BERSIH 5 - MAHATHIR MANUSIA PALING HIPOKRIT #DoneBerjuang #Bersih5 - Randau Sarawak

Breaking

Sunday, November 20, 2016

BERSIH 5 - MAHATHIR MANUSIA PALING HIPOKRIT #DoneBerjuang #Bersih5

Manusia yang paling hipokrit dan pembohong. Mahathir mengatakan bahawa Kerajaan adalah pengecut untuk cuba menghalang demo dan mengatakan ia telah dijamin dalam perlembagaan.

Tanya diri diri sendiri: Jika dia atau anaknya adalah Presiden UMNO juga Perdana Menteri, adakah Mahathir akan berkata begini?

Mungkin Mahathir lupa kepada FRU, gas pemedih mata, untuk menentang penunjuk perasaan dan penangkapan beramai-ramai menggunakan ISA dan menyumbat mereka ke dalam penjara sehingga 2 tahun tanpa bicara, ketika ia cuba menyuraikan demonstrasi Reformasi terhadap dirinya semasa beliau menjadi PM?

Dalam kes ini, polis yang cuba untuk mengelakkan pertempuran dan rusuhan antara kumpulan yang bersaing. Adakah polis patut membiarkan membenarkan pertempuran berlaku tanpa berbuat sesuatu?

Dia berkata ini bukan soal kaum tetapi membidas dulu DAP dan Lim Kit Siang adalah yang paling rasis dan juga menyerang Najib selepas PRU13 kerana terlalu baik dan berlembut kepada orang Cina.

Dan kemudian Mahathir cuba untuk menyalahkan penyertaan yang sedikit tahun ini berbanding tahun lepas kerana polis menghalang perhimpunan sedangkan adalah jelas sehari sebelum itu gambaran penyertaan semakin berkurang kerana jualan t-shirt BERSIH yang tidak mendapat sambutan - sesuatu yang diketahui umum lebih awal.

Ini adalah manusia yang mengatakan Malaysia akan muflis tetapi semua anak-anaknya adalah jutawan dan beliau sendiri menternak 40 ekor kuda yang benilai tinggi.

Ini adalah orang yang mendakwa bahawa Kerajaan tidak lagi memberi dia tukang masak peribadi walaupun ia adalah disebabkan sebenarnya tukang masak tersebut akan bersara tetapi tidak bersedia untuk terus membayar gaji tukang masak tersebut walaupun dia mampu membayar ratusan ribu USD menyewa jet peribadi untuk beliau pulang dari Sudan.

Manusia yang tidak pernah kisah menipu dan menjilat balik air ludahnya asalkan mencapai matlamat dalam agenda dendam kesumat beliau?


Mkini menulis:

20161119-bersih5-mahathir-hipokrit

Mahathir puji jumlah kehadiran tinggi

Dataran Maybank - Tun Dr Mahathir Mohamad memuji orang ramai yang tampil menyertai perhimpunan BERSIH5.

"Begitu ramai peserta tetapi kerajaan pengecut, suka halang demonstrasi yang adalah hak rakyat," katanya.

Ditanya jika perhimpunan itu didominasi kaum Cina, Mahathir berkata tidak ada soalan mengenai kaum.

"Semua orang mengambil berat tentang kerajaan ada di sini sekarang," katanya.

Mengenai jumlah kehadiran yang berkurangan berbanding perhimpunan lalu, beliau berkata: "Kami terus lakukan sesuatu [...] kerajaan guna polis untuk menghalang orang ramai daripada berhimpun secara aman."

Mengulas mengenai sekatan polis, Mahathir mengakui mereka hanya melakukan tugas mereka.

"Tetapi kita lakukan ini secara aman. Tidak boleh ada sekatan. Inilah yang kita katakan melemahkan demokrasi, bukan BERSIH yang melemahkan demokrasi," katanya.


No comments:

Post a Comment