Mahathir: Negarawan Yang Hanyut - Randau Sarawak

Breaking

Friday, July 29, 2016

Mahathir: Negarawan Yang Hanyut

Kalau dilihat situasi keadaan UMNO yang kononnya dalam keadaan parah akibat tindakan sabotaj mantan PM, Tun Mahathir, mungkin nampak macam ia bakal terjadi.

Tetapi wave mantan dalam merosakkan UMNO baru yang didaftar kannya dahulu akibat konflik pada tahun 1980-an tidak sama dengan cara Anwar Ibrahim merosakkan imejnya ketika era reformasi tahun 1998.

Tetapi mungkin kerana panjang umurnya, egonya, angkuhnya, maka kesimpulan yang boleh diberikan, Tun Mahathir tidak pedulilah apa akan jadi, rosak melayu kerana berpecah, rosak agama kerana berpuak.

Sejak fasa pertama hingga sudah ke fasa keberapa tidak tahu Gerakan Anti Najib tidak berjaya, maka fasa akhir, atau fasa kerosakan total bakal dilakukan oleh Tun untuk memuaskan hatinya yang sudah berjaya mengundurkan Najib.

Bersekongkol dengan Dap sedangkan gerakan awal mengatakan ingin menyelamatkan UMNO, mensabotaj ekonomi negara dengan menjaja satu pelusuk dunia tentang Najib merompak duit, korupsi, malah serangan berulang-ulang dijaja hingga kini.

Walaupun pentaksub mendewakannya hingga sudah tahap level malaikat, kita kena faham, perjalanan Qada dan Qadar itu Allah tentukan, kalau Allah tidak izinkan, tidaklah, buatlah cara kotor macamana sekalipun, kalau niat itu tidak baik maka Allah akan buka aib seteruk-teruknya. Adakah Tun sudah lupa siapa Tuhannya?

Kita pun sudah tidak pasti, sampai tergamak Gerakan Anti Najib ini menggunakan kuasa luar iaitu Amerika untuk masuk campur urusan kedaulatan negara kita, hanyalah kerana insan bernama Najib.

Terpulang kepada rakyat, kalau tidak melihat contoh di luar negara seperti tanah arab yang dibadai siluman kerosakan oleh bangsanya sendiri, maka benarlah, taktik Dajjal sedang digunakan dengan sangat teratur untuk menghalalkan cara.

Rakyat rosak, ohh itu bukan masalah saya, mungkin itu perungkapan ayat dihati kalangan pentaksub dan musang berbulu ayam yang tugas mereka belum selesai merosakkan UMNO dan orang melayu

Nak rosak ke tidak? Terpulanglah. Anda sahaja bakal menentukannya.

No comments:

Post a Comment