BN Isytihar Mageran Jika Tewas Tipis, Kata Mahathir

Kelihatan seperti mentaliti Mahathir telah terungkap. 

Mahathir mendakwa bahawa negara akan berada dalam keadaan dharurat jika BN kalah dalam PRU14.

Nasib baik BN tidak kalah pilihanraya ketika dia menjadi Perdana Menteri atau kita mungkin menghadapi dharurat dibawah MAGERAN ketika itu.

Masih ingat kaga lagi beliau adalah orang yang telah memusnahkan UMNO Lama, memecat semua hakim mahkamah tertinggi dan membentuk UMNO Baru untuk mengelakkan kekalahan.

Kali terakhir seseorang berkata seperti apa kata yang di perkatakan oleh Mahathir adalah Nizar, bekas Menteri Besar Perak, yang kemudiannya didakwa di mahkamah atas jenayah fitnah. Nizar kemudiannya terpaksa memohon maaf.

Mengapa Mahathir mengatakannya sekarang? Adakah ini agenda tersembunyi beliau sebagai alasan untuk campurtangan asing di Malaysia?



Nak tambah sikit.. 

PM mana yang lebih berani dan siapa penakut?

Source : FB Mohd Faisal

Bila bercakap pasal keberanian PM, maka saya terpanggil utk berkongsi kisah keberanian dan ketakutan 2 PM kita. 

Tahun 1998 dibawah PM Tun M, Anwar Ibrahim didakwa di mahkamah kerana meliwat. Anwar ditangkap, ditutup matanya, dihumban ke dalam lokap, tangan digari dan ditibai sampai lebam matanya. Kemudian ditahan di bawah ISA. Sementara perbicaraan dia tidak dibenarkan ikat jamin. Dikurung di penjara. Ketika Anwar di kurung PM telah membubarkan parlimen dan mengadakan pilihanraya. 

Tahun 2008, Anwar Ibrahim sekali lagi didakwa di mahkamah kerana meliwat. Anwar tidak ditahan, dibenarkan ikat jamin. Malah ketika dia lari mendapat perlindungan di Kedutaan Turki, PM minta dia keluar dan dijamin tidak akan ditahan. Paspot juga tidak ditahan. Bebas bergerak ke sana sini berceramah bukan seperti seorg tertuduh. Dalam keadaan Anwar yg agresif begitu, PM tidak menggunakan apa2 kuasa atau pengaruhnya utk menghalang Anwar. Selamba saja beliau bubarkan parlimen dan adakan pilihanraya. Malah sebelum itu PM boleh lg adakan satu perjanjian dgn Anwar, jika siapa menang maka keputusan akan diterima dgn baik. 

PM mana yg lbh berani ? Malulah utk berckp pasal keberanian jika diri sendiri tidak mampu utk berdepan dgn musuh secara gentleman. Sekat ceramah, sekat media, tahan ISA dan perkenalkan mcm2 peraturan baik dlm kerajaan atau parti utk kekalkan kuasa. Malu wooooo.....Jangan jual ubat kuatlah jika diri sendiri pun mandul.

************


Author:

Facebook Comment