zaman lalu dan lain2 walaupun ianya membuat kesalahan besar. Tp bila tunM buat mcm ni pada lawan dia hari ni.. Percayalah lepas ni habis keturunan tunM akan di selongkar sedetail2nya.

    ReplyDelete
  127. Mahdey main tkut sbb tu dia main cra nie hahahaha hati byk busuk

    ReplyDelete