HRW YANG DIBIAYAI SOROS BIDAS PENDAKWAAN TERHADAP MALAYSIAKINI YANG 29% DIMILIKI OLEH SOROS

Saya baru membaca artikel Malaysiakini dengan tajuk "Gov't condemned over Malaysiakini's CMA charge" dan ketawa.

Artikel ini menulis tentang bagaimana Human Rights Watch (HRW) telah melabelkan Mkini dituduh di bawah Seksyen 233 (1) (a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, di mahkamah siber hari ini, satu tindakan oleh rejim "diktator".

Untuk tujuan ketelusan, sila baca tajuk sebenar:

"The USD100 million Soros-funded Human Rights Watch condemns Malaysia Govt for charging the Soros-funded and 29% Soros-owned MalaysiaKini".

Ya.... Soros adalah pembiaya terbesar untuk NGO "bebas", Human Rights Watch :

Pembiaya dan dermawan George Soros melalui Yayasan Open Society mengumumkan pada 2010 niatnya untuk memberikan US $100 juta kepada HRW dalam tempoh sepuluh tahun untuk membantu mengembangkan usaha di peringkat antarabangsa. Beliau berkata, "Human Rights Watch adalah salah satu organisasi yang paling berkesan yang mendapat bantuan saya. Menyokong hak asasi manusia bernakna menyokong aspirasi terbesar kami: mereka berada di hati masyarakat terbuka.

---

Human Rights Watch (HRW) telah melabelkan pertusuhan terhadap Gan di bawah Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, di mahkamah siber baru hari ini, satu tindakan oleh rejim "diktator".

"Tuduhan terhadap Malaysiakini adalah pelanggaran serius kebebasan akhbar dan menunjukkan sikap yang semakin diktator Perdana Menteri Najib Abdul Razak dan kerajaannya.

"By using rights abusing laws, ludicrous arguments, and special cyber courts, Malaysia appears to be aiming at shutting down the vibrant and diverse online news environment that has grown up because of the government's control and censorship of the mainline print and TV media," said HRW deputy Asia director Phil Robertson in a statement.

"Dengan menggunakan hak menyalahgunakan undang-undang, hujah-hujah yang munasabah dan mahkamah khas siber, Malaysia nampaknya bertujuan menutup persekitaran berita dalam talian yang berkembang kerana kawalan dan penapisan percetakan media utama dan media TV kerajaan," kata Timbalan pengarah Asia HRW Phil Robertson dalam satu kenyataan.

----
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1626320707586717

https://www.malaysiakini.com/news/363303#ixzz4QLUsckWY

Dokumen syarikat yang mendedahkan George Soros secara tidak langsung Mempunyai 29% daripada Portal Berita Malaysiakini

http://malaysiandigest.com/news/640961-company-document-that-reveals-george-soros-indirectly-owns-29-of-local-online-news-portal.html


Facebook Comment